כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

דודי שמש, מגזין דודי שמש

בקריית שמונה

החלפת דודי שמש

קודם כל אתחיל בזה שקר לי. כן, קר לי! למה קר לי אתם שואלים? קר לי כי דוד השמש שלי התקלקל והמקלחת לא עושה את תפקידה החשוב ביותר וזה לספק לי מים חמים ונעימים להתקלח בהם.

טוב, אחרי שסיימתי לרחם על עצמי, אני רוצה לדבר איתכם היום על החלפת דודי שמש בקריית שמונה. כן, יש דבר כזה, גם אני הייתי מופתעת כשגיליתי. דודי השמש היקרים שלנו זקוקים להחלפה כל כמה שנים. כמה בדיוק? זה כבר תלוי במי שהתקין לכם את הדוד וכמובן בסוג הדוד אבל הממוצע שאני הצלחתי לדלות ממגוון המומחים שקראתי עליהם זה 10 שנים בערך. 

מתי מחלפים דוד שמש?

אתחיל בזה שמסתבר שלא כל בעיה או נזילה בדוד השמש שלנו מחייבת אותנו להחליף אותו, כך שאם אתם בדיוק נמצאים בסיטואציה הזו חשוב לי להרגיע אתכם. יש מגוון בעיות בדודי השמש ורק חלקן דורשות החלפה מלאה.

אחת הבעיות הנפוצות הדורשות התערבות של איש מקצוע בדוד השמש זה אם יש "פיצוץ" בדוד השמש. גם אני דמיינתי פיצוץ ממשי של הדוד על גג הבניין אבל אפשר להרגע, זה לא המצב. המונח פיצוץ מתכוון לנזילה של מים החוצה מגוף המיכל של הדוד, שעשוי מכמה שכבות שונות. השכבה הראשונה עשויה מפלדה, השכבה החיצונית עשויה מגליל פח שבעצם עוטף את שכבת הפלדה שבתוכה נמצאים המים ובין שני השכבות האלו קיים חומר בידוד תרמי העשוי מפוליאוריתן. מסובך אני יודעת אבל תישארו איתי!

במצב של "פיצוץ" יש חדירה של מים מבין כל השכבות הללו החוצה ולפעמים נשמע גם פיצוץ קטן. סימנים מקדימים לפיצוץ הם הדלקת הדוד שעות ומים שלא מתחממים, או חשבון מים גבוה במיוחד בגלל הנזילה הלא מבוקרת של מים החוצה. במקרה כזה מומלץ לפנות לטכנאי מוסמך, אפשר לבצע חיפוש פשוט בגוגל "טכנאי דודי שמש קריית שמונה" או "תיקון דודי שמש קריית שמונה" ותגיעו לאנשי המקצוע הנכונים. 

מחפשים מתקן דודי שמש מקצועי בקריית שמונה? צרו איתנו קשר עכשיו לתיאום מפגש >>> 

ברוב המקרים של דוד שמש שהתפוצץ אכן יש לבצע החלפה של כל דוד השמש אך במקרים מסוימים יש תקלה מקומית בשסתום הביטחון או באחד החיבורים וזה ניתן לתיקון נקודתי. 

בעיה נוספת שעלולה לצוץ בדוד השמש זה תקלה ברכיב הפלאנג', זה לא שם של קינוח אלא הכוונה לרכיב שאחראי על סגירת פתח היציאה בתחתית הדוד. כאשר מתקנים את התקלה ברכיב לרוב מחליפים מכלול של רכיבים יחדיו. אגב, בכל מקורות המידע שעיינתי בהם הובהר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שאם גיל הדוד הוא מעל ל8 שנים אין טעם לשלם על תיקונו וכדאי להתחיל ולחפש לו תחלופה הולמת.

גודל דוד השמש

אני בטוחה שאני ממשיכה להפתיע אתכם בכך שאני חושפת שיש גדלים לדודי השמש. כן, גדלים! מסתמן שצריך להתאים את גודל הדוד לתא המשפחתי כדי לקבל תוצאה מיטבית להחלפת הדוד. אז יש לנו מספר גדלים של דוודים.

הגודל הכי קטן הוא 80 ליטר, זה נפח דוד שמתאים לאדם אחד עד שני אנשים. גם אם אתם כמוני וממש אוהבים להתקלח זה בהחלט מספיק. בממוצע אדם מבוגר בכל מקלחת צורך כ30-40 ליטר. לאחר מכן יש דוד בנפח של 120 ליטר, הוא משמש משפחה של עד ארבעה נפשות. ובנוסף יש במבחר דוד בנפח של 200 ליטר! זה דוד שבגודלו מתאים למשפחה גם עם שישה נפשות ויותר. 

חשוב לומר שאם אנחנו בממוצע מחלפים דוד כל עשר שנים, חשוב לקחת בחשבון גם תכנונים עתידיים בנוגע למשפחה. 

נסגרנו על גודל הדוד, מה עכשיו?

אוקיי אז במידה והצלחתם לאתר בעצמכם אם הבעיה בדוד פתירה או שכדאי להחליף, והחלטתם על גודל הדוד שאתם מעוניינים בו זה הזמן לחפש איש מקצוע מתאים ויש שתי גישות מקובלת. האחת, לכתוב בצורה רנדומלית "מתקיני דוד שמש בקריית שמונה", "דודי שמש בקריית שמונה" או "דודי שמש קריית שמונה מחירים". להיכנס לאתר הראשון שמופיע ולהזמין את איש המקצוע אליכם הביתה.

או בדרך נוספת שהיא במיוחד למרחיקי לכת שחשוב להם שהחלפת הדוד תתבצע כמו שצריך, במחיר הוגן ועם בעל מקצוע איכותי. לדרך הזו אני קוראת "זמן שווה כסף", וכך בעזרת זמן שתשקיעו במחקר שתעשו על איש המקצוע, על התגובות והדעות עליו, על התמחור שלו, על המתחרים ועל המצב הכללי בשוק תוכלו לחסוך כסף רב של תיקונים לאחר עבודה לקויה או חובבנית וגם בעזרת תשלום מחיר הוגן ותואם את השוק על השירות.ה

ממה להיזהר בהתקנת דודי שמש?

קודם כל, שינוי המחיר ברגע האמת. יכול לקרות מצב שבו סגרתם על מחיר מסוים בטלפון, ואז כשהטכנאי כבר אצלכם הוא מעלה אותו בטענות ש"זה לא כולל מע"מ", או " לא כולל התקנה" ועוד כל מיני המצאות לא הגיוניות. כדאי לדרוש הצעת מחיר מפורטת בכתב לפני הגעת הטכנאי כדי למנוע את הפערים האלו. 

קראתי על מקרים שבהם עלולים לצבוע לכם את החלק החיצוני של הדוד כדי להקנות לו מראה חדש למרות שבפועל זה דוד מיושן. יש כמה שיטות להתגבר על העוקץ הזה וזה בבקשה לראות את רכיב הפלאנג' בתוך הדוד (זוכרים שפרטתי עליו בתחילת המאמר?), במידה והוא חלוד כך תדעו בוודאות שעבדו עליכם. יש עוד סעיף לסוג העוקץ הזה והוא שצובעים לעיתים גם אותו, וכך אפשר לקחת את המספר הסידורי של הדוד, להתקשר לחברה היצרנית ולוודא את שנת היצור שלו. 

אני יודעת, זה נשמע ארוך ומבאס אבל אני לטובתכם! זו אומנם הדרך של מרחיקי הלכת בתהליך אבל זה שווה כל מאמץ. 

אני מאחלת לכם החלפת דוד נעימה, הוגנת וללא כל תקלות בדרך ושתזכו למקלחות חמימות ומפנקות לאורך כל השנה.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

מטבחים בקריית שמונה >>>
חומרי בניין בקריית שמונה >>>
הפקת אירועים בקריית שמונה >>>
עבודת אלומיניום בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן