כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

דודי שמש, מגזין דודי שמש

בקריית שמונה

החלפת דודי שמש

טוב, אז במהלך כל חיי היה לי בבית דוד שמש עד שעברתי דירה לאחרונה ובה יש דוד חשמלי. ואני לא כל כך התחברתי לשינוי הזה. אני רוצה להסביר מה ההבדלים בין הדודים כי זה חשוב במיוחד אם אתם לקראת מעבר דירה כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

דוד חשמלי, כשמו כן הוא, פועל על אנרגיה חשמלית. על מנת להתחיל פעולה של חימום המים עלינו ללחוץ להפעלת הדוד לביצוע התהליך ולחכות את שהמים מתחממים. לעומת זאת, דוד השמש משתמש באנרגיה סולארית לחימום המים. ברוב דודי השמש קיימת גם אפשרות לחמם את המים באמצעות גוף חימום חשמלי, כך שבימים שבהן אין מספיק שמש לחימום המים, יהיה אפשרי לחמם את הדוד באופן חשמלי על ידי הפעלתו (בדרך כלל בעזרת כפתור או כיוון של שעון), ומנגד בימים חמים אם השמש חיממה דיה את המים במיכל, לא יהיה צורך בהדלקת הדוד כלל כי המים בו מתחמים אוטומטית מקרני השמש. בשורה התחתונה, שני סוגי הדודים ניתנים לחימום בעזרת גוף חשמלי על ידי הדלקתם, אך לדוד השמש יש אפשרות נוספת של חימום ישירות מהשמש. 

מאז ועד היום – עלייתם של דודי השמש

כמה עובדות מעניינות על דודי השמש בקריית שמונה ובכלל, שגם אני לא ידעתי!

דודי השמש נכנסו לראשונה לשימוש במדינת ישראל באמצע שנות ה-50. בהתחלה הממשלה לא תמכה ועודדה שימוש בדודי שמש. אפילו חברת החשמל סירבה לתת מחיר נמוך לצרכני דוד השמש כמו שהיא נותנת לצרכני דוד החשמל, ההתאקלמות של דוד השמש לא הייתה מיידית. 

בשנת 1973 ממצאי מחקר הראו ששימוש בדוד השמש יותר יקר משימוש בדודי החשמל! אבל חשוב לציין שאז היה תעריף חשמל שונה לחימום מים, מה שלא קיים היום. מאז כמובן המצב השתנה, השימוש בדודי השמש נעשה נפוץ יותר במדינה ובשנת 2012 התגלו נתוני של הועדה למחקר וידע של הכנסת שב-85% ממשקי הבית בישראל, קיים דוד שמש והוא אפילו גרם לירידה של כ-8% מצריכת החשמל במדינה, שכן בחודשי הקיץ החמים כמעט ואין צורך להדליק את הדוד.

בעקבות משבר האנרגיה בשנות השבעים יצאה הוראת חובה להתקין דודי שמש בכל בית בישראל. למעט בניינים גבוהים שבהם אין מספיק שטח גג לכל הקולטנים לחימום המים בצורה מיטבית. 

מחפשים מתקן דודי שמש מקצועי בקריית שמונה? צרו איתנו קשר עכשיו לתיאום מפגש >>> 

יש חריג ייחודי של החובה להתקנת דודי שמש והוא מתייחס לשכונת הרובע היהודי שבירושלים. שם קיימת תקנת נופים האוסרת הצבת מתקנים על הגגות וגם דודי שמש בפרט, מעניין לא?

התקנת דודי שמש בקריית שמונה

זה לא משנה איפה אתם גרים זה חשוב שתתעקשו על דוד שמש כי זה אכן יחסוך לכם כסף וזמן. בחלק נכבד מן השנה השמש היקרה מחממת את המדינה שלנו במזרח התיכון ועוזרת לכך שאנחנו לא חייבים להדליק את הדוד ולהמתין להתחממותו. בתקופה כזו ארוכה במהלך השנה זה מדהים! בדירתי הצנועה וחסרת דוד השמש מצאתי את עצמי רצה מזיעה לכפתור הדלקת הדוד ויושבת ומחכה שיהיו מים חמים למקלחת, לא פעם אחת! 

אומנם החורף קר ומורגש יותר בצפון אבל בקיץ וברוב השנה, השמש תחמם כל חלקה גם שם וזה בהחלט משתלם גם אם 50% ממקלחות חודשי הקיץ לא נעזרו בהדלקה של הדוד החשמלי. 

אז איך בכלל ניגשים לנושא?

אני אוהבת לבדוק ולחקור כל דבר. אם אני לקראת מעבר דירה או מחפשת להתקין דוד שמש בקרית שמונה, חשוב לי לדעת מההתחלה עד הסוף מה אני עושה, כמה זה אמור לעלות, מה תהליך ההתקנה וכו'.

אז נניח והחלטתם לעבור לדירה בקריית שמונה שבה יש דוד חשמלי בלבד ואתם מעוניינים בדוד שמש (כי קראתם את המאמר שלי והבנתם שכדאי), בשלב הראשון מתחילים בלחפש מתקיני דודי שמש בקריית שמונה. מתקין דודי שמש בקריית שמונה יש אינספור אז אחרי שמצאתם אחד, יש עוד כמה דברים שאתם צריכים לעשות.

איך לבחור מתקין דודי שמש בקרית שמונה?

מצאתם מתקין מקצועי ואמין? נהדר! שניה לפני שאתם הולכים יד ביד עליכם להשוות מחירים, להבין מה העלות הממוצעת למתקין דודי שמש בקרית שמונה. כאן אני ממליצה לשחק עם מנוע החיפוש כי לפעמים גוגל לא יורד עד לסוף דעתנו, אז לכתוב "דודי שמש קריית שמונה מחירים", או "דוד שמש קריית שמונה מחיר" ולהתחיל תחקיר השוואה גם כאן.

שלא תחשבו שאני נולדתי עם היכולת הזו לברור ככה אנשי מקצוע! לקחו לי כמה פעמים של תשלום מופרז על שירותים מסוימים לבית שלי כדי להבין שעלי לעשות עבודת מחקר טובה יותר לפני שאני בוחרת את אנשי המקצוע.

גם תיקון דודי שמש בקרית שמונה

דבר נוסף שחשוב לבדוק עם בעל המקצוע שמתקין לכם את דוד השמש האם הוא מעניק גם שירותי תיקון במידה ויש תקלה או אם יש אחריות מסוימת. יש טכנאים היום לכל תקלה, לדעתי חיפוש מהיר של טכנאי דודי שמש בקריית שמונה או מתקני דודי שמש בקריית שמונה נותן לכם מענה מספק לביצוע הסקר המקדים שאני ממליצה לעשות. אני מאמינה שתחקיר כזה מקיף עלול לקחת כמה שעות טובות וכמות נכבדת של שיחות טלפון אבל זה בהחלט שווה את זה. הרי אחרי הכל אנחנו מדברים על המקלחת החמה והמפנקת שלכם, אל תשכחו את זה!

אני מקווה שהצלחתי לשכנע אתכם על יעילותו של דוד השמש לעומת מקבילו הדוד החשמלי. אני רוצה להודות לבעלי הדירה החדשה שלי שחשפו אותי לעולם של דודי השמש החשמליים! בלעדיהם לא הייתי מגיעה לעשות תחקיר מקיף ואפילו מאמר שלם רק כדי להפיץ את הבשורה לעוד אנשים על היעילות של דודי שמש בקריית שמונה ובכלל.

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

מטבחים בקריית שמונה >>>
חומרי בניין בקריית שמונה >>>
הפקת אירועים בקריית שמונה >>>
עבודת אלומיניום בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן