כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

חוגים וסדנאות, חוגים וסדנאות מגזין

בקריית שמונה

החוגים והסדנאות המעניינים המרתקים והמעשירים ביותר בקריית שמונה – באחריות❗ כל החוגים – כל הסדנאות – חוגים וסדנאות למבוגריםולגיל השלישי. התקשרו עכשיו – הנאה מובטחת❗

חוגים לגיל השלישי

אנשי הגיל השלישי של היום אינם אותם אנשי גיל שלישי של לפני 20 שנה כך מסתבר. כן, לא אחת נוכל לראות היום סבתות וסבים אשר נמצאים בפעילויות ובחוגים אשר לא היו מביישים כלל אנשים בני 30… והרי מה לא עושים היום אותם גילאי הגיל השלישי: צונחים, רצים מרתונים, טיולי ג'יפים, מסעות אופנועים, רכיבה על סוסים, ריקודים סלונים, טיולי הרפתקנות סביב העולם לרבות טיפוסי הרים, נגינה בלהקות רוק, חוגי ציור, סדנאות שתיקה, קורסים להפעלת מחשב, השתלמויות שונות, קורסים לבישול ביתי וכו' וכו'…

כן כן מדובר בתפיסה שונה לחלוטין. אם עד לפני 20 שנה עדם בגילאי 70 פלוס היה יושב עם כוס תה חמה מול הטלוויזיה, הרי שהיום אלו גילאים בהם האנשים "עושים חיים". והרי, כל עוד ניתן אז למה לא בעצם?…

הגיל השלישי זו בהחלט הזדמנות להתחיל להעשיר תחומי ידע על ידי תחביבים וחוגים שונים ומגוונים. ישנם מספר לא מבוטל של חוגים וסדנאות שיכולים להתאים לקהילת הציבור המבוגר בכל רחבי הארץ. והרי מבוגרים בגיל השלישי מוצאים את עצמם עם הרבה מאוד זמן פנוי (שעות ארוכות וימים שלמים). לפיכך הפתרון הטוב ביותר לאותן שעות הוא להירשם לחוגים ייעודיים – חוגים וסדנאות בקרית שמונה שמעשירים את הידע ופותחים פתח אל עבר עולמות חדשים. כן בהחלט, היום יש מגוון רחב של חוגים פופולאריים לגיל השלישי. הנה, אלו הם החוגים המבוקשים בקרב בני הגיל השלישי:

עבודות קרמיקה

 "תראה, סדנאות יצירה זה ממש חלק מרכזי בכל הקשור לפעילויות של בני הגיל השלישי", אמר לנו מנהל מרכז חוגים בקריית שמונה. האמת היא שקשה לדבר על חוגים פופולאריים לגיל השלישי מבלי להזכיר את סדנאות היצירה. בין חוגי היצירה השונים, חוג הקרמיקה הוא לגמרי בולט בפופולאריות שלו. יש לנו הרבה ביקוש לחוג הזה. מאז ומתמיד (בני הגיל השלישי יכולים להירשם לחוג ולראות מקרוב כיצד מכניסים חומרי גלם לתנור וכיצד אותו חומר גלם הופך ליצירות מוגמרות). חוגי קרמיקה מתאימים למבוגרים עם ובלי ניסיון קודם", המשיך בדבריו אותו מנהל מרכז חוגים בקרית שמונה.

יוגה ופילאטיס

 "חוג פילאטיס או יוגה אלו חוגים מצויינים למבוגרים שרוצים לנצל את הזמן הפנוי שיש להם בכדי לשפר את הבריאות וגם ליהנות מבילוי חברתי של ממש. החוגים מותאמים לגמרי, לדרישות הגופניות של בני הגיל השלישי והם מועברים על ידי מדריכים מימונים ומקצועיים, שיודעים להתאים את מערכי השיעור בין היתר עם הצרכים של חולים סיעודיים", הוסיף אותו מנהל מרכז חוגים בקריית שמונה.

Fingers hold brush with paint in front painting. Professional painting work. Bright touches on artist canvas. Creative wall decoration during quarantine. Hobby painting in self-isolation

הרצאות וסדנאות 

 "בנוסף לחוגים הסטנדרטיים, יש לנו הרבה מאוד הרצאות וגם סדנאות. כן, אלו ממש שיתופי פעולה שיש לנו עם מכללות באזור הצפון שמציעות מסלולי הרצאות וסדנאות לבני הגיל השלישי. כל סדנה עוסקת בנושא אחר והיא כוללת מפגשים תיאורטיים והתנסות מעשית. בכל הקשור להרצאות, טוב לדעת שבאחוזים גבוהים אנחנו רואים עד כמה שזה מאפשר למבוגרים להביא לידי ביטוי את הידע הקודם שלהם ובו זמנית גם להיחשף להשפעות העדכניות של ההווה. עם הרצאות ועם סדנאות אפשר וגם ממש רצוי לרענן את השגרה וגם לקחת חלק בחוג כלשהו שלא כרוך בו כמובן  מאמץ פיזי כלשהו", הוסיף בדבריו אותו רכז סדנאות בקריית שמונה.

טיולים מרתקים

"עוד עניין שצובר בקרב האנשים המבוגרים פופולאריות רבה, יותר ויותר עם השנים, אלו הם הטיולים. כן ממש ככה. הם נהנים מאוד מטיולים ברחבי הארץ – כמובן טיולים שמותאמים להם מבחינה פיזית בכל המובנים (אורך היום הקצר ומסלולים קלים וכאלו שאינם מעמיסים יותר מדי). אגב, במידה ומדובר במקומות מרוחקים אז יש מקרים שאנחנו משכנים את המטיילים בבתי מלון נוחים אשר יודעים מראש להכין חדרים שיש בהם את כל הצרכים של בני הגיל השלישי", סיפר לנו אותו מנהל שמפעיל בין היתר גם סדנאות למבוגרים, גם חוגים למבוגרים וגם פעילויות נוספות (שקשורות לבני הגיל השלישי) במרכז למבוגרים בקריית שמונה.

התאמה ובטיחות

בכל הקשור לסדנאות ולחוגים לבני הגיל השלישי הרי שיש לקחת בחשבון שפעילויות אלו למבוגרים חייבות מן הסתם להיות תחת הקפדה יתרה של בטיחות ושל התאמה לבני גיל זה (והרי התגובות של המבוגרים והיכולות הפיזיות שלהם מוגבלות). על כן חשוב לקחת משנה זהירות ועוגני בטיחות מחמירים, על מנת לשמור על בריאותם במהלך הפעילויות (סדנאות, חוגים, וכל שאר הפעילויות). זהירות שכזו בהחלט תצמצם מצבים שנחשבים מסוכנים מאוד לבני גיל זה (כלומר צמצום משמעותי של נפילות מסוכנות שגורמות לשברים ושאר חבלות גוף). 

" מומלץ תמיד להיעזר בהמלצות ולקבל רשמים מחברים וממכרים לגבי מה דורשים החוגים או הסדנאות, כלומר כל אחד יוכל ככה לקבל הערכה מה מתאים לו באופן אישי. זה נכון שכל החוגים והסדנאות הם תחת הקפדה ושמירה על בטיחות, אבל יחד עם זה חשוב לדעת שיש גם עניין סובייקטיבי – לא כל מה שנכון ומתאים לאחד, יתאים והיה נכון בהכרח לאחר", הוסיף אותו מנהל מרכז חוגים בקרית שמונה.

"בנוסף, בהחלט שמומלץ תמיד לעכוב גם אחרי עדכונים והמלצות שונות אודות חוגים ופעילויות חדשות שמתעדכנים על ידי הרשויות המקומיות. לדוגמא אצלנו בקריית שמונה, יש גם אתר אינטרנט שעוסק בכך וגם יש דיוור פיזי לתיבת הדואר (עם כל העדכונים וכל המידע שעשוי לעניין את בני הגיל השלישי ברמה שוטפת).

לסיכום

 ישנם היום לא מעט חוגים וכמובן סדנאות אשר מותאמים לבני הגיל השלישי. המגמה הזו לפיה בני גיל זה מגלים עניין ולוקחים חלק בפעילויות, זו מגמה ברוכה אשר הולכת וצוברת תאוצה עם השנים. בכל הקשור לכך, הרי שהמשרד לאזרחים ותיקים הוא אשר אמון על הנושא ויש לקוות כי העניין החשוב הזה, ימשיך ויצבור תאוצה גם בעתיד.

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן