כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

חוגים וסדנאות, חוגים וסדנאות מגזין

בקריית שמונה

החוגים והסדנאות המעניינים המרתקים והמעשירים ביותר בקריית שמונה – באחריות❗ כל החוגים – כל הסדנאות – חוגים וסדנאות למבוגריםולגיל השלישי. התקשרו עכשיו – הנאה מובטחת❗

חוגים לילדים

כשאנחנו אומרים את הביטוי חוגים לילדים הרי שאנחנו מתייחסים לקבוצות גיל שונות. בהקשר זה רצוי להבחין בין קבוצות גילאים שונות: ילדים קטנים (גיל 3 עד 6), ילדים גדולים (גיל 6 עד 14), ונערים (גיל 14 ומעלה). והרי לכל אחת מקבוצת גילאים זו תחומי עניין שונים.

בהחלט ניתן לראות שלכל חתך גיל ישנם החוגים הפופולאריים אשר מותאמים לו, אך מנגד ישנם חוגים שברגע בו נכנסים לתחום בגיל צעיר, נוצרת בהם המשכיות גם מעבר לגילאי הילדות. כלומר, העיסוק בהם ממשיך גם בגיל בגרות ואף בחלק קטן יותר מהמקרים ישנה המשכיות באותו התחום, בכל מהלך החיים הבוגרים (כן, מקצוע של ממש).

נקודת התחלה

"כמנהל מרכז חוגים וסדנאות בקריית שמונה, אני יכול להעיד על לא מעט מקרים בהם ראיתי הורים שהביאו את הילד או הילדה לחוג במתנ"ס המקומי שלנו בקרית שמונה וזה המשיך והמשיך… כלומר נניח ילדה שנכנסה לחוג בלט כשהייתה בת 6 וחצי, עברה לקבוצה מתקדמת יותר סביב גיל 12, ואחרי זה בגיל 16 כבר הייתה בקבוצת נערות. משם יש כאלו שאני מכיר אישית, שעוסקות בבלט גם לאחר הצבא – ממש באופן מקצועי. כן בהחלט, יש בנות שאני מכיר שהלכו להיות רקדניות בלט קלאסי וכאלו שהפכו לרקדניות בלט מודרני, יש כאלו שנסעו ללהקות שפועלות בחו"ל ויש כאלו שהצטרפו ללהקות מחול מקומיות בארץ. כמובן שיש כאלו שגם הופכות למורות לריקוד בהמשך הדרך שלהן. כלומר במילים אחרות אלו הם מקרים שבהם באו אלי – אל המרכז חוגים שלנו, ילדות קטנטנות וזה נגמר במקצוע לחיים…  וואו איך שהזמן טס לו…" סיפר לנו מנהל מרכז חוגים וסדנאות לילדים בקרית שמונה, איתו נפגשנו לקראת הכנת כתבה זו.

woman-doing-pottery-masterpiece-her-workshop

המשך הדרך

"יש ילדים שמתחילים אצלנו במתנ"ס בקריית שמונה חוג בגיל צעיר מאוד (שמן הסתם ברוב המקרים ההורים דוחפים לאותו חוג ספציפי) אך בהמשך הדרך סביב גיל 12 הילד או הילדה ממש מראים סימנים שזה לא החוג בשבילם. כן, על פי רוב זה בדיוק השלב בו הילדים מראים רצון ממשי שנובע מתוכם והם מבקשים ללכת לחוג אחר (לפעמים זה ממש שינוי קיצוני). כן, אני יכול לתת דוגמא לילד שהיה בחוג שחמט שביקש בכלל להירשם לחוג אקסטרים או מקרה של ילדה שהייתה בחוג קארטה וביקשה להירשם לחוג בלט… כן, יש שלב שבו הילדים מראים את הרצון האמיתי שלהם מבפנים – הרצון שצומח בתוכם. זה שלב שבהחלט כדאי לתת להם לזרום עם הרצון הפנימי הזה, כי זה יהיה משמעותי פעמיים: גם יהיה כיף בשבילם וגם כפי הנראה שהם יצטיינו בתחום הזה, כי זה בא מאהבה וזה הכי חשוב הרי", הוסיף ואמר מנהל מרכז חוגים וסדנאות לילדים בקרית שמונה.

גם סדנאות

"יש אצלנו הרבה מאוד סוגים שך סדנאות לילדים " הוסיף מנהל מרכז החוגים והסדנאות בקרית שמונה. "אלו סדנאות בישול בקריית שמונה עצמה, או כאלו אשר מתקיימות בשטח. בהקשר זה של סדנאות מזון או סדנאות בישול הרי שאפשר לציין שיש לנו גם סדנאות מזון פרטני יותר, כדוגמת – סדנת שוקולד לילדים. כמו כן, יש לנו גם סדנאות יצירה שמתקיימות בקרית שמונה (במתנ"ס), כאשר סדנת קרמיקה היא "ספינת הדגל" – כלומר זאת הסדנא הכי פופולארית אצלנו. חוץ מזה אגב, יש לנו בקריית שמונה גם סדנאות למבוגרים (סדנת בישול, סדנת יצירה וסדנת שוקולד למבוגרים) אבל כל מה שקשור למבוגרים זה לא בתחום אחריותי, אני מתעסק אך ורק עם חוגים לילדים", הוסיף מנהל החוגים והסדנאות מהעיר הצפונית.

מקצוע בבישול

ילדים שנרשמים לסדנאות בישול זה משהו שכל פעם אני נדהם מחדש", חייך באומרו, מנהל מרכז חוגים וסדנאות לילדים בקרית שמונה. ההורים כמעט תמיד רושמים אותם די בצחוק לסדנא, אבל לפתע תוך שבוע שבועיים הם מגלים שלא רק שהילד שלהם או הילדה התאהבו בתחום, אלא שפתאום מלאכת הכנת הארוחות בבית הופכת קלה יותר. כן, הם תמיד מספרים לי שפתאום הילד בן ה- 10 מתנדב להכין את הסלט והילדה בת ה- 12 היא זו שמכינה חצי מארוחת שישי. ושלא לדבר על כמות הקינוחים והעוגות שיש להם במקרר לפתע, בכל רגע נתון… כן זה בהחלט סדנא שאם שולחים אליה את הילד או הילדה (שיש להם ניצוץ לתחום) אז לגמרי אפשר לומר שזה "ריקוד על 2 חתונות" – גם נותנים לילד עיסוק כיפי ומאתגר שהוא יכול לבוא בו לידי ביטוי ומימוש הפוטנציאל, וגם ממש מקנים לילד או הילדה ידע פרקטי ומעשי. תשמע, בגילאים האלו זה נראה מצחיק אבל הגישה למטבח שהילדים רוכשים בסדנא מסוג זה (כגון ידע ב: סוגי בשר, סוגי גבינות, שילובי פירות וירקות, הכנת קינוחים, מבוא לאפיה, מבוא לטיגון, מבוא לצלייה וכו' וכו'), כל אלו נותנים לילדים רקע וקפיצת מדרגה בהשוואה לבני גילם (זה שם אותם תמיד ביתרון מסויים מול בני גילם בכל הקשור לשליטה במטבח). כן כן… וההורים כאמור אומרים שפתאום יש להם עוזר של ממש בכל הקשור להתנהלות השוטפת של המטבח", חייך באומרו ידידינו מקריית שמונה.

לסיכום

כשהילדים עוד קטנים, קשה לדעת מראש מהן נטיות הלב ומה הם היתרונות היחסיים של כל ילד וילד. לפיכך, הרי שאם נרצה להעשיר את כישוריי ילדינו ניתן ואף רצוי להכניס אותם לחוג אשר מיועד עבור ילדים קטנים – חוג אשר בו למעשה אפשר לבצע סוג של "ניסיון". והרי על סמך התנסות שכזו ניתן לראות אם הילד או הילדה שלנו מגלים משיכה טבעית לתחום כלשהו או שלא. במידה וכן, הרי שניתן להעביר אותם לחוג המשכי, חוג מתקדם יותר. במידה ולא, הרי שתמיד ניתן לשקול להעבירם לחוג אחר וכזה שהם מגלים בו עניין.



דילוג לתוכן