כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

חוגים וסדנאות, חוגים וסדנאות מגזין

בקריית שמונה

החוגים והסדנאות המעניינים המרתקים והמעשירים ביותר בקריית שמונה – באחריות❗ כל החוגים – כל הסדנאות – חוגים וסדנאות למבוגריםולגיל השלישי. התקשרו עכשיו – הנאה מובטחת❗

חוגים מאז ומתמיד

הילדות שלנו זו תקופה שבמבט לאחור אנחנו רואים בה תקופה חופשיה ונהדרת. כשאנו ילדים אנחנו הרי נהנים ממשחקים, מחברים ובעיקר מראש נקי ונטול דאגות. ניתן לציין כי חלק אינטגרלי מתקופת הילדות הכיפית והמהנה אלו הן אותן פעילויות של ילדים בחוגים השונים. בהקשר זה ניתן בהחלט לומר כי חוגי העשרה אשר ילדים לוקחים בהם חלק כבר בגיל צעיר, אלו הם למעשה כלים ויסודות אשר ישרתו אותם ברוב המקרים באופן מושלם בעתיד לבוא.

מספיק לראות כדורסלנים מקצוענים אשר מספרים כי ההצלחה טמונה בכך שעלו למגרש כבר בגיל 6, או לראות שפים מקצועיים שמעידים על עצמם ככאלו אשר התחילו את חווית המטבח בגיל צעיר ביותר, או בעלי מוסך ומכונאים שמעידים על עצמם ככאלו שכבר בילדות שלהם הם היו צמודים לאבא שלהם במוסך (וגדלו למעשה עם מברג ביד). כן בהחלט, ילדים סופגים הכל. לפיכך אם נתחיל להקנות להם מיומנויות והרגלים כבר בגיל הרך, הרי שהסיכוי שלהם להתבלט באותו תחום בעתיד, הוא סיכוי גבוה מאוד מן הסתם.

סוגי חוגים

"תראה, כשאני הייתי ילד אז בהתחלה כשהייתי נניח בן 8 בערך הייתי יורד למטה מהבניין בפתח תקווה ומשחק כדור רגל עם שאר ילדי הרחוב (היה לנו מגרש חול ליד אחד מהבניינים שהפכנו אותו לאצטדיון שלנו)", חייך מנהל מרכז החוגים לילדים בקריית שמונה איתו שוחחנו לקראת כתבה הכנת זו. "נכו שאלו היו ימים אחרים, אבל הצורך של הילדים היה ונשאר אותו דבר… צורך זה צורך- מדובר בפיזיולוגיה ובהתפתחות פסיכולוגית מנטלית כמובן. אם נוסיף לזה את הצורך של ההורים להשקיע בילדים שלהם לטובת עתידם, אפשר להבין את ההתפתחות של כל עניין החוגים. לא רק בישראל אגב, אלא בכל העולם", הוסיף בדבריו אותו ממהל מרכז חוגים לילדים בקרית שמונה. 

"בקיצור, גם אני כילד בשלב כלשהו בקשתי מההורים שירשמו אותי לחוג כדור רגל וככה אחרי שגדלתי במגרש החול עם ילדי השכונה, הפכתי לילד שכבר לומד יסודות של כדור רגל ולמעשה ילד שסופג הרגלים כבר בגיל צעיר מאוד. אני בהחלט יכול לומר שמכיוון שכבר בגיל 9 הוריי רשמו אותי לחוג ילדים של כדור רגל זה היה המפתח להצלחה של בהמשך הדרך (אחרי שנים שחקתי בקבוצת הנערים, לאחר מכן בקבוצת הנוער ואחר כך עליתי לקבצות הבוגרים ושחקתי בליגה הראשונה קרוב ל- 12 שנה" הוסיף בדבריו.

"אז להגיד שזה בהכרח אותו חוג ילדים שהתחלתי בגיל 9 שעשה את ההבדל? לא יודע… אבל זה כנראה גם וגם. גם התמדה ולמידת יסודות, וגם כשרון מולד כמובן", הוסיף אותו מנהל מרכז חוגים וסדנאות בקרית שמונה.

"לאחר שסיימתי את הקריירה כשחקן מקצוען היה חשוב לי לתת לקהילה ובעיקר לדאוג לדורות ההמשך – הילדים. אני רואה ערך עליון בחינוך של ילדים – זה בעצם העתיד. כשהגעתי לקבוצת הכדורגל של קרית שמונה היה לי ברור שאחרי הקריירה בכדורגל אני רוצה להתעסק עם חינוך של ילדים בעיר המקסימה הזאת. לשמחתי כך היה וקבלתי הצעה לנהל את כל מערך פעילויות הילדים שבעיר (סדנאות לילדים וגם חוגים לילדים כמו כדורגל כמובן, אבל גם כמו חוג יצירה לילדים או חוג קרמיקה לילדים. הכל כולל הכל)", הוסיף אותו מנהל מרכז חוגים וסדנאות בקריית שמונה.

school-boy-yellow-shirt-taking-virtual-classes-raising-hand

סוגי סדנאות

בכל הקשור לסדנאות לילדים הרי שהמגוון הוא נרחב ביותר. בין אם אלו סדנאות יצירה שונות, בין אם אלו סדנאות טכנולוגיות, סדנאות העשרה וכו' וכו'. המגוון שיש היום, הוא באמת עשיר ביותר. בהקשר זה ניתן לקחת כדוגמא את סדנת שוקולד לילדים שנותנת לילדים כלים מגוונים לחיים וכמובן שגם הרבה סיפוק והנאה.

"אם רוצים לקחת את הילד ליהנות ממה שהוא באמת אוהב זה כנראה סדנת שוקולד". אמר בחיוך אותו מנהל מרכז חוגים וסדנאות בקרית שמונה.

"זה מקום שבו ילדים יושבים יחד בבילוי חברתי ולומדים להכין מתכונים מושלמים לקינוחים (פרלינים, עוגות, וופלים, טראפלס, גלידות, ושאר קינוחים מדהימים). כן, זאת בהחלט דוגמא לסדנא שבה הילדים נהנים יחד עם החברים ממוצר כיפי שגם נותן להם יסודות להמשך החיים שלהם (יש כאלו שיוכלו לרכוש מזה ממש מקצוע בעתיד – יוכלו להיות קונדיטורים או שוקולטיירים, מה רע?…)", הוסיף בדבריו. " הרי שוקולד הוא מאז ומתמיד היה המאכל שקירב בין הלבבות של הילדים והמבוגרים, לא?… תציעו קינוח לילדים והם תמיד יהיו קשובים יותר מאשר שתציעו להם את השניצל שהיה במטבח כל היום", צחקק אותו מנהל חוגים וסדנאות.


"שמע בינינו, שוקולד זו האהבה של כולנו, לא רק של הילדים, אז אולי יבוא יום ונפתח סדנת שוקולד גם למבוגרים בקרית שמונה, לא רק לילדים…). זה טוב בעיקר כי אין שום צורך בניסיון קודם וכו' או בנתוני פתיחה כלשהם". הוסיף בדבריו מנהל מרכז החוגים והסדנאות בקריית שמונה.

"אגב, כמו בכל סדנא שאנחנו מעבירים לילדים בקריית שמונה חשוב לי לציין כי אנחנו תמיד מקפידים כמובן לשמור על רגשותיהם של המשפחות – בכל הקשור לסדנאות מזון הרי מן הסתם תמיד הסדנאות הן כשרות עם חומרי גלם שעברו הכשרה של רבנות, שוקולדים איכותיים מאושרים, כלים שלא נעשה בהם שימוש מחוץ לצרכי הסדנה וכאלו שלא  באו במגע עם בשר וכמובן קמחים מנופים. כל הסדנאות הן כשרות, ומתנהלות במתכונת של חלבי או פרווה, כך שגם ילדים שמגיעים מבתים שומרי מסורת יוכלו להשתתף, ליהנות וגם לטעום ללא חשש. אנחנו רוצים בכל הסדנאות והחוגים שיהיה נוח לכולם ללא יוצא מן הכלל" הוסיף.

לסיכום

חוגי הילדים היו איתנו תמיד. חוגים וסדנאות לילדים עם השנים רק הופכים מגוונים יותר, אך הצורך הבסיסי של הילדים (והוריהם) זהו אותו צורך בסיסי וטבעי שהיה קיים מאז ומתמיד. בכל הקשור לחוגים וסדנאות לילדים, הרי שהם כאן בכדי להישאר.

דילוג לתוכן