כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

חשמלאי רכב, מגזין חשמלאות רכב

בקריית שמונה

חשמל רכב – לכל רכב❗ פתרון כל בעיות החשמל ברכבים❗ – כל היצרנים❗ – כל הדגמים❗ – באחריות ובמחיר מעולה❗ התקשר עכשיו ובעיית החשמל ברכב שלך נפתרה❗

כל מה שצריך לדעת על המחשבים ברכב

בשעות הלילה ובעיקר בחורף צריך על פי חוק להאיר את הדרך שלפני הרכב. הדבר עוזר לנהג לראות בצורה טובה יותר מה מתרחש בקדמת הדרך, וכן עוזר למנוע תאונות וכדומה. אבל- איזה סוג של נורות הכי מומלצות? לד? הלוגן? קסנון? במאמר זה נסקור את כל האפשרויות, היתרונות, החסרונות ומספר טיפים שקבלנו מחשמלאי רכב בקריית שמונה, ונלמד להחליף לבד את פנסי הרכב במידת הצורך. מוכנים? יוצאים לדרך!

נורות הלוגן

נורות הלוגן הינן הנורות הכי נפוצות  בכלי הרכב, ולרוב הינן גם הזולות ביותר.

הנורה מכילה תערובת של גזים וביניהם גז הלוגן, כיסוי המנורה לרוב מכילה שכבת צבע כחלחלה שאחראית לשנות את האור לבהיר יותר. לנורות אלו טווח רחב של צבעים מה שגורם להם להפוך לשדרוג פופולרי בשדרוגים לרכב. נורות בעלות הספק גבוה בדרך כלל מחזיקות כשנה, לעומת נורות בעלות הספק סביר שמחזיקות בדרך כלל עד ארבע שנים. 

היתרונות של נורת הלוגן- קל להחליף אותה, העלות שלה זולה, ופשוט מאד להתאים אותה לסוג הרכב שלכם בגלל שהיא מוצעת במגוון גדול של גדלים.
חסרונותיה שהנורה נוטה להתלכלך במהירות וכן שתוחלת החיים שלה קצרה.

מחפשים חשמלאי רכב בקריית שמונה? התקשרו עכשיו או פנו אלינו ונחזור בהקדם האפשרי >>>

טיפ להארכת חיי הנורה שקבלנו ממוסך חשמל רכב בקרית שמונה הוא שבמידה והנכם צריכים לגעת בנורה אל תגעו בה בידיים חשופות! השומניות והמלחיות המועטה שיש באצבעות שלנו נתפסות על הנורה ויגרמו בשלב כלשהו לגז הלוגן לצאת דרך הלכלוך, לכן חשוב מאד להשתמש בכפפה או נייר או כל חומר אחר כדי להפריד בין האצבעות לנורה.

נורות לד

בשנים האחרונות נורות הלד נעשו פופולריות במיוחד, הן בגלל אורך החיים שלהן שנע בין שנתיים ל12 שנים והן בגלל שנורות הלד צורכות מעט חשמל ובכך מעמיסות פחות על מערכת החשמל ברכב. עוצמת האור של נורות הלד גדול מעוצמת האור של נורות הלוגן, וצבען לרוב לבן חד ובוהק. הטכנולוגיה של נורות הלד נחשבת לטכנולוגיה מתקדמת ונראה שבעתיד הוא יכבוש את עולם הרכבים בסערה.
אחד מהיתרונות של נורות הלד הוא שהאור חזק ויוצר מראה אור טבעי יותר מאשר נורת הלוגן, יתרון נוסף הוא שכיון שנורות הלד קטנות מאד ניתן ליצור מערך תאורה מדויק לכל רכב, כך לדוגמא ניתן לתכנן שחלק מהנורות יפעלו בעוצמה רבה וחלק מהנורות בעוצמה נמוכה יותר- לרב יכוונו כך את הנורות שעלולות לסנוור את הנהג שנוסע ממול הרכב שבו אנחנו נוהגים.

נורות הלד יקרות יותר מנורות הלוגן כך שמי שמחפש את הזול והפשוט יעדיף את נורות הלוגן וכן נורות הלד נוטות להתחמם במהירות וצריך לקרר אותן  בכדי שלא יפגע בדיודות האור.

נורות קסנון

את נורות הקסנון ניתן להתקין בקלות רבה, הן מגיעות עם טווח גדול של צבעי אור ונחשבות לבהירות במיוחד, לשם השוואה נורות הקסנון בהירות יותר בכ-400% לעונת נורות הלוגן, הן נחשבות לנורות הכי בהירות שניתן לרכוש היום ובכניסה זריזה למוסך בקריית שמונה תוכלו לבקש להתקין אותן.

היתרון של נורת הקסנון היא הבהירות שלה- כיון שהיא מאד בהירה היא מאירה שטחים רחבים יותר, יתרון נוסף הוא שאורך החיים שלה כפול מנורות הלוגן.

חסרונותיה של נורת הקסנון רבות, לדוגמא- כאשר הזכוכית החיצונית של הפנס מעט מלוכלכת או כאשר הנורה לא מכוונת היטב האור מתפזר באופן שמסכן את הנהגים האחרים ולעיתים אף את הנהג עצמו. החסרון  המשמעותי של נורות קסנון הוא שהן לא חוקיות בארץ ולא יעברו טסט.

אחרי שסקרנו את הנורות הקיימות בשוק כעת נבדוק מתי צריך להחליף את הפנסים:

פנס מקולקל

כאשר הפנס מתקלקל צריך כמובן להחליף אותו, יש מספר סיבות שגורמות לפנס להתקלקל כמו לדוגמא בגלל תקלה ביצור הוא אינו מספיק אטום לחדירת מים וגורם לאדים להצטבר בתוך הפנס, או שהפנס פשוט הפסיק לעבוד, כך או אחרת אם הפנס הפסיק לעבוד- גשו לחשמלאי רכב שלכם ובקשו להחליף אותו.

פנס שבור

בעבר הפנסים היו עשויים מזכוכית וכיוון שהפנסים נטו להתנפץ במהירות החליפו את הזכוכית בפלסטיק. גם כיום הפנס יכול להשבר או להסדק אבל בניגוד לזכוכית שנשברה מכל מכה קטנה, פנס הפלסטיק ישבר רק ממכה חזקה. אם הפנס או חלקו נשבר או נסדק פנו למוסך הרכב או חשמלאי הרכב ותקנו אותו- מומלץ בהקדם האפשרי על מנת למנוע מהשברים להכנס לפנס ובכך לגרום לנזק גדול יותר או תקלות נוספות ברכב.

פנס מלוכלך

אין הכוונה ללכלוך שניתן לנקות בקלות בעזרת סמרטוט וחומר ניקוי אלא לעכירות הנוצרת כתוצאה ממזג האויר והשמש הישראלית שמשפיע על הפלסטיק והופך אותו לעכור מה שגורם לפנס להאיר פחות טוב ובכך עלול לסכן את הנהג עצמו ושאר משתמשי הכביש. פעמים רבות ליטוש פנסים מספיק בכדי לפתור את הבעיה, אולם לעיתים הפנס עכור במידה כזאת שלא נותר אלא להחליף את הפנס כולו. חשוב לציין, במקרים קשים בהם הפנסים מלוכלים מאד ימליצו לעשות עבודת פוליש או להעביר את הרכב במכון שטיפת רכבים על מנת לקבל תוצאה טוב יותר.

אחד מהמקרים הנ"ל קרו לי- מה אני עושה עכשיו?

תהליך החלפת נורות לרכב הינו תהליך קל ופשוט. במקרה והנכם צריכים להחליף את הפנס עומדות בפניכם שתי אפשרויות, אפשרות ראשונה פנו לחשמלאי הרכב שלכם- הוא כבר ידע מה לעשות. אפשרות שניה- אם יש לכם ידיים טובות והכרות עם הרכב שלכם תוכלו להחליף את הפנס לבד ובכך להפחית את עלות התיקון.
במידה ובחרתם לעשות זאת בעצמכם, הזמינו את חלקי החילוף בחנות לחלקי רכב, כמו חנות חלקי הרכב בקרית שמונה לדוגמא, הצטיידו במכשירים הנצרכים, קראו את ההוראות ועקבו אחריהם בקפידה, מומלץ אף להתייעץ עם חשמלאי הרכב שלכם לפני ההחלפה

זכרו, בכל מה שקשור בחשמל הרכב, מומלץ שרק בעל מקצוע וחשמלאי רכב מוסמך יבצע טיפול או תיקון. גם במקרים הנראים לכם קלים לביצוע וללא השפעות משמעותיות על מערכת החשמל כגון הוספת מערכות שונות ברכב כגון מערכות מולטימדיה, צג דיגיטלי, מערכת סאב וכדומה עדיין מומלץ להיעזר בחשמלאי רכב שיבצע את העבודה בצורה מקצועית ובטוחה.

אז, איך מחליפים את הפנסים?

ראשית, כבו את המנוע והוציאו את המפתחות. אחר כך הוציאו את הברגים שצמודים לפני הרכב. בכדי להגיע לפנסי הרכב הקדמיים פתחו את מכסה המנוע, וכדי להגיע לפנסי הרכב האחוריים- פתחו את תא המטען. אחרי שהוצאתם את הברגים, משכו את הפנס ונתקו אותו מכבל החשמל המחבר אותו לרכב. כעת חברו את הפנס החדש לפי סדר הפעולות אבל בצורה הפוכה, כלומר חברו את הפנס החדש לכבל החשמל, הכניסו את הפנס למקומו וקבעו אותו בעזרת הברגים המחברים. 

כעת הכל מוכן וניתן לצאת לדרך. נסיעה טובה

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

מנעולן בקריית שמונה >>>

מעבדת תיקון טלפונים בצפון >>>

וטרינר סבלני ומומלץ בקריית שמונה >>>

צלם אירועים מקצוען באזור קריית שמונה >>>

צמיגים בקריית שמונה – כל הצמיגים לכל הרכבים בקריית שמונה – צמיגים במבצע ובמחיר זול בקרית שמונה – תיקון פנצ'ר בקריית שמונה והצפון – התקשרו עכשיו!

 

דילוג לתוכן