כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מאפייה, מגזין מאפייה

בקריית שמונה

סוגי הלחמים ולמה כל לחם מתאים

אחת מהמתנות הכי גדולות שקיבלנו בחיים האלו זה הלחם, ללא ספק, הלחם. הדגן המדהים הזה שיכול להפוך כל ארוחה דלה וזריזה לארוחת מלכים, הרכיב הזה בארוחות הבוקר שמשדרג לנו את היום. האתגר הוא שכיום יש מגוון רחב של לחמים שניתן למצוא במאפיות ואנחנו לא סגורים כל כך איזה לחם כדאי לנו לקחת, לחם קל עבור הדיאטה או לחם כוסמין עבור הבריאות? את המדריך הבא הכין עבורנו בעלי המאפיה בקרית שמונה כדי שנוכל להבין לעומק איזה לחם כדאי לנו להביא הביתה, אחרי הכל לאכילת לחם ללא בקרה יש השלכה ישירה על בריאותנו ומצבנו הבריאותי וזה לא נושא שכדאי לזלזל בו. אנחנו מקווים שבאתם שבעים למאמר הזה!

לחם מחיטה מלאה

ניתן למצוא אותו גם תחת השם "לחם חיטה מלא" וזה לחם העשוי כולו מחיטה מלאה הכוללת את ארבעת רכיבי דגן החיטה ללא תוספת של קמח לבן. חשוב לציין שהתקן הישראלי ללחם מלא הוא שכמות הקמח המלא שיש בלחם לא תרד מ-80% מסך הקמחים הכולל באותו הלחם. על פי משרד הבריאות, בעשור האחרון נערכו מחקרים המצביעים על תרומתו החיובית של הקמח המלא על בריאותנו. הקמח המלא מקטין את הגידולים הסרטניים במערכת העיכול, את הסיכון למחלות לב וכלי דם וגם את התחלואה הכללית. בנוסף בלחם זה יש כמות מרשימה של סיבים תזונתיים אשר תורמים לפעילות של מעי הגס ותקינותו, עוזרים כאשר יש בעיות עצירות ואפילו מקטינים את הסיכוי לחלות בסרטן אשר מקומו במעי הגס. בנוסף, את הלחם הזה נאכל בצורה איטית בשל צורתו וזה בריא יותר לגופנו. הלחם משפר לנו את מצב הרוח ואת היכולות המנטליות ויותר מזה, חתיכת לחם מלא תשמר את הריכוז והערנות מכיוון שהפחמימות משתחררות לאט יותר. 

לחם קמח שיפון

לחמים מקמח שיפון ידועים ביכולות הבריאותיות שלהם. קמח שיפון עשיר במינרלים, במגנזיום, במנגן, ברזל ועוד. יש בו חומרים שעוזרים לשמירה על לחץ דם תקין ויכולת לתרום לאיזון רמת הכולסטרול בדם. ויטמינים ומינרלים אשר נמצאים בקמח זה מפחיתים את הסיכון לסרטן השד והמעי. קמח שיפון מכיל פי שתיים סיבים תזונתיים מאשר בקמח המלא. הוא מגדיל את תחושת השובע ומספק אנרגיה לטווח ארוך. לידיעתכם, מדדי אינדקס גליקמי ועומס גליקמי זה השם שניתן להערכה שמבצעים לאחר אכילת מזון, כדי לבדוק מה כמות הסוכר שעלתה בדם. לחמים מדגנים מלאים כמו לחם מקמח שיפון משחררים פחמימות בצורה איטית, נספגים לאט בדם וכך לא מעלים את רמת הסוכר בצורה חדה ומהירה, אלו לחמים שמומלצים מאוד לחולי סוכרת. בנוסף ללחם השיפון יש את החומצה האמינית טריפטופאן אשר במוח הופכת לחומר סרוטונין אשר ידוע כחומר שמשפר לנו את מצב הרוח. 

מחפשים מאפיה בקרית שמונה? התקשרו עכשיו או צרו איתנו קשר לפרטים >>>

לחם חום

מכירים את התחושה הזו שאתם מסתכלים על עמדת הלחמים במאפיה ובאופן אוטומטי בוחרים את הלחם עם הצבע הכי חום? כי צבע חום נתפס אצלנו במוח כמשהו בריא, כמו סוכר חום ועוד. אנחנו נשמח לנפץ לכם אשליה שלחם חום לא בריא יותר מהלחם הלבן מכיוון שזה לחם שפשוט הוסיפו לו צבע מאכל חום, כדי ליצור אשליה של בריאות. גם אנחנו לא ידענו את זה, בעלי המאפיה בקריית שמונה הבהיר את הנושא. 

אז מה טוב בלחם הלבן? הוא לא מכיל את החלקים הבריאים שיש והעשירים של הנבט והקליפות של הדגנים. יש בו עמילן וחלבון אך אין בו את כל הויטמינים, המינרלים והסיבים התזונתיים אשר מעלים את ערך הבריאות של לחמים אחרים. כאמור הזכרנו מקודם את מדד האינדקס והגליקמי אשר מעלה בצורה חדה את רמת הסוכר בדם, אז מאחר וכמות הסיבים התזונתיים בלחם הלבן דלה מאוד אכילתו מעלה את הערך הזה בצורה החדה ביותר מבין כל הלחמים והוא לא מומלץ כלל לחולי סוכרת. בנוסף הוא גם לא תורם לתחושת ערנות ושובע.

לחם כוסמין

קמח הכוסמין מכיל אבץ, ברזל, מגנזיום וזרחן יותר מאשר בלחם העשוי מחיטה מלאה. כוסמין זה דגן ממשפחת הדגנים העתיקים והאיכותיים. יתרון מעניין שיש לקמח הכוסמין זה שהוא עמיד לגדול בתנאי גידול קשים, הוא לא זקוק להדברה והוא הפך בשנים האחרונות למזון אורגני מאוד פופולארי. נוסיף ונאמר שאכילה של לחם כוסמין מוסיפה לגוף רמות גבוהות של אנרגיה. ללחם הכוסמין יש את כמות החלבון הגבוהה ביותר מבין שאר הלחמים. יתרון נחמד שיש ללחם הכוסמין זה שיש לו ערך גלוטני נמוך מאוד, הוא לא יתאים לצליאקים אך הוא בהחלט יתאים לאנשים עם מעי רגיש או אנשים אשר רוצים להפחית בצריכת הגלוטן. יש בקמח הזה אחוז גבוה מאוד של מינרלים החיונים לגופנו. בקמח זה יש את הכמות הכי נמוכה של חומצה פטית אשר גורמת לבעיות ספיגה של מינרלים. 

שאלנו את המומחה שלנו לענייני לחמים, אחראי המאפיה בקרית שמונה מה הלחם שהוא אישית הכי ממליץ עליו. הוא אמר שלדעתו חשוב לגוון בין הקמחים מדי פעם ושהכי חשוב שהם יהיו מלאים ולא מעורבבים. הוא אישית מאוד אוהב את לחם הכוסמין כי בעיניו הוא הבריא ביותר אך לא משנה מה הוא לא מתקרב ללחם הלבן, מבחינתו זו פחמימה ריקה שעושה יותר נזק מאשר תועלת ושאין צורך בה. 

הודנו לו מאוד, הוא עשה לנו סדר בכל הקשור ללחמים ולבריאות שלנו וגם ניפץ לנו כמה מיתוסים. אם אתם באיזור, זו המאפיה הכי שווה בארץ ואנחנו מזמינים אתכם לבקר במאפיה בקרית שמונה טלפון. שיהיה בתיאבון! 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

פנצ'ריה בקרית שמונה >>>
מתן הלוואות בקרית שמונה >>>
טכנאי מחשבים בקרית שמונה >>>
מאמן כושר אישי בקרית שמונה >>>

דילוג לתוכן