כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין מספרת כלבים, מספרת כלבים

בקריית שמונה

כלבים בשלכת

כמה פעמים לאחרונה תהיתם לעצמכם האם הילד שלכם גידל פרווה אחרי שהוא שיחק עם הכלב והתגלגל איתו על השטיח? כמה פעמים חשבתם לעצמכם שהשטיח גידל לעצמו פרווה אחרי שהכלב קצת רבץ עליו?

נשירת פרווה אצל כלבים היא בעיה מאוד מציקה. הפרווה מגיעה לכל מקום בבית, נדבקת לריפוד ולבגדים, מקשטת את הריהוט ומכסה את הרצפה. כאשר קצוות של פרווה מטפסות כבר על השולחן ואתם מתחילים למצוא אותן גם באף, באוזניים ובאוכל שלכם, זה הופך למטרד ממשי. אתם כבר רואים שאין ברירה והגיע שוב הזמן לבקר במספרה בקריית שמונה. 

 

מצבים אשר בהם הכלב סובל מנשירת יתר 

זה קורה כאשר הכלב הופך מגור עטוי פלומה לכלב בוגר, או בזמן עונות מעבר כאשר הכלב שלכם מכין את עצמו לשינוי הטמפרטורה בעונה הבאה. לעיתים נשירה מעידה גם על תזונה לקויה שדורשת ביקור אצל הוטרינר בקרית שמונה או לפחות החלפת המזון של הכלב בחנות החיות. כמו בעיה גופנית גם חולי או מצוקה רגשית של הכלב, באה לידי ביטוי באיכות הפרווה שלו.

איך לטפל בנשירת פרווה אצל הכלב?

דבר ראשון מאוד חשוב להבריש ולסרק את הכלב מידי יום. הברשת הכלב נעשית באמצעות מסרק כלבים דו צדדי או באמצעות כפפת סירוק. אחת לשבוע גם חשוב לבצע סירוק מעמיק בעזרת מברשת פרווה איכותית, וזאת כיוון שפרוות הכלב -בניגוד לשיער האדם- מורכבת משכבות, וכדי לשמור על בריאות הפרווה ועל ניקיונה, חייבים להגיע גם לשכבות הבסיס הפנימיות של הפרווה יותר קל להגיע אל מספרת כלבים בקריית שמונה שדואגים לסרק את הכלב שלכם במקצועיות.

מחפשים מספרת כלבים בקריית שמונה? התקשרו עכשיו או צרו איתנו קשר לקביעת תור >>>

דרך אגב – רוב הכלבים רואים במגע הסירוק, צורת תקשורת מועדפת ונעימה, לכן הם יקבלו את הסרוק וההברשה האלה כפינוק וכהוכחה לכך שאתם אוהבים אותם ואכפת לכם מהם אז כל עוד לא מדובר בכלב עם ראסטות – תראו לו קצת אהבה!

מספרת כלבים – זה כל הסיפור

ביקור במספרת כלבים או הזמנת מספרת כלבים ניידת אליכם הביתה, תאפשר לכם להוריד את תדירות ההברשה והסירוק באופן משמעותי: במקום להבריש מידי יום תוכלו להסתפק בהברשה אחת לשבוע, במקום לסרק אחת לשבוע תוכלו להסתפק בסרוק אחת לחודש.

ספרי כלבים בקריית שמונה יודעים גם איך לנהוג בכלבים כדי להוריד גם את הלחץ אצל הכלבים הפחות ממושמעים שפחות אוהבים שיגעו בפרווה שלהם ויסכימו לקבל את הטיפול באהבה. הם גם יודעים להבחין בין סוגי הפרווה השונים ויודעים איזה כלב זקוק לתספורת, כמו למשל: השפיץ הגרמני או ביצ'ון פריז מתולתל (איזה שם הא?),  ואיזה מהם רק לדילול כמו למשל כלב בקר אוסטרלי, לברדור או האסקי סיבירי, ואם הוא זקוק לתספורת באיזה אזורים בגוף הוא זקוק לתספורת הזאת, או שדי לטפל רק בהתרת קשרים ואו סירוק כמו למשל גרייהאונד, תחש, שיבא אינו, באסט הַאוּנְד, בולדוג צרפתי, בול מסטיף או צ'יוואווה.

בריאות מהשורש

מספרת כלבים אומרת לכם מתי הנשירה מעידה על תזונה לקויה, בדומה לשיער אצל בני אדם, פרווה חלשה מדובללת ונשירה שנראית לא בריאה, מעידה על תזונה לא טובה, ממש כפי שאותם תסמינים בשיער האדם מעידים על מחסור באבות המזון בגוף. הם גם ימליץ לכם על תוספי מזון מתאימים ועל חנות חיות אמינה אם הכלב מקבל את המזון לו הוא זקוק אבל ככל הנראה רכיבי המזון אינם נספגים בגופו. 

כדי שהכלב יהיה בריא והפרווה תראה מבריקה, יש צורך בסביבה טובה של הויטמינים, המינרלים והחלבונים שמהם ניזון הכלב.  אם מוגש לכלב אוכל טוב והכלב עדיין לא נראה טוב ככל הנראה הוא זקוק לתוספי תזונה, כגון חלבונים ויטמינים ומינרלים. שמן דג ושמן זית לדוגמא יכולים לסייע רבות בספיגת המזון.

לעיתים נותנים לכלב את המזון בכמות כפי שהורה הווטרינר אבל יכול להיות שזה מזון שפשוט לא מתאים לו או יכול להיות שהוא פיתח אלרגיה כלפי המזון המסוים הזה. ניתן להתאים לכלב אוכל מחדש באמצעות ניסוי וטעייה, ובמקרים קיצוניים ניתן גם להיוועץ בווטרינר ולהיעזר בבדיקות רפואיות שונות שנעשות לכלב.

מה ההבדל בין נשירה עונתית לנשירה כתוצאה מחולי?

בעוד נשירה רגילה, התסמין היחיד שלה הוא פשוט -נשירה. נשירה כתוצאה מחולי באה עם תסמינים נוספים כגון גרד, פצעים וכדומה. במקרים רבים מספרת כלבים בקריית שמונה יעירו את תשומת לבכם אל הדבר לפני שהמצב מחמיר.

 

מחלות וטפילים

טפילים, פרט להיותם מציקים בפני עצמם, גם מביאים עמם טפילים אחרים וגם מחלות שונות. הקרצייה למשל, גורמת לכלב לאנמיה (-חוסר דם), ועלולה להחדיר לדמו טפיל הגורם לו לקדחת הקרציות. מחלה אחרת שעלולה להיגרם כתוצאה מעקיצת הקרצייה, היא קדחת הבהרות. זו קדחת שעוברת מהכלב גם לבני האדם (!).

הפרעושים מוצצים את דמו של הכלב ויכולים לגרום לו לדלקות עור ולנשירת פרווה משמעותית ביותר.

בין השאר, כאשר הכלב מנסה להילחם בהם, הוא נושך את עצמו ואף בולע אותם. כך הם מעבירים לכלב גם תולעים הנקראים תולעי סרט, אלה הם טפילי מעיים המונעות מהאוכל של הכלב להיספג בדמו.

תולעים מזיקות אחרות הן תולעים עגולות. הן קיימות בעיקר בגורים אשר נדבקים בהם מאימותיהם.  גם כלבים בוגרים נדבקים בהן באמצעות מגע עם יציאות של חיות אחרות. תולעים כאלה עלולות לגרום בין השאר לחסימת מעיים או לשלשולים.

מספרות לכלבים בקריית שמונה יודעות להתמודד בצורה טובה מאוד עם טפילים חיצוניים. כאשר הכלב שלכם נקי מטפילים חיצוניים, הסיכוי שלו להיות נגוע בטפילים פנימיים נמוך בהרבה. שהמצב מחמיר והכלב נגוע בטפילים פנימיים יכול לטפל בהם רק וטרינר בקרית שמונה.

 

במספרת כלבים בקריית שמונה תוכלו לקבל טיפול מקצועי ומסור לכלב שלכם ולדעת שהוא מקבל הרבה יותר משגרת טיפוח אסתטית – הוא מקבל טיפול הכרחי וחשוב שמקל עליו עם תופעות הנשירה השונות ואפילו יותר!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

קבלן בניין בקרית שמונה >>>
מגרש רכב אמין בקרית שמונה >>>
הפיצה האיכותית בקריית שמונה >>>
שיפוצניק אמין בקרית שמונה והאזור >>>

 

דילוג לתוכן