כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

פחח רכב, פחח רכב מגזין

בקריית שמונה

כי פחחות רכב זו אומנות – והפחח רכב שלנו אומן ❗ גם הרכב שלכם יחזור להיות חדש – באחריות ❗ ובמחיר מפתיע לטובה ❗ התקשרו עכשיו להצעת מחיר מפתה במיוחד ❗

פחחות רכב – מדובר בסוג של אומנות

מכה בפח, תאונה קלה, שפשוף בכנף… כן יש הרבה מאוד ביטויים ומושגים שמי שמשתייך לעולם הנהגים שמע עליהם לא אחת…

אלא שלא מעט נהגים גם חוו זאת על בשרם (לא מעט נהגים בלשון המעטה הכוונה…) והרי בישראל מדובר במצב בו אין כמעט רכב שלא "מקבל" שפשופי חניה, מעיכות טמבון או שלל שריטות (בעיקר בערים הגדולות והצפופות כמו תל אביב ירושלים וכד').

"יש לי לקוחות שמגיעים אלי קבוע כל 3 או 4 חודשים לתיקוני קוסמטיקה כמו תיקון של פינות פגוש, תיקון של שפשופי צבע במראות-צד, תיקון של צבע בתקרה (כתוצאה מברד) או תיקון של "סימני דלת" שעל גבי הדלתות הקדמיות (כתוצאה מפתיחה לא זהירה של דלתות רכבים שחונים אחד ליד השני… כן… זה קורה הרבה מאוד בארץ  … האנשים לא זהירים כשהם פותחים דלת)" אמר לנו איש מקצוע מהתחום – בעלים של פחחות וצבע לרכב בקריית שמונה.

"יש אנשים שכל שריטה מפריעה להם בעין – הם אומרים לי שהם לא יכולים לנהוג באוטו אם הדברים לא מתוקנים פיקס ועד הסוף כמו שצריך. יש כאלה שאומרים לי שהם משוכנעים שהאוטו נוסע פחות טוב כשיש לו שריטות… כן, במהלך העבודה אני פוגש הרבה סוגים של אנשים…" הוסיף בצחקוק אותו בעל מקצוע – בעל עסק ותיק של פחחות רכב בקרית שמונה.

להחליף או לתקן

בבואנו לתקן פגיעה ברכב לאחר תאונה (פגיעה קשה, ביינונית או קלה), הרי שכמעט תמיד יהיה ניתן לתקן את הנזק ולהחזיר את המצב לקדמותו. אך כמו כן, הרי שכמעט תמיד יהיה ניתן להחליף את החלק הפגוע. כמובן שבסופו של דבר מדובר יהיה בשיקול של עלות מול תועלת. והרי אם התיקון כרוך בהרבה שעות עבודה של יישור הפח, של מילוי הפח, ליטושו וצביעתו… הרי שאם יש בנמצא חלק "קומפלט" במחיר זול יותר, כמובן שזו תהיה הדרך העדיפה…

אלא ש… לא תמיד ישנו חלק במחיר משתלם. כלל האצבע אומר שחלקים הנרכשים דרך יבואן הרכב יהיו יקרים מאוד, אך במידה וניתן להשיג חלק ממגרש פירוק של רכב זהה (משומש), כגון דלת ימין אחורית לדוגמא, אז זה יהיה זול משמעותית מאותו חלק חדש. 

אגב, חלקים מפירוק הינם זמינים בשוק עקב מצבים שונים כגון:

  • רכבים שמיועדים לפירוק לאחר תאונה
  • רכבים שהורדו מהכביש עקב מצב לקוי
  • רכבים שהבעלים מתקשה למכור (ומכאן שהמכירה מתבצעת בחלקים…).

אלמנט בטיחותי

"תראה, כל החלקים של הפח (כמו דלתות, כנפיים, מכסה בגאז, מכסה מנוע פגושים וכו'), אלו חלקים שהם יותר אסטטיים-עיצוביים מאשר בטיחותיים. הרי מה שמגן על הנוסעים זאת כמובן השלדה. הרכב בנוי משלדת-כלוב שחלק ממנה אלו קורות גובה. שלדת המבנה הזו היא (שבמצב של תאונה חלילה) סופגת את כל עוצמת האנרגיה והיא זו אשר מגנה על הנוסעים. לעומת זאת חלקי הפח השונים לא תורמים כמעט שום דבר בזמן תאונה", טען בעל המקצוע – אותו בעל עסק ותיק של פחחות וצבע רכב בקרית שמונה".

כן, גם מוסך

בעבר שהייתי צעיר יותר היה לי מוסך למכונאות רכב. זה היה לפני שפתחתי את המוסך בקריית שמונה: מקום לעבודות פחחות רכב, צבע רכב, ופינוקים של קוסמטיקה פנימית לרכב", הוסיף בעל המקצוע – פחח הרכב מקריית שמונה. אני יכול להגיד שיש חלקים ברכב שהם בטיחותיים ועליהם לא כדאי אף פעם להתפשר לגבי האיכות שלהם. הכוונה לבלמים כמובן, למערכת ההיגוי, לבולמי זעזועים ואיך לא לצמיגים (שזה החיבור של כל האוטו לכביש…). חשוב כמובן שהחלקים האלה יורכבו כמובן במוסך מורשה ובנוסף שהחלפים האלה אם הם חדשים, אז שיהיו מיוצרים על ידי יצרן המקורי או יצרן חליפים איכותי (יש הרבה רמות ייצור בשוק הזה של חלקים חליפיים)" הוסיף בטון רציני בעל המקצוע מהעיר הצפונית.

"אבל בכל מה שקשור לפחחות רכב, כמו שאני תמיד אומר, חשוב ללכת למי שיש לו ניסיון בעבודה הזאת – העבודה הזאת היא סוג של אומנות. כן, זה כמו פסל שמתעסק במתכת – מעצב את הצורה, מלטש אותה, צובע בכמה שכבות, שוטף את האוטו בסוף התהליך ונהנה כל פעם מחדש מהתוצאה" הוסיף איש המקצוע (בעל העסק לפחחות וצבע בקרית שמונה). 

איך שומרים על הצבע

בכל מה שקשור לצבע הרכב, הרי שבאופן טבעי רכב שרוב הזמן יחנה תחת גג כלשהו, ללא שמש שתלהיט את חלקיו השונים כגון: הגג, מכסה המנוע וכו', הרי שזה יהיה מתכון לפיו הצבע יישמר לתקופת זמן ארוכה ביותר (כלומר ללא דהייה, ללא קילופי צבע, ללא היווצרות של בועות אוויר וללא הבדלי גוונים).

עם זאת, גם רכבים שמורים ביותר – כאלה שחונים אך ורק תחת קורת גג או במקום מוצל, עדיין יכולים להיפגע עם השנים עקב קרבה למליחות ים לדוגמא (במידה והרכב נמצא חלק משמעותי "מחייו" בסמוך לחוף הים).

כמו כן, הרי שתאונות מעיכה קלות, שפשופים קלים ושריטות אשר נוצרות מחנייה בין 2 מכוניות בערים הצפופות בעיקר, הרי שאם פגיעות שכאלו לא יטופלו בזמן אצל פחחות צבע לרכב, הבעיה הקוסמטית תחריף עם הזמן ואף עשויה לגרום להיווצרות חלודה ושאר פגיעות פח שעשויות להחריף.

לסיכום

החיצוניות של הרכב הינה משמעותית בעבור לא מעט מנהגי ישראל. כן, ישנם לא מעט נהגים שממש לא יכולים לראות שפשוף או כל שריטה קלה על גבי הרכב שלהם.

נסכם זאת בדבריו של בעל העסק מקריית שמונה איתו שוחחנו במהלך מאמר זה (בעלים של פחחות וצבע לרכב): "האוטו שלנו הוא כמו הבית שלנו, זה לגמרי הבית שלנו על הכביש".

נסיעה טובה.

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן