כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

פחח רכב, פחח רכב מגזין

בקריית שמונה

כי פחחות רכב זו אומנות – והפחח רכב שלנו אומן ❗ גם הרכב שלכם יחזור להיות חדש – באחריות ❗ ובמחיר מפתיע לטובה ❗ התקשרו עכשיו להצעת מחיר מפתה במיוחד ❗

פחחות רכב – מדובר בסוג של אומנות

פחחות הרכב זהו עוד תחום משלים בתעשיית הרכב אשר כוללת לא מעט מקצועות ותחומים מגוונים. תחומים אשר כל אחד מהם נותן מענה למערכות השונות ברכב שלנו. כל תחום הוא ממש עולם ומלואו.

והרי בכל הקשור למקצועות השונים אשר מעניקים שירות לרכב שלנו, נוכל למצוא בין היתר את:

מוסך המכונאות

המקום בו מתבצעות כל עבודות המכניקה (מנוע, גיר, מכלולי היגוי, מערכות בלימה, מערכות קירור מנוע, תיבות גיר, מערכות בלמים, מערכת הפליטה, היגוי וכו' וכו'). כן, כל אלו מטופלים תחת קורת גג אחת של מוסך המכונאות.

זגג הרכב

אותו בעל מקצוע אשר אחראי על תיקון שמשות וחלונות הרכב.

צמיגים ופנצ'רים 

המקום שמתקן בעבורנו את הפנצ'ר שבצמיג וכמו כן זהו המקום אשר נכוון בו את פרונט הרכב. כמו כן, במקום זה נחליף גם את הצמיגים בבוא העת.

מערכת מתלים

המקום בו נתקן או נחליף את בולמי הזעזועים והקפיצים ברכב (אשר משתייכים להגדרה כוללת הקרויה מתלי-רכב).

תיקון שעונים

המקום בו יתוקנו שעוני הרכב לרבות שעון ה"ספידומטר". למקום זה  נגיע במידה ואחד השעונים ברכב "מזייף" או כאשר מדובר במצב בו שעון לא תקין גורם לקצר חשמלי לשאר מערכות הרכב.

חשמל רכב ומיזוג אוויר 

זהו המקום בו נסדר את עוצמת המזגן, טמפרטורת המזגן או המקום בו נבצע מילוי של גז במזגן. כמו כן הרי שבמקום זה נתקן "בעיות חשמל" כגון נעילה מרכזית תקולה, חלון חשמלי שלא נפתח, או כל מצב בו נרצה להחליף נורה שרופה (אור דרך, אור חנייה, תאורת לוחית רישוי וכו' וכו').

רפד רכב

זהו אותו בעל מקצוע שיסדר לנו את ריפודי הכיסאות הישנים שברכב, אשר נשחקים עם הזמן. כמו כן בעל מקצוע זה הוא גם אותו אחד שיסדר בעת הצורך את השטיחים ברכב ואת ריפוד התקרה שעשוי להתבלות לו בחלוף הזמן.

פחחות וצבע לרכב 

אותו מקום אשר עושה 2 פעולות משלימות בו זמנית עבור רכבים שניזוקו מתאונות ומפגיעות שונות:

  1. תיקון הפח שלך הרכב
  2. צביעתו של הרכב.

במאמר זה נתרכז בכל הקשור לתחום זה של פחחות הרכב.

פחחות רכב – לא מה שחשבתם

פחח רכב מתעסק בפגיעות רכבים קלות וקשות כאחד. פחח הרכב מבצע גם את תיקון הפח וגם את צביעתו של הרכב

"תראה, יש מגוון גדול של רכבים שמגיעים אלי, יש מכוניות שמגיעות אלי במצב נוראי אחרי תאונה קשה (אלו רכבים שבחלק מהמקרים שמאי הרכב מכריז עליהם "טוטאל לוסט" – כלומר רכבים שלא יתוקנו), חוץ מזה יש גם רכבים שנראים עם פגיעה קלה יחסית אבל דורשים הרבה מאוד שעות תיקון (כן, ים של עבודה…), וגם יש מקרים של לקוחות שמכניסים את האוטו בשביל תיקוני פח וצבע פשוטים יחסית. בנוסף, יש כאלה שזקוקים רק לחידוש צבע בחלק מסויים או בכל האוטו מבלי כל צורך בעבודה של פחחות לפני זה. כן, המקרים שאני נתקל בהם הם די מגוונים", סיפר לנו פחח רכב בעל עסק ותיק של פחחות רכב בקרית שמונה.

מכה (לא קלה) בכנף

"הנה, לא מזמן הגיע אלי לקוח שהייתה לו פגיעה של מעיכה בכנף הקדמית. עכשיו תראה, אני יכול לתקן את זה ואני יכול גם להזמין כנף חליפית (או מקורית מפירוק). אז במצבים כאלה אני נותן ללקוח לבחור – הוא שומע את המחירים (שהם די דומים במקרים כמו המקרה הזה) והוא, הוא זה שבהתאם לשיקולים שלו מחליט מה הוא מעדיף. מבחינתי אגב הרבה יותר קל להוריד את החלק הפגוע ולהתקין חלק חדש חליפי או חלק משומש מקורי – זה הרי ברור. לעומת זאת מבחינת הלקוח, יש כאלו שתמיד מעדיפים תיקון (כי יש מקרים שקשה להשיג חלק מקורי משומש – וכן, יש את אלו  שמבחינתם לא רוצים אף פעם חלק חליפי…רק מקורי…), כן, כל אחד וההחלטות שלו לגבי האוטו שלו… ככה זה, הוסיף בדבריו בעל המקצוע הותיק – הבעלים של פחחות וצבע לרכב בקרית שמונה.

פגיעות לא פשוטות

ישנם מקרים בהם הפגיעה קשה אך הרכב אינו מוגדר כטוטאל לוסט. אין כלל ספק שלמביט מן הצד משימת התיקון (והשיקום יש לומר), נראית לחלוטין בלתי אפשרית (ודאי שלא בפרק הזמן הקצר בו היא מתבצעת…). ואכן, אותו פחח שמבצע זאת הוא לחלוטין סוג של אמן. מדובר ללא ספק בפסל ששולט בפח ואשר מעצב אותו בחזרה לקדמותו כמעשה של קסם.

איך זה מתבצע

בפגיעות מעיכה קשות הרי שהפחח נעזר בכלים ובאמצעים שונים. אחת השיטות "הותיקות" היא השיטה של מכות פטיש אשר מתבצעות מחלקו הפנימי של הרכב. 

"לפעמים העבודה דורשת חימום על ידי אמצעים שונים של חלקי הפח, זה בשביל שהכיפוף יהיה יותר קל, זאת אומרת שעל ידי החימום קל יותר "לעצב" את הפח, הוסיף בדבריו אותו פחח רכב (בעל העסק הותיק של פחחות רכב בקרית שמונה).

כמו כן, ישנה גם טכניקה נוספת שמתבצעת באמצעות מכשיר מכני אשר מוצמד לאיזור המכה – שמבצע פעולה של משיכה מכנית (ומכאן שהפח כמעט חוזר למצבו הטבעי).

"כן, אחרי שהמכשיר מושך חזרה את האיזור של המכה, זה הרגע שבו צריך להתחיל באומנות שלנו: זה הרגע שצריך לא מעט עבודה של מילוי חומר, ליטוש, וגם די הרבה "משחק עם החומר" הוסיף בחיוך בעל המקצוע – הבעלים של פחחות וצבע לרכב בקרית שמונה.

לסיום

עולם הרכב כולל הרבה מאוד התמחויות אשר כל אחת מהן דורשת מיומנות גבוהה – כזו אשר מגיעה עם השנים. פחח הרכב הוא דוגמא לרמת מיומנות נרכשת אשר גם הזמן וגם הניסיון מהווים סוג של נכס במקצוע זה. והרי מדובר בעבודה שהיא לא פחות מאומנות.

דילוג לתוכן