כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

פחח רכב, פחח רכב מגזין

בקריית שמונה

כי פחחות רכב זו אומנות – והפחח רכב שלנו אומן ❗ גם הרכב שלכם יחזור להיות חדש – באחריות ❗ ובמחיר מפתיע לטובה ❗ התקשרו עכשיו להצעת מחיר מפתה במיוחד ❗

צביעת רכב – לא ייאמן כמה שזה מדוייק

מי מאיתנו שנוהג ברכב חדש ו"קיבל רק" שפשוף קטן בדלת האחורית, או שריטה קטנה על מכסה המנוע, או רק מעיכה לא גדולה בטמבון האחורי… ובכן, זה בהחלט לא נורא, נכון. זה אכן לא סוף העולם, אבל… הרי שמדובר במשהו שבהחלט מביא לרוב רובנו  חוסר שקט, אי-נחת וגם לא מעט עצבים… וואו כמה שזה מרגיז…

קשה לשים במדויק את האצבע על הסיבה – אך רכב חדש עם שריטות, עם מעיכות ועם שפשופים זה דבר שמציק לעין. נקודה.

אז מה עושים?

בכל המקרים בהם תיווצר לרכבנו פגיעת פח (כלומר מכה כלשהי, עיקום בפח, שריטה וכד' על גבי חלקי הפח השונים של האוטו, הרי שתמיד טוב לדעת כי תעשיית הרכב יודעת להתמודד עם העניין הזה בקלות רבה.

איך? ובכן פחחי רכב נעזרים במגוון של שיטות שונות ומגוונות בהן הם מצליחים באופן מהיר: גם ליישר את פח הרכב שנפגע, גם למלא את איזור הפגיעה בחומר מילוי וגם ללטש את האיזור לאחר מכן. כל זאת עד ש… הפח מקבל את המרקם והצורה הרצויה – ממש, אבל ממש כפי שיצא משער המפעל.

עכשיו צבע

כאמור השלב הראשוני בו פחח הרכב עוסק הוא תיקונו של פח הרכב.  כלומר – יישור הפח, מילוי הפח וליטושו. אך, שלב זה אינו מספיק. והרי מה שמתקבל לאחר אותו שלב זהו איזור של תיקון  בצבע ניטרלי (חומר המילוי הקרוי "שפכטל-מילוי" שהינו על פי רוב בצבע בהיר ואחיד). למעשה החל משלב זה מתחיל תפקידו השני של פחח הרכב וזהו תהליך צביעת החלק המתוקן בצבע הרכב המקורי!

ואיך עושים זאת? איך אפשר בכלל להגיע לאותו גוון רכב בדיוק כמו ביום בו יצא הרכב מהמפעל? (אבל אחד לאחד, כן? אותו גוון בדיוק… לא בערך, לא ליד…).

לצורך כך דיברנו עם פחח רכב בעל עסק ותיק של פחחות רכב בקרית שמונה – "תשמע, כל רכב יוצא מהמפעל עם קוד צבע. הקוד רשום או על רישיון הרכב או על מדבקה שמודבקת על שלדת הרכב באזור של הדלת הקדמית הימנית שליד הנהג. כמובן שגם במחשב אצלנו – כל דגם (של כל יצרן) שאי-פעם עלה על הכביש בישראל, רשום אצלנו הקוד שלו. אפשר לאתר את הקוד במחשב על ידי מספר הרישוי של הרכב. כן, כל דגם רכב מעודכן אצלנו במחשב…  ואגב זה מעודכן ככה כמובן גם בכל מקום של פחחות או צבע לרכב בעולם" הסביר בעל המקצוע האדיב – הבעלים של עסק לפחחות רכב בקריית שמונה.

יש קוד, מה עכשיו?

"אוקיי, ברגע שיש קוד אז המחשב נותן לנו את היחס המדוייק בין צבעי היסוד. היחס המדוייק הזה מביא לאותו גוון ספציפי. הרי כל מה שיש לנו זה רק את צבעי היסוד שהיחסים ביניהם מביאים לכל הגוונים שיש בעולם. כל גוון…", הוסיף בחיוך בעל המקצוע המנוסה (הבעלים של אותו עסק ותיק של פחחות רכב וצבע לרכב בקרית שמונה). "אחרי שהרכב עובר צביעה חשוב להמתין יום-יומיים עד שאפשר לקחת אותו לשטיפת מכוניות – הצבע לוקח לו זמן עד שהוא מתייבש ועד שהוא יושב "קומפלט". דרך אגב אנחנו משתמשים תמיד בהתזה של שתי שכבות: הראשונה זה שכבת הצבע של הרכב (לפי אותו קוד) והשכבה השנייה זה מה שנקרא "לקה". השכבה השניה של הלקה נותנת ברק, מייצרת אחידות וגם מגינה על הצבע" הוסיף בדבריו אותו בעל מקצוע אדיב מקריית שמונה.

צביעת רכב ישן

"תראה, אוטו ישן של מעל 15 שנה בערך, זה אוטו שכבר ראה הרבה שמש בחיים שלו… בגלל זה הצבע של אוטו כזה הוא כבר צבע דהוי. ולמה אני אומר את זה? מהסיבה שאם מגיע אלי רכב לטובת פחחות צבע נניח של המכסה מנוע, אז אנחנו לוקחים בחשבון שקוד הצבע המקורי הרי נותן את הצבע שהיה נכון לאותו יום שהרכב עלה על הכביש… ולא הצבע של האוטו כפי שהוא כיום אחרי שהוא דהה. בגלל זה צריך לעשות התאמה. שמע, זה הכל עניין של הרבה ניסיון והרבה קילומטראז' בתחום… כן, צריך הרבה מיומנות בשביל לבצע את ההתאמות האלה. אסור לשכוח שאחרי צביעה תמיד צריך להגיע לתוצאה ברורה: שהכל יראה חלק ובדיוק באותו גוון – שלא יהיו שום הבדל בגוונים (הבדלים כאלו אם יש, זאת עבודה לא מקצועית)" הוסיף בפסקנות אותו פחח רכב בעליו של עסק ותיק שמעניק שירותי פחחות וצבע לרכב בקרית שמונה.

ערכת-תיקון עצמית

היום ניתן להשיג בחנויות למוצרי רכב ודרך אתרים שונים ברשת, ערכות לתיקון עצמאי. ערכה שכזו מיועדת לכל אותם מקרים של שריטה קטנה בפח הרכב אותה נרצה "להעלים" אך בו זמנית להימנע מעלויות גבוהות (אלו אשר ידרשו מאיתנו אם נלך לפחחות צבע מקצועית או אם נלך למוסך שלנו – שיש בו על פי רוב מחלקת פחחות צבע).

מה יש בערכה כזו? ערכה כזו מכילה על פי רוב ספריי התזה של צבע הרכב, ספריי התזה של לקה, נייר ליטוש ומטלית.

איך זה מתבצע?

את ספריי ההתזה נקבל לאחר שנעדכן את קוד הרכב, והוא יישלח בהתאם. כמו כן, ערכה כזו תכיל הוראות שימוש בכל הקשור לאופן ליטוש השריטה באמצעות נייר-הליטוש ובכל הקשור לאופן ההתזה של הצבע והלקה (כן, יש חשיבות לדרך ולאופן ההתזה. זה מה שעושה את ההבדל).

לסיכום העניין

פחחות הרכב וצבע הרכב הם למעשה "הצורה" של הרכב. זהו הצד הגלוי לעין ולפיכך שזה מה "שעושה לנו את זה". כן, גם רכב ישן שיש לו פח תקין (ללא פגיעות) ושיש לו צבע במצב טוב אשר צבוע באופן אחיד, זהו רכב שיראה לנו כרכב חדש… לעומת זאת, רכב חדש עם מכלולים חדשים כולל מנוע "בונבון", גיר חדש וחלקים מהניילון, הרי שאם הפח שלו פגוע ואם הצבע שלו פגום ואינו אחיד, הרי שהוא יראה לנו כרכב לא טוב… אם כן, פחחות וצבע זהו עניין חשוב ביותר ומשמעותי בעבורנו הנהגים. כן, כדאי להשקיע בזה על מנת שנוכל ליהנות מהרכב שלנו!

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן