כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין מוניות, מוניות

בקריית שמונה

סיפורה של מונית

הרכב נתקע לכם בשולי הכביש המהיר בדרך לעבודה? אל דאגה, יש פתרון לכל דבר. הזמינו מונית והיא תהיה גלגל ההצלה שלכם, כך שתגיעו למחוז חפצכם ואולי אף בזמן. מוניות מאז ומתמיד היו כלי התחבורה הכי מהירות ונגישות לכל מטרה, בשונה מאוטובוסים או רכבות, שעוצרות בתחנות, המונית לא עוצרת כלל ונוסעת ליעד כמו היה זה אתה זה שנוהג בה בדרכך לעבודה.

קצת היסטוריה

ג'ון הרץ, מהגר אוסטרי שעבר לשיקגו, פתח סוכנות רכב עם שותף נוסף כשהוא מחליט במקביל לפתוח צי מוניות כדי לייצר עבודה נוספת פרט למכירת רכבים ובכך, ולשרת את תושבי העיר בדרך המהירה והקלה. סיפור ההצלחה דפק על דלתו ולא רק בזכות שלל המוניות שהיו זמינות לכל מי שחפץ בכך בדרכים, אלא בזכות צבען הצהוב שתפס תאוצה בעיר, מחוצה לה ואף בעולם. הוא רצה שהמוניות שלו תבלוטנה מעל שאר המכוניות ותהיינה בצבע שלא יהיה ניתן לפספס וביודעין שמדובר במונית. באותה נקודת זמן ושנים לאחר מכן, הרץ רכש את סוכנות הרכב של וולטר ג'ייקובס כשהוא קרא לה "הרץ" שמאז ועד היום, נחשבת לסוכנות רכב גדולה כשהצבע של הלוגו שלה הוא איך לא, צהוב. מוניות שפועלות בישראל לא הלכו שבי אחריו, אלא נבחרו להיות מוניות בצבע לבן עם שלט מואר בצבע צהוב בולט ובו מתנוסס השם טקסי באנגלית.

 TAXI

הארי אלן איש עסקים מצליח, שלו היה צי מוניות משלו, המציא את השם "טקסי" שמשמעותו היא מד- מס או בשמו המוכר יותר "מונה", זאת לאחר שהוא התאכזב מהכרכרות בעיר שגבו מחירים מופקעים. הארי עשה סדר בדברים כשנהגי המוניות שלו גבו מחיר הוגן בהתאם למרחק על ידי מונה. נכון להיום, נהגי מוניות בקריית שמונה עובדים באותה השיטה, המאפשרת להם להתנהל באמינות מול הלקוחות מבלי להציע מחיר על פי ראות עיניהם של הנהגים. נכון גם לגבי השלט הצהוב והמואר המתנוסס מעל הרכב ובו רשום באנגלית "טקסי" גם שמדובר בישראל ובשפה העברית וזאת כדי להמשיך את המסורת ולהיות נגישים לתיירים שהם הרוב הבולט של הנוסעים במוניות בארץ.

מהו המונה ואיך הוא עובד?

מונה הוא מכשיר אלקטרוני המותקן במונית ואשר תפקידו לחשב את עלות הנסיעה על פי המרחק. המונה הומצא על ידי הגרמני וילהלם ברון. בישראל, מוניות קרית שמונה מפעילות את המונה בנסיעות עירוניות ובינעירוניות כשהמחיר ההתחלתי הינו 8.50 ₪ וכל פעימה מונה 0.30 ₪.

מחפשים מוניות בקרית שמונה והסביבה? צרו איתנו קשר עכשיו ונתאם נסיעה בהקדם האפשרי >>>

הפעלת המונה תכבה את השלט המואר שעל גג המונית כדי להראות לעוברים ולשבים שהיא תפוסה ואין אפשרות לעלות עליה, מאחר והנוסע שבה משלם על השירות. כיום, חלה התקדמות כאשר ישנה אפשרות להדפיס קבלה על תשלום במזומן וגם על תשלום באשראי ובה נמצאים כל הנתונים של המונית כולל הפעילות שלה ולא רק זאת, קיים חיישן בתוך המונית, המאפשר זיהוי נוכחות של נוסעים בה כדי למנוע הסעה ללא הפעלת מונה. יש בקרה בכל תחנת מוניות בארץ ובמוניות בקרית שמונה שפועלת למעם הלקוחות אלה הקבועים ואלה האקראיים. 

מי פנוי?

אם אתם עוברים במקרה ליד תחנת מוניות או נמצאים בתוך מונית, לבטח תשמעו ברקע את המילים "מי פנוי"? שכן, זו השאלה שמאפיינת את נהגי המוניות התלויים בתחנת המוניות, זו שאחראית להוציא אותם לשטח ולעדכן אותם בזמן אמת לאן לנסוע בעודם בדרכים כדי לספק להם עבודה בכל רגע נתון בזמן המשמרת שלהם. מוניות קרית שמונה טלפון זמינים 24/7 וזאת כדי להעניק שירות לנוסעים בכל שעות היום ובכל שעות הלילה, לאלו הטסים לחו"ל או לאלו החוזרים מבילוי וכדו'. ישנן מספר תחנות מוניות קריית שמונה שנמצאות בכל עיר ומספקות שירות ללקוחות בין אם בשיחה ישירה או בין אם באפליקציה של חברת המוניות, כאשר המענה מתקבל על ידי סדרן שאחראי על אספקת העבודה לנהגים ועל התקשורת עמם בכל עת. 

חווית נסיעה – שמירה על הכללים

חווית הנסיעה חשובה מאוד הן לבעל המונית והן לנוסע זאת על ידי שמירה על כללים ברורים של נהג המונית ושל חברת המוניות בה הוא עובד. הנהג תפקידו לנהוג בנימוס ובאדיבות כלפי הנוסע כשהוא שומר על חזות נקייה ומסודרת ונכון גם למונית עצמה, כמו הייתה הרכב שלו. נהג המונית לא יעשן או ישמע מוסיקה בקול רם שתפריע לנסיעה ותגרום לנוסע לחוויית נסיעה לא נעימה. הוא יפנה את מלוא תשומת ליבו לנוסע שלידו או זה שאחריו ולא ינהל שיח עם אדם אחר פרט, לנוסע שאיתו אלא אם כן מדובר בשיח עם נהגי המוניות או הסדרן. הנהג מחויב שלא להאריך את הדרך כדי להרוויח יותר כסף אלא לנסוע בדרך הקצרה והנכונה כדי שהלקוח יגיע בזמן למחוז חפצו. מוניות קרית שמונה מעניקות שירות מכל הלב לכל לקוח ולקוחה וזאת, כדי ליצור מאגר לקוחות קבועים שיהיו שגרירים שימליצו על תחנת המוניות ואף על הנהגים האדיבים ובכך, יספקו עבודה קבועה ושכר בהתאם.

לסיכום

מוניות הן כלי התחבורה המהיר ביותר וגם החסכני ביותר, הוא מאפשר לכם להגיע ליעדכם ממקום למקום וללא עצירות מיותרות. נסיעה במונית חוסכת לכם דלק, בלאי, תחזוקה ואף מציאת חניה ומשאירה אתכם רעננים ופרודוקטיביים. מוניות קרית שמונה שעות זמינים בעבורכם בכל שעות היממה ומאפשרים לכם להגיע לכל מקום ובכל שעה שתחפצו רק הרימו טלפון ונהג מונית בקריית שמונה בדרך אליכם. הפעלת המונה תתבצע מהרגע בו נכנסתם לרכב כאשר נורת הטקסי תכבה מיידית כדי לאפשר לכם נסיעה פרטית וחווייתית למקום אליו אתם רוצים להגיע בין אם הוא קרוב או בין אם הוא רחוק. 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

הסעות בקרית שמונה >>>
טכנאי גז אמין בקרית שמונה >>>

דיאטנית מומלצת בקרית שמונה >>>

מדביר מומלץ באזור קריית שמונה והצפון >>>

דילוג לתוכן