כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין מספרה, מספרה

בקריית שמונה

שגרת הטיפוח לשיער בחורף

זה לא סוד שהשיער היקר שלנו משתנה בחורף. הוא נושר יותר, מתמלא בקשקשים ולעיתים גם מתייבש. כל אדם בעל שיער חייב להיות מודע לשיער שלו ולדאוג לו כדאי במיוחד עכשיו בעונה הקרה. ובלי קשר לעונת החורף, השיער שלנו זקוק לתשומת לב מיוחדת לאורך כל ימות השנה ואין ספק ששיער בריא חזק ומלא יעניק לנו שמחה רבה ונחת, אז בואו ללמוד כיצד עושים את זה. שאלנו את המספרה בקריית שמונה את כל השאלות. 

נתחיל מהבסיס, מהי טמפרטורת החפיפה הנכונה?

את ההחלטה הזו תצטרכו להחליט בעצמכם ולהיעזר בספר שלכם, כיוון שהתשובה תמונה בסוג השיער שלכם ובצרכים הייחודים שלו. כאשר מים חמים פוגשים את הקרקפת ואת השיער שלנו, מתרחשת פתיחה של הנקבוביות אשר מחדירה לשערנו לחות ומרווה אותו. המים החמים מנקים לעומק את השיער והקרקפת ומסירים תאים שומניים. כך שאם הקרקפת שלהם והשיער שלכם יבשים – חפיפה במים חמים היא מצויינת לכם. חשוב לציין שלעיתים שימוש מופרז במים חמים לשיער עלולה להפוך את השיער לייבש יותר! כך שחשוב לשים לב לשינויים כאלו בתרכובת השיער. לעומת זאת, חפיפה במים קרים סוגרת את הנקבוביות בקרקפת, שומרת על הלחות הקיימת בשיער וגם מגנה עליו מנזקים לאורך כל היום. 

איך לחפוף? באיזה שמפו מומלץ להשתמש?

את החפיפה מתחילים בלהרטיב את השיער בטמפרטורה הנכונה לכם, ולאחר מכן שמים כמות קטנה של שמפו בידיים, נשפשף את הידיים ונתחיל בעיסויים של החומר על הקרקפת שלנו. לפעמים נדמה שאנו זקוקים לכמות גדולה של שמפו כדי לנקות את השיער שלנו אך אין זה המצב. אנחנו מעסים את הקרקפת למשך 2-3 דקות בכוונה ואהבה, כי אנחנו אוהבים לטפל בשיער שלנו ולהעניק לו. לאחר מכן ניתן לשטוף את החומר מהקרקפת ביסודיות. 

מחפשים מספרה מקצועית שלא עושה טעויות בקרית שמונה? צרו איתנו קשר ונתאם ביקור >>>

בנוגע לסוג השמפו, יש כאן קצת תחקיר לעשות. רוב האנשים רגילים לרכוש את תכשירי השיער שלהם על פי מותגים מוכרים יותר או תכשירים שממותגים טוב יותר וקריאת מרכיבי התכשיר היא זניחה ושולית. אנחנו ממליצים לרכוש שמפו עם חומר פעיל גבוה- מטרת השמפו שלנו היא לנקות את השיער ואת הקרקפת מהלכלוכים הנצברים עליו במהלך היום יום שלנו. ככל שהחומר הפעיל בתכשיר גבוה כך נדע שהוא עושה את העבודה כראוי. 

בנוגע לתכשירים עם תוספי צמחים או שמנים או הזנה למיניהם, לרוב ההשפעה שלהם על איכות החפיפה שלנו היא זניחה ולעיתים הם אפילו עלולים להשטף ולא להיספג כלל בשיערנו. בנוגע לתכשירי שמפו שמקציפים יותר מאחרים זו נקודה שחשוב לגעת בה, החומר המקציף בשמפו נקרא Sodium Lauryl Sulfat ובראשי תיבות מוכרים יותר SLS. 

מטרת החומר הזה הוא להקציף את התכשיר שלנו כדי לתת לו תחושת "ניקיון" רבה יותר, הרי ככה לימדו אותנו, ככל שיש יותר קצף זה יותר נקי. SLS נוכל למצוא במשחות השיניים שלנו, בשמפו, בסבוני הידיים והגוף ועוד והוא נמצא בכ-90% ממוצרי הטיפוח שמוצאים כיום בשוק. בשנים האחרונות עלתה המודעות והסכנה בנוגע לשימוש בחומר זה ואנחנו משאירים לכם הקוראים –  את ההחלטה לעשות בנוגע לשמפו שתרצו לרכוש. תוכלו להתייעץ איתנו בכל עת במספרה בקריית שמונה. 

האם כדאי להשתמש בתכשירים נוספים מלבד שמפו?

אנחנו אכן ממליצים להשתמש במרכך וגם במסכה המותאמת לשיערכם. למרכך שלנו יש תפקיד חשוב בהזנת השיער בלחות וחיזוק סיבי השערה. חשוב להתאים את סוג המרכך לשיער שלכם כך שאם יש לכם שיער דק מומלץ לא להשתמש במרכך שומני מידי, היו מודעים לסוג השיער שלכם. המרכך גם מקל לנו על הטיפול בשיער ומותר קשרים במהלך השימוש בו. אנחנו ממליצים גם להשתמש במסכה על בסיס שבועי או פעמיים בשבוע. יש מגוון מסכות שונות כיום בשוק וחשוב להתאים את סוג המסכה לשיער שלכם ולמה שתרצו להשיג בשימוש בה. יש מסכות המסייעות בשיקום והזנה של שיער פגום ויבש, יש מסכות קראטין ומסכות עם שמנים מסוימים המזינים את השיער בחומרים שהוא זקוק להם. 

מה לגבי ייבוש השיער? 

אנחנו ממליצים לא להשתמש בתכשירים כמו פן או מייבשי שיער ובטח שלא לשימוש יום יומי. הם עלולים לגרום לייבוש, שריפה ושבירה של השערה וגם לאובדן הברק. לעיתים רחוקות זה תקין להשתמש אך מומלץ לא בטמפרטורה גבוהה מידי. השימוש במגבת הוא הכי רצוי, לתפוח עם המגבת על השיער ולייבש אותו קלות, חשוב להיזהר לא לשפשף את השיער חזק מידי במגבת שכן זה עלול לשבור אותו. 

ואם יש לי קשקשים?

אז קודם כל חשוב לא להיבהל, קשקשים נפוצים מאוד ובשלב כזה או אחר כ-50% מהאוכלוסייה יסבלו מקשקשים במהלך חייהם. במידה והקשקשים לא בכמות גבוהה ניתן לחפוף את השיער בשמפו עדין ולשהות בשמש מעט יותר. חשוב לא לגרד את השיער ולהשתמש בתכשירים כמו ג'ל או מוס בזמן הופעתם. במידה ואלו לא עוזרים ניתן לגשת ולרכוש תכשירי שמפו רפואיים לטיפול בקשקשים או להיוועץ ברופא המשפחה. 

אנחנו יודעים שתהליך למידת השיער שלכם הוא יכול להיות ארוך אבל הוא שווה את זה. כל היום אנחנו רואים במסכי הטלוויזיה והקולנוע שחקנים מפורסמים בעלי שיער גולש, מבריק ובריא וזה אכן יכול להיות גם השיער שלנו. לצד כל שגרת הטיפוח שאתם מבצעים בבית שלכם מומלץ להגיע לאיש מקצוע על מנת לגזור קצוות שיער שרופים, לבצע חפיפות מיוחדות ולשקם את השיער. אנחנו צוות המספרה בקריית שמונה נשמח גם לספק לכם מידע בכל השאלות העולות בנוגע לשיער שלכם לכן אתם מוזמנים להתייעץ איתנו. ואם אתם מחפשים מספרה בקריית שמונה אנחנו לגמרי הכתובת!

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

חנות חיות בקרית שמונה >>>
פסיכולוג מומלץ בקרית שמונה >>>
רופא שיניים מומחה בקריית שמונה >>>
רואה חשבון ושירות פיננסי בקריית שמונה >>> 

דילוג לתוכן