כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

הוראה מתקנת, מגזין הוראה מתקנת

בקריית שמונה

איך יודעים מי צריך עזרה בלמידה?

כמו בכל דבר, גם ברכישת ידע ובלימודים לכל ילד או ילדה וגם למבוגרים יש את הדרך והשיטה שלהם, שיעילה ביותר עבורם. לאחד עוזר לשנן בלי סוף את החומר הנלמד ולשני עוזר לעשות סימנים שיזכירו לו את המידע שברצונו לזכור, בעוד שלשלישי עוזר מראה חזותי, כאשר הוא יראה ציור או תרשים הוא מיד יזכור את החומר הנלמד ויוכל לשלוף אותו בשעת הצורך. 

אך מה עושים כאשר המוסד הלימודי בו לומד הילד מלמד בצורה שאינה תואמת את דרכו של הילד וכך אותו ילד מתקשה ללמוד ולהבין את החומר? הרי ברור שלא ניתן ללמד את המקצוע בצורה המותאמת לכל ילד כי אין לדבר סוף וכך יצטרך המורה ללמד את אותו החומר כפול מספר הילדים בכיתה. אז מה כן ניתן לעשות בכדי שהילד לא יפגר בלימודים מאחורי חבריו לכיתה? כאן נכנסת הוראה מתקנת בקריית שמונה לתמונה.

הוראה מתקנת- מי את?

אחרי שהבנו את הבעיה נוכל להבין את המטרה של ההוראה המתקנת. המטרה של המורה המתקנת בקריית שמונה היא להעביר את הידע והחומר הלימודי בהתאם ליכולותיו וצרכיו הלימודיים של התלמיד או התלמידה. כך ניתן לוודא שהתלמיד או התלמידה לא יישארו מאחור ויפגרו אחרי חבריהם לכיתה. חשוב לציין שההוראה המתקנת אף עוזרת לחזק את הביטחון העצמי של הילד או הילדה, את תחושת המסוגלות ואף מעלה את הסיכויים להצלחה בתחומים נוספים בחיים, כל זאת מלבד כמובן עזרה לימודית מותאמת אישית לצרכי הילד.

מי צריך הוראה מתקנת בקריית שמונה?

הוראה מתקנת בקרית שמונה עוזרת לילדים, בני נוער ואף למבוגרים. הוראה מתקנת מותאמת בעיקר לילדים ולאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה, הפרעות על הקשת האוטיסטית או התמודדויות נוספות שמקשות על תהליך הלמידה.

איך ניתן לדעת האם יש קושי?

הדרך הטובה ביותר לדעת האם יש צורך בהוראת מתקנת בקריית שמונה היא על ידי אבחון דידקטי מקיף. בכדי לעזור לכם להבין האם יש בכלל צורך לגשת לעשות את האבחון הדידקטי, ריכזנו כאן מספר שאלות שחיברה מורה להוראה מתקנת מקריית שמונה אותן תוכלו לשאול את עצמכם ובכך להבין האם יש צורך באבחון. לנוחיותכם חילקנו את השאלות על פי נושאים בהם יתכנו הקשיים.

מחפשים הוראה מתקנת בקריית שמונה? צרו איתנו קשר עכשיו ונחזור לתיאום פגישה >>>

רכישת השפה וכישורי הקריאה- האם הילד או הילדה קוראים ברמה המותאמת לגילם? האם הם מנסים להימנע ככל האפשר מקריאה? האם הילד או הילדה מתקשים יותר ברכישת השפה וכישורי הקריאה לעומת אח או אחות כשהיו בגילם? האם סבלו מעיכוב שפתי או התפתחותי ובכך נמצאים בסיכון לקושי בכישורי קריאה ורכישת השפה?

התמודדות עם מבחנים ושיעורי בית- האם הילד או הילדה נוטים לדלג על חלק מהשאלות במבחן ולא לענות על כולן? האם נראה לכם שהם יודעים היטב את החומר הלימודי, אך משום מה הדבר אינו בא לידי ביטוי בציון ובמבחן? האם יש לילד או לילדה חרדה ממבחנים? האם כל הכנת שיעורי בית מלווה במתח ולוקחת הרבה זמן? האם הוא או היא זוכרים להכין את שיעורי הבית ומוכנים לעשותם?

התנהלות בכיתה וביצועים בשיעורים- האם הילד או הילדה סובלים מהפרעות קשב וריכוז? האם הם נוטים להתנתק מהכיתה ובמקום להשתתף בשיעור הם חולמים? הוא או היא עוקבים אחר השיעור והנלמד ומבינים את הנאמר? האם יש קושי בקבלת סמכות או נטייה להפרעה בשיעור?

התארגנות והתנהלות- האם יש קושי בהתארגנות ליציאה מהבית? האם הילד או הילדה נוטים לשכוח או לאבד ציוד וחפצים אישיים? האם הם בעלי נטייה לשכוח תפקידים ומטלות? האם הוא או היא מסדרים מערכת ומביאים את כל המחברות והספרים הנכונים לאותו יום לימודים?

כמובן שלא כל ילד ששוכח לעיתים ספר או מחברת צריך עזרה של הוראה מתקנת, כמו כן לא כל ילדה שלחוצה ממבחנים אכן בעלת לקות למידה, אך השאלות הללו יעזרו לכם, ההורים, לשים לב לקושי או פער בבית ובבית הספר. 

מה התועלת של לימוד בעזרת הוראה מתקנת בקריית שמונה?

מורה מתקנת מקצועית תסייע להנגיש לילד את החומר הלימודי בהתאם לכישוריו ורמתו, היא תיעזר בחוזקות של הילד בכדי לעזור לו ותבנה שיטה מיוחדת המתואמת עבורו לפי הכישורים והקשיים שלו. מורה מתקנת מנוסה תסייע גם בהתמודדות עם קשיים ברכישת הקריאה ושיפורה וכן בכישורי שפה. היא תעזור בהתמודדות עם קשיים בביצוע מטלות, בהתגברות על חרדה ממבחנים, וכן תיתן חיזוקים חברתיים ורגשיים שיושגו על ידי תחושת ההצלחה של הילד, כמובן שהתועלות עוד רבות ומגוונות.

איך בוחרים מורה מתקנת טובה?

כיון שהתועלות של הוראה מתקנת הן כל כך רבות וחשובות, יש לתת את הדעת בבחירת מורה מתקנת בכדי לייעל את תהליך הלמידה.

ראשית, יש לוודא שהמורה המתקנת אכן התמחתה בסוג הפרטני של הקושי כמו חשבון או קריאה. לנו ידוע על מורה להוראה מתקנת מקריית שמונה, שהתמחתה בכל סוגי הלקויות, דבר שיכול לעזור במידה והילד סובל ממספר לקויות או שבהמשך מתגלה עוד קושי במקצוע נוסף, וכך לא צריך להחליף את המורה שהילד כבר התרגל אליה או ללכת למספר מורות. 

שנית, כדאי לשאול את המורה המתקנת לפני תחילת התהליך מהם אסטרטגיות הלמידה בהם היא נעזרת, אסטרטגיות הלמידה בקריית שמונה ובכלל, רבות וחשוב להתאים את האסטרטגיות המתאימות לילד. 

מומלץ מאוד שהמקום בו נערכים השיעורים יהיו בקרבת מקום, כך לדוגמא אם אתם גרים בקריית שמונה מומלץ לכם להיעזר במורה להוראה מתקנת בקריית שמונה ולא בבית שאן, הדבר יעזור לוודא שהשיעורים יתנהלו כסדרם ובזמנם ולא תצטרכו לבטל או לדלג אל חלק מהשיעורים בגלל מרחק וקושי בהגעה.

דבר אחרון ואולי החשוב ביותר, בכדי למצות את הפוטנציאל בשיעורי הוראה מתקנת יש לבדוק שיש חיבור אישי בין המורה לתלמיד. הדבר יעזור לילד להגיע בשמחה לשיעורים ולהתאמץ בהם בכדי להגיע להצלחה. 

מומלץ מאד לבדוק כל תקופה שאכן חלה התקדמות אצל הילד. 

לסיכום, להוראה מתקנת יש יכולת לסייע לילד בלמידה ולעזור לו למצות את יכולותיו בהתאם לחוזקותיו ויכולותיו. מלבד זאת, ההוראה מקנת מסייעת בעוד תחומים מלבד למידה, לכן אם יש צורך להיעזר בהוראה מתקנת בקריית שמונה, מומלץ לעשות זאת, וכמה שיותר מוקדם- יותר טוב. 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

מוסך בקריית שמונה >>>
צבעי בקריית שמונה והצפון >>>

הנהלת חשבונות בקריית שמונה >>>
אבחון ליקוי למידה בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן