כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין מוסך, מוסך

בקריית שמונה

המדריך המלא לקראת טסט לרכב

אכן זה המבחן המדובר שכל בעלי הרכבים אחת לשנה בלי יוצא מן הכלל מחויבים על פי החוק לעבור. רובנו דיי נלחצים לפני הטסט הראשון שאנחנו צריכים להעביר את הרכב, אפילו ממש נלחצים (או שזה רק אנחנו?) לא באמת ידענו מה לעשות ואיך להתנהג או אפילו איפה לשלם את האגרה. אז למדנו ועכשיו אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולהרגיע אתכם, טסט לרכב זה לא כזה נורא!

אם יש לכם חששות לקראת הטסט ולא בטוחים שהרכב יעבור את המבחן, תוכלו להכניס את הרכב שלכם אל מוסך בקריית שמונה על מנת שיתכן חוות דעת, יבצע בדיקות הכנה, יוודא תקינות וכדומה. 

רכב חדש מהניילונים פטור מטסט בשנה הראשונה אך לא פטור מתשלום אגרת הטסט, שימו לב. לעומתו, רכב שנמצא על הכביש מעל ל-15 שנה מחויב להציג בטסט אישור ממוסך מורשה על תקינות הבלמים שלו.  אם בבעלותכם רכב שנמצא על הכביש למעלה מ-19 שנה עליכם להיות מוכנים לעבור את המבחן פעמיים בשנה(!) ולעומת זאת רכב אספנות יבצע את הטסט פעם אחת בשנה. 

ההיגיון שעומד מאחורי המבחן הוא לבדוק האם הרכב הוא אכן בטיחותי לנסיעה על הכביש וגם האם הוא לא פולט פליטות יתר המזהמות את הסביבה. 

אז אם אתם קצת מבואסים מהסיטואציה זה לגמרי מובן אבל אחרי שמבינים את ההיגיון מאחורי המבחן הזה, מתגלה הבנה כי המטרה שלנו בסופו של דבר היא לחזור הביתה בריאים ושלמים מהדרכים.

מהן ההכנות טרם הטסט?

בכל מבחן רישוי (טסט) שאתם עוברים אתם מקבלים את מסמך שמאשר שהרכב מאושר לנסיעה על הכביש עד לתאריך מסוים, לתקופה של שנה בדיוק. בהתקרבות אל אותו מועד נשלח אל בעל הרכב באמצעות הדואר אגרה לתשלום הטסט. לכן כדאי לשים לב שהכתובת שלכם במשרד הרישוי עדכנית. היום ניתן גם לשלם את האגרה ישירות באתר הממשלתי וכך אין צורך לחכות למכתב. בנוסף את אגרת הטסט אפשר לשלם גם בדואר, בסופר פארם ובמספר מכונים בארץ וכן ברשות הרישוי. גובה האגרה שתשלמו נקבעת על פי מחיר המחירון של הרכב הנקבע על ידי היצרן. כשאתם מגיעים למכון הרישוי שבו מתבצע המבחן בפועל, אתם מביאים איתכם את האגרה המשולמת (או את אישור התשלום), את ביטוח החובה שלכם וכן את תעודת הזהות. למכון הרישוי תתבקשו לשלם על ביצוע המבחן (האגרה משולמת למדינה).

אנחנו ממליצים להגיע למוסך בקרית שמונה לתיקוני רכב טרם הטסט כדי לוודא שהרכב כשיר לעבור את המבחן ולתקן תיקונים שצריך מבעוד מועד. אנשי המקצוע שלנו במוסך בקרית שמונה יתנו מענה אמין, ראוי ואיכותי לכם ולרכב שלכם טרם הטסט. 

בפועל, מה באמת בודקים בטסט?

כאמור המבחן צריך לאשר שאכן הרכב שלכם תקין ובטיחותי לנסיעה על הכביש. אז הנה רשימת הדברים שיבדקו לכם ברכב במכון הרישוי:

מחפשים מוסך אמין ומקצועי בקריית שמונה? צרו איתנו קשר ונתאם בדיקה לרכב >>>

מגבים – בודקים את תקינותם, שכן מגב תקול ביום של גשם לא יאפשר לכם נסיעה ברכב. 

בלמים – מוודאים שהבלמים ברכב שלכם תקינים בעוצמות בלימה שונות. 

מערכת תאורה ואיתותים – נפוץ מאוד להיכשל בטסט עקב נורה שאינה דולקת כראוי, בדיקה במוסך קרית שמונה מונעת את הכישלון בקלות.

הגה וצירים – בדיקה של התנגדות ההגה ומערכת הצירים ברכב.

מצב הצמיגים – בודקים את כל הצמיגים שלכם ברכב (כולל הרזרבי).

מערכת הפליטה – כמו שהזכרנו למעלה, צריך לבדוק שפליטת הגזים מהרכב הנוסע היא ברמה המאושרת ללא חריגות. 

כיוון הגלגלים – על כל הגלגלים ברכב להיות מאוזנים וגם את זה יבדקו במבחן.

לוחית רישוי – יבדקו שאכן הלוחיות שלכן להיות תקינות וגלויות.

יש גם כל מיני אביזרים שחייבים להיות בכל רכב ויבדקו גם בטסט, כמו גלגל רזרבי, מגבה, משולש אזהרה, אפוד זוהר ואפילו פח אשפה!

במקרים רבים במהלך הטסט ידרשו לבצע החלפה של חלקים הנראים שחוקים כגון נורות רכב, מגבים, בלמים, רצועות וכדומה. במקרים כאלו הנהג ידרש להגיע למכון חלקי חילוף לרכב ולבצע החלפות לחלקים לפי דרישה ופירוט שניתן לו במהלך הטסט.

כמו כן יש עוד בדיקות שונות המבצעות במהלך המבחן ועליכם להיות מוכנים. מלבד מוסך קריית שמונה אליו תגיעו לפני הטסט, יש מגוון בדיקות שאתם כבעלי רכב צריכים לבצע בעצמכם. תקינות של חגורות הבטיחות שלכם, פנסי הרכב, בדיקה של תקינות הצמיגים (ללא חורים או ירידות אוויר חריגות לעיתים תכופות).

איפה מתבצע הטסט?

הטסט מתבצע באחד ממכוני הרישוי המורשים לביצוע מבחן מעשי לרכב, נכון להיום יש 64 מכונים מורשים הפרוסים בכל רחבי הארץ. אנחנו ממליצים למצוא מכון שקרוב למוסך המטפל שלכם, כך שאם אתם מטפלים ברכבכם במוסך בקריית שמונה, מומלץ למצוא מכון רישוי קרוב. 

למה? כידוע, לא כל רכב עובר את הטסט. יש ליקויים שבהם ניתן לטפל ממש בתוך המכון רישוי ולאחר מכן לקבל את האישור על מעבר המבחן. לעומת זאת, יש ליקויים בהם לא יהיה ניתן לטפל במכון הרישוי עצמו ותאלצו לבצע את התיקון הנ"ל במוסך מורשה לרכב. במקרה כזה תקבלו "אישור תנועה" לרכב, שזה יאפשר לכם מרווח של שבוע ימים לתקן את הרכב ולחזור על המבחן. לכן מומלץ למצוא מוסך קרוב שיחסוך לכם זמן וכסף, כי זה בהחלט יכול להיות לא נעים לבלות ימים שלמים בנסיעות והמתנה על מנת לעבור את המבחן המיוחל. 

זה לא סוד שמבחן הטסט יכול להיות מעמסה נפשית עבור כל אחד מאיתנו. בין אם אנחנו נהגים חדשים או נהגים ותיקים, הטסט תמיד בא ברגע הלא מתאים ואנחנו לגמרי מבינים אתכם ורוצים להקל. בעזרת מוסך איכותי ואמין תוכלו לחסוך הרבה מאוד זמן, כסף ודאגות. חשבו על זה, תגיעו למוסך שלכם כמה ימים לפני הטסט, הוא יסגור לכם את כל הפינות ואתם תכנסו למכון הרישוי בגאווה ובביטחון על כך שאתם יודעים שטיפלו ברכב שלכם כראוי ושהכל יהיה בסדר. אם תרצו, מוסך בעיר קריית שמונה ייקח את הרכב שלכם ויעביר אותו את הטסט בעצמו! כן, כן, בלעדיכם! 

במוסך שלנו בקריית שמונה, יש מגוון מומחים שירצו להעניק לכם חוויה אחרת לטסט ששונה בתכלית מכל מה שעברתם עד כה. צרו איתנו קשר והרשו לנו להוריד ממכם את המעמסה הזו לפני הטסט! 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

צבעי בקריית שמונה והצפון >>>
הוראה מתקנת בקריית שמונה >>>

הנהלת חשבונות בקריית שמונה >>>
אבחון ליקוי למידה בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן