כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין מוסך, מוסך

בקריית שמונה

יד ביד אל עבר טיפול העשרת אלפים

אז, אנחנו מניחים שעל המושג הזה כולכם שמעתם בלי יוצא מן הכלל. ולא, זה לא עוד תור אצל הקוסמטיקאית. טיפול העשרת אלפים המוכר הפך לשם קוד עבור כל טיפול תקופתי לרכב שלנו. נחדש ונאמר שפעם היה נהוג לעשות לרכב טיפול בין כל עשרת אלפים ק"מ שהרכב נסע (מכאן גם מגיע השם) אך היום, לרוב הרכבים שיוצרו משנת 2000 ומעלה, אין צורך בטיפול תכוף כזה, שכן אפשרי לעשותו בין כל חמש עשרה אלף ק"מ או על פי המלצות היצרן של הרכב. 

היום כל מוסך מציע ללקוחותיו שירות של טיפולים בסוגים שונים. מוסך בקריית שמונה מזמין את קהל הלקוחות לקבוע טיפול ולעלות על הכביש בבטחה כאשר הרכב מוכן לטסט.

לפעמים נראה שתחום הרכב הפך למסתורי לרוב האוכלוסייה הנוהגת והוא ברור ומובן רק למי שנמצא על המגרש. אם גם אתם מרגישים ככה, אנחנו פה כדי להנגיש אותו עבורכם. הכנו לכם מדריך על התחזוקה השוטפת של הרכב ועל סוגי הטיפולים השונים, אז תחגרו חגורות כי אנחנו נוסעים!

מה הם סוגי הטיפולים המוצעים כיום לרכב?

הטיפול המינימלי שאפשר לבצע ברכב נקרא "טיפול קטן" (מקורי, אנחנו יודעים) והטיפול הזה כולל החלפה של שמן המנוע, מסנני אוויר, פילטר מזגן ודלק. שמן המנוע שלנו חשוב, הוא אחראי על סיכוך חלקי המנוע וכן לתקינותו. חשוב לומר שיש סוגים שונים של שמנים, איכותיים יותר ואיכותיים פחות, אז עליכם קודם כל לוודא שהשמן שאתם מקבלים מקביל להוראות היצרן (אפשר לבדוק בספר הרכב) וגם שהשמן איכותי. הכי מומלץ כיום הוא לשים שמן סינטטי מלא. מסנן השמן אחראי על ניקוי שמן המנוע. חשוב שהוא יהיה מרכיבים איכותיים ומותאמים לרכב שלכם. מסנן המזגן (היקר לנו מאוד, יש לציין) אחראי על סינון האוויר שעובר דרך פתחי המזגן, אלינו לחלל הרכב. בנוסף יש לנו את מסנן הדלק, הוא אחראי לסנן כמובן את הדלק שנכנס לרכב וגם בודק את כמות הדלק שנכנסת במהלך הנסיעה למערכת, שכן כמות גדולה או קטנה מידי עלולה לשבש ולפגום את הרכב האהוב שלנו. 

קיימים מקרים במהלך טיפול קטן שאיש המקצוע מבחין בחלקים פגומים וממליץ לבצע החלפת חלפים לרכב על מנת לחדש את האבזור והחלקים ברכב.

כל הטוב הזה נבדק ומוחלף בטיפול רכב קטן, שמחירו לרוב הוא כמה מאות שקלים בודדים בלבד. 

יש לנו את הטיפול הבינוני לרכב, שמעבר לכל מה שמוחלף ונבדק בטיפול הקטן, בודקים גם נוזלי בלם, מצתים ולרוב גם נוזלי קירור. נוזלי הבלם אחראים לפעולת העצירה של הברקסים, אם אנחנו לוחצים על דוושת הבלם, הנוזל מאפשר את לחיצת הרפידות על צלחות הבלימה ומאפשר בלימת רכב איכותית. חומר זה הכרחי לשימוש תקין ורציף של הרכב והחלפתו בטיפול בינוני היא חשובה וקריטית. המצתים, ובשמם המקצועי "הפלאגים" אחראים על פעולת ההצתה של המנוע ברכב בעת ההתנעה. נוזלי הקירור הם אלו שמוודאים שהמנוע שלנו לא יתחמם יתר על המידה או לא יתקרר יתר על המידה וכן מעניקים הגנה מפני קורוזיה וחלודה. 

מחפשים מוסך אמין ומקצועי בקריית שמונה? צרו איתנו קשר ונתאם בדיקה לרכב >>>

ואם הרכב שלכם עשה כבר 120 ק"מ זאת אומרת שעברתם איתו תקופה משמעותית וזה הרגע להעניק לו בחזרה. בטיפול הגדול, כמובן מבצעים את כל מה שמבצעים בטיפול הקטן והבינוני אבל עם תוספת בעלות קצת שונה כי הגישה בטיפול הזה היא ממש לבדוק מערכות קריטיות ברכב כגון מערכות הבלמים, האורות, הצמיגים, המצבר ואפילו רצועת הטיימינג. המצבר ברכב הוא מרכז הכוח של כל מה שחשמלי ברכב שלנו והוא גם מסייע לשמור על אספקת חשמל יציבה ומוודא שיש כמות מספקת של חשמל שתאפשר הפעלה תקינה ונסיעה תקינה של הרכב. מצבר ששמור טוב יכול לעבוד בין 3-5 שנים בהנחה שמטפלים בו כראוי. קיימים מקרים בהם המוסכניק המטפל ברכב נעזר בחשמלאי רכב על מנת לקבל חוות דעת והערכות של טיפולים. 

את הצמיגים יש להחליף כל 3-4 שנים גם כן. את האורות ברכב יש להחליף. הרי כמו כל דבר, יש להן נטייה להישחק, להישרף או להישבר. צלחות הבלם הן חלק נפוץ ממערכת הבלימה הכללית של הרכב. בנוסף יש את רפידות הבלם שהן מבצעות את בלימת הרכב, המערכת הזו עובדת יחדיו כאשר בעת לחיצת הנהג על דוושת הבלם רפידות הבלם לוחצות על צלחות הבלם עד לעצירה מוחלטת של הרכב. החלפה של רפידות הבלם היא שכיחה ואין מה לחשוש כשהצורך עולה במהלך הטיפול הגדול. 

ההמלצה היא לבצע טיפולים קטנים ובינונים לרכב כל חמישה עשר אלף קילומטרים לערך או לפי הוראות היצרן. את הטיפול הגדול רצוי לבצע כל מאה עשרים אלף קילומטר לערך או שוב, לפי הוראות היצרן. 

האם לנו כנהגים יש אחריות נוספת מלבד הטיפולים האלו?

כן! באופן נחרץ נאמר ש-כן! כלי הרכב שלנו דורש תחזוקה שוטפת, באופן קבוע וזה גם בעיקר עבור ביטחוננו כאשר אנחנו עולים עליו בכבישים מהירים וגם כדי לחסוך כסף רב במוסך בין הטיפולים. יש כמה דברים שאנחנו כנהגים יכולים לעשות כדרך קבע כדי לשמור על הרכב שלנו ככל הניתן. יש מגוון בדיקות קטנות שעלינו לעשות במהלך השגרה שלנו כדי להבטיח את אריכות הימים של רכבנו, כגון מילוי מים בווישרים, תדלוק המיכל הרבה לפני הנורה האדומה, בדיקת שמן ומים במנוע באופן קבוע ולשים לב לכל שינוי המתרחש בעת נסיעה כדי לעלות על כל תקלה בזמן ולא להחמירה. 

לסיכום, אנחנו במוסך בקריית שמונה מבינים את הקושי שלכם ורואים אותו. להיות אחראי על רכב, עלול להיות מפחיד, מבלבל ולעיתים גם יקר. לכן לנו במוסך קרית שמונה יש תפקיד חשוב בהרגעתכם ובהקניית תחושת הביטחון שלכם בכביש. אם אתם מקריית שמונה והסביבה, אנחנו מזמינים אתכם לחוויית מוסך שהיא אחרת ממה שהכרתם עד כה. יש הרבה מוסכים בקריית שמונה אבל אנחנו זה מה שאתם מחפשים – מוסך שיבין אתכם, ידע להרגיע אתכם ולטפל לכם ברכב בצורה הכי טובה שאפשר תוך צמצום עלויות הטיפול ועוד. סעו בזהירות ושמרו על עצמכם ועל הרכב שלכם!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

צבעי בקריית שמונה והצפון >>>
הוראה מתקנת בקריית שמונה >>>

הנהלת חשבונות בקריית שמונה >>>
אבחון ליקוי למידה בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן