כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין משתלה, משתלה

בקריית שמונה

כל הפרחים ✔ כל הצמחים✔ כל העצים✔ כל העציצים✔ כל האביזרים לגינה – אצלנו במשתלה – ועכשיו במחירים חסרי תקדים – התקשר ובו לקחת את הגינה החדשה שלך❗

גידול עציצים שמתאים לעצלנים

טוב, זה לא פשוט לנו להיחשף ככה אך אנחנו חוששים שלצורך הכנות בנינו הגיע הזמן שתדעו שאנחנו – עצלנים. ניסינו להתכחש לעובדה הזו אך לא יכלנו לעשות זאת יותר כאשר הבנו שאנחנו לא מצליחים לגדל עציצים בבית. כאשר ניסינו, נרגשים וגאים חזרנו מהמשתלה ופזרנו את השלל הירוק בבית, רק ש…כעבור חודש בערך כל הצמחים נבלו, יהי זכרם ברוך. נשאר רק צמח אחד שמחזיק מעמד ואנחנו שומרים עליו מכל משמר (באופן מטאפורי כמובן)! 

למה אנחנו בעצם מספרים לכם שאנחנו עצלנים? כי זה שאנחנו כאלה לא ימנע מאיתנו לגדל עציצים! אנחנו אוהבים שיש לנו עציצים בבית אך לא רוצים לעבוד קשה בשביל זה. ואנחנו גם יודעים שזו נחלתם של הרבה אנשים כיום במדינת ישראל, ולפעמים גם עם הרבה כוונה, אנחנו לא מספיקים להגיע אל טיפוח העציצים בשגרה העמוסה והלחוצה שלנו. אז יצאנו לחקור האם גידול עציצים יכול להיות נחלתם גם של העצלנים ובעזרת מומחה ממשתלה קריית שמונה בנינו לכם מדריך למגדל העצלן.  

מה השלב הראשון?

בראש ובראשונה אנחנו נשב עם עצמנו ונבין מה בדיוק המטרה מאחורי העציצים שאנחנו עומדים לרכוש. כי יש מגוון רחב של סוגי עציצים לרכישה, ולכל עציץ יעוד ומשמעות משלו. יש למשל צמחים שמכניסים הביתה כדי לטהר את האוויר ולספוח אבק ועובש. יש צמחים אנחנו רוכשים עבור שעשוע לחיית המחמד שלנו. יש צמחים שאנחנו מביאים כדי להסתיר חלק בבית שאנחנו פחות מתחברים אליו. יש צמחי מאכל שאנחנו מביאים הביתה כדי לקצר לנו את ההליכה לסופר (עצלנים, כבר אמרנו?) ויש סתם צמחים יפים שנראה להביא כדי לקשט את הבית שלנו בדקורטיביות. 

לאחר שבחרתם איזה סוג עציץ בא לכם, יש כמה כללים פשוטים שחשוב שתכירו. כלל ראשון זה שלא משאירים את העציץ בכלי מפלסטיק שהוא מגיע איתו מהמשתלה. חשוב להעביר אותו לכלי אחר. רצוי להעביר לכלי קצת יותר גדול וגם שמתאים לצרכי הצמח. בתחתית כלי הפלסטיק שאנו מקבלים במשתלה יש חורים גדולים שמתאימים לתנאי הגדילה במשתלה (הם מקבלים המון מים שם) אך פחות לבית, יש עציצים שיצטרכו גם קערה קטנה מתחת לאדנית כי הם צורכים יותר מים ויש עציצים שתוכלו גם לשים בכלים ללא חורים כלל. כל צמח ומה שמתאים לו. מומלץ שתשאלו את העובדים המקצועיים במשתלה בקרית שמונה איזה עציץ יתאים לצמח שלכם.

מחפשים משתלה בקריית שמונה והסביבה? צרו איתנו קשר עכשיו ונתאם >>>

כלל נוסף הוא שלא שותלים עציצים באדמה מהגינה, במשתלה בקריית שמונה ניתן לרכוש מצע שתילה מיוחד המתאים לעציצי בית וגינה. במצעים האלו (יש מגוון סוגים) יש חומרים נוספים מלבד אדמה המאזנים את לחות האדמה, יכולת הספיגה של המים, קצב גדילת העציצים ועוד. 

חשוב שתדעו שלא כל עציץ שמת לכם הוא בגלל שעשיתם\לא עשיתם משהו עבורו, לפעמים אנחנו לא יודעים את התנאים האידיאליים של העציצים שאנחנו רוכשים וזה מהווה מכשול גם אם יש לנו את כל הכוונות הטובות שיש לגידול ולטיפוח של הצמח. יש צמחים שזקוקים לשעות רבות של שמש ישירה עליהם ומנגד יש צמחים שחשיפה ישירה של השמש עלולה להרוג אותם. יש צמחים שיסתפקו בצל והשתקפות של קרני שמש וכאלו שלא ישרדו בתוך הבית לכן חשוב להיעזר במומחה מהמשתלה בקריית שמונה כדי להבין מה הכי יתאים לתנאי הבית שלכם. 

אם הצמחים שאתם מתעניינים בהם עומדים להיות בבית מדובר בפעולה פשוטה מאד אך אם הצמחים יהיו בגינה הביתית יתכן ותיצטרכו עזרה של גנן מקצועי בקרית שמונה

ועכשיו, לכלל הזהב, לא משקים את כל צמחי הבית "על הדרך"! שלא תחשבו שאנחנו שופטים אתכם כן? זו לגמרי הייתה שיטת ההשקיה שחלקנו נקטנו בה עם כל הצמחים שנהרגו על לא עוול בכפם. איך תימנעו אתם מטעויות שנובעות מחוסר תשומת לב לצרכיו של הצמח החדש בביתכם? תנו לנו לעזור-

דבר ראשון, אתם יכולים לכתוב לכם ליד כל עציץ כל כמה זמן בממוצע הוא צריך לקבל מים. רוב העציצים צריכים לקבל מים רק כשהאדמה שלהם הופכת ליבשה ואת זה קל לגלות בבדיקה פשוטה של הכנסת אצבע לעומק העציץ. 

דבר שני, רוכשים עציצים עמידים שלא ניתן להרוג בקלות וכאלו שלא דורשים את תשומת הלב שלנו כל שבוע, כי כאמור אנחנו עצלנים שבכל זאת רוצים עציצים לבית. כבר הצענו לכם להתייעץ עם המומחים של משתלה בקריית שמונה וכאן, אנחנו פשוט מדגישים את החשיבות.

דבר שלישי, שומרים את המאמר הזה בהישג יד כדי לקבל מוטיבציה או כדי לרענן את הזיכרון. 

הכנו לכם רשימה של צמחים שתצטרכו להתאמץ ממש כדי להרוג אותם!

סנסינסווריה- צמח מדהים וקליל לתחזוק, הוא לא דורש הרבה שמש שכן הצמח יכול להתאים לאזורי פנים הבית והוא יכול לשרוד גם חודש ללא מים! אבל אל תמתחו את הגבולות יותר מדי ותנסו להשקות אחת לשבועיים בערך. בונוס לצמח הזה הוא יכולת טיהור האוויר וספיחת אדי מתכות רעילות אז הוא גם קל קליל וגם תורם לאיכות החיים שלכם. 

מונסטרה- הצמח יכול להסתדר באזורים עם תאורה נמוכה אך יצמח מהר יותר בקרבת קרני שמש, הוא מטהר את האוויר בצורה נפלאה ומשקים אותו רק כאשר האדמה יבשה לגמרי. זה הצמח היחיד שהחזיק לנו מעמד עד כה!

פוטוס זהב- צמח מקסים בעל עלים קטנים הנוזלים כלפי מטה, הוא מדהים לתלייה גבוה. הפוטוס הוא צמח עמיד ולא רגיש מידי לתנאים מיוחדים וזקוק להשקיה רק כאשר האדמה מתייבשת. הפוטוס ידוע בהרשמת האורחים עם העלים שלו שנופלים באורכם ומראים כאילו ואתם ממש טובים בגידול צמחים (אל תדאגו לא נגלה להם את האמת). 

פפרומיה מגניפוליה (לא, זה לא שם של אוכל)- עציץ קטן ויפהפה שמוסיף לכל חלל עוד אופי ולמרות כל זה הוא דורש מאמץ מינימלי. הצמח הזה עמיד לעצלנים לתקופות ארוכות ומשקים אותו רק כאשר האדמה מתייבשת. 

פרחים כאלו ופרחים בסוגים נוספים ניתן למצוא בחנות פרחים בקרית שמונה הנותנת שירות לכל אזור הצפון, כאשר תיכנסו לחנות תריחו את הפרחים ותראו את הצבעים העזים ותוכלו להבין את האיכות והתרומה האמיתית של פרחים וצמחים.

לסיכום חברנו העצלנים, גידול עציצים יכול להיות גם נחלתכם לגמרי. כדי לחסוך כאב ראש והשקעת אנרגיה מיותרת בחיפוש מידע ברחבי האינטרנט על כל עציץ בנפרד או מה הכי מתאים לכם, הרימו טלפון למשתלה בקריית שמונה הם יעשו לכם סדר בבלאגן. לחיי העציצים!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

מחסן עצים בקריית שמונה >>>
גרר מקצועי ומהיר בקריית שמונה >>>
יועץ משכנתאות מומלץ בקריית שמונה >>>
סוכן ביטוח אמין ומקצועי בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן