כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין משתלה, משתלה

בקריית שמונה

כל הפרחים ✔ כל הצמחים✔ כל העצים✔ כל העציצים✔ כל האביזרים לגינה – אצלנו במשתלה – ועכשיו במחירים חסרי תקדים – התקשר ובו לקחת את הגינה החדשה שלך❗

גידול צמחים למתחילים

זה לא סוד שאחד הדברים שהכי שווה לעשות בבית שלנו כשאנחנו גרים לבד זה למלא אותו בעציצים וצמחים. התחושה של השלווה והחיבור לטבע, היופי והדקורטיביות שזה מוסיף וגם ההתעסקות בעלת האופי התרפי, הם שילוב מיוחד שאנחנו לא ממליצים להתעלם ממנו. דמיינו לכם שאתם מתעוררים בבוקר ליד עציץ בעל פרחים סגולים, קמים למטבח וקוטפים נענע ולואיזה להכנת תה טרי וטעים ואז יושבים במרפסת מלאת צמחים להתחיל את הבוקר. אנחנו ממש נשמח ללוות אתכם צעד אחר צעד בתהליך הזה ובעזרת הליווי של משתלה בקריית שמונה נגיש עבורכם את כל המידע הרלוונטי לגידול העציצים בבית!

שניה לפני שאנחנו צוללים לעומק, חשוב לנו להזהיר שאם אתם עומדים לגדל בגינה שלכם נענע\לואיזה\מרווה או כל צמח תבלין אחר עבור חליטות תה ביתיות יש סיכוי גבוה שלא תצליחו לחזור לשתות תיונים "פשוטים" שנמכרים בסופר כי ההבדלים פשוט תהומיים. אז שלא תאמרו שלא הזהרנו אתכם! 

שלב ראשון – בחירת עציצים

כיום יש מגוון רחב של עציצים, צמחים ופרחים שניתן לגדל בבית. אתם צריכים לדייק את הכוונות שלכם ולהבין איזה סוג עציצים תרצו לגדל. האם אתם מחפשים עציצים דקורטיביים ליופי? האם אתם רוצים בנוסף גם לגדל צמחים המחטאים את האוויר ומנקים את האווירה? האם חשובים לכם צמחים בעלי סגולות מיוחדות לחיים טובים? האם אתם מחפשים לגדל ירקות ועלי ירק? כאמור יש מאות סוגים של צמחים שתוכלו להביא הביתה אך עליכם לבחון מה הצרכים שלכם. 

דוגמא לצמחים דקורטיביים שניתן לגדל בשמחה בבית זה צמח הפוטוס, צמח בעל מראה פראי וטרופי עם עלים רחבים הנופלים כלפי מטה. צמח שזקוק למעט מים ומעט אור וממש נוח לגידול. 

צמח הפיקוס פומילה זה צמח בעל קצב גדילה מהיר, עלים קטנים ומהפנטים ובעל מראה יוקרתי לבית, לא דורש הרבה אור בכלל ולכן מתאים גם לחדרים החשוכים ביותר ויודע להכניס אליהם את האור המיוחד שלו. 

צמח העכביש (ירקה מצויצת) הוא אחד הצמחים הכי נפוצים שיש כיום בבתי ישראל לדעתנו. ניתן למצוא אותו כמעט בכל מקום. זה צמח גדול ומאסיבי בעל עלים דקים ורבים והוא מטהר אוויר מעולה!

מחפשים משתלה בקריית שמונה והסביבה? צרו איתנו קשר עכשיו ונתאם >>>

דוגמא לצמחים המנקים את האוויר לגידול ביתי זה למשל צמח המונסטרה, זה צמח מטפס בעלי עלים גדולים מחוררים ומרשימים מאוד. הוא נוח לתחזוק ומחטא אוויר מעולה והוא דורש השקיה אחת לשבועיים בערך.

צמח הספטיפיליום הוא צמח פורח ומרהיב. בעל פריחה ריחנית שנמשכת כל הקיץ והוא יעיל בניקוי האוויר וגם כדרך טבעית להכניס עוד פאן עיצובי אל החדר שלכם. 

עולם צמחי התבלין הוא רחב מאוד, שכן אין תחושה יותר טובה מלגדל בעצמכם את האוכל שאתם אוכלים או את התבלינים שאתם אוהבים. האנושות מתקיימת ככה אלפי שנים ואין ספק שזה דבר מאוד ייחודי לעשות כיום. תתנסו בכך, תוכלו רק להרוויח. הנה קצת עזרה להתחלת הגידול הביתי- 

כוסברה מאוד קלה ונוחה לגידול, גדלה במהירות. שמיר הוא עונתי ומלא בארומה ונהדר לגידול בבית. אורגנו גדל נפלא באדנית ויכול להגיע עד לגובה של כעשרה סנטימטרים. 

במידה ויש לכם את התנאים הסביבתיים המתאימים ותרצו להעמיק את גידול הירקות הביתיים שלכם תוכלו להנביט ולגדל גם פירות וירקות בגינה, אנחנו לגמרי ממליצים להתייעץ עם משתלה בקריית שמונה על מנת ללמוד יותר. 

יש מגוון של צמחים בעלי סגולות שונות שניתן לגדל בבית 

צמח הלבנדר למשל ניתן לגידול באדנית, מעניק פרחים סגולים יפהפיים, משרה אווירה של רוגע ושלווה בבית ולמרות ריחו הנפלא, הוא ידוע כמרחיק יתושים וכצמח מרגיע והוא נחשב לפרח פופולרי מאד בחנות פרחים בקרית שמונה

צמח האלוורה ממשפחת הקקטוסים ידוע בסגולות המרפאות שלו. הוא פולט חמצן בלילה, סופח אליו רעלים ומידת הכתמים על העלים שלו יוכלו להעיד בפנינו מה מידת זיהום האוויר בבית. למרות כל זאת הוא צמח קל לגידול. 

הוורדים ושושנת העמקים אלו צמחים שמעודדים את מצב הרוח שלנו ותורמים לשלוות הנפש, המראה והריח הנעים שלהם לגמרי משפיעים עלינו לטובה. 

ומה לגבי האדניות?

יש כמה דגשים חשובים לגבי האדניות שכדאי שתדעו. נתחיל עם כלל הבטיחות הראשון וזה כמות הצמחים שאתם מכניסים למרפסת שלכם. אם החלטתם לעוף על החיים וליצור גינה במרפסת אנחנו לגמרי איתכם! אך חשוב שתדעו מהו משקל המקסימום שהמרפסת שלכם יכולה להכיל. 

אחרי שבדקתם, יש מגוון עצום של אדניות שניתן לרכוש במשתלה בקריית שמונה אך צריך לשים לב שגודל וסוג האדנית תואם את הצמח שתרצו לגדל בתוכו. למשל החומר שממנו עשויה האדנית עלול להשפיע על הצמח באופן ישיר. אם האדנית ממתכת, היא אוגרת חום יותר מאדנית מפלסטיק לכן צריך להתאים את צורכי הצמח ומיקום האדנית מהחומרים הללו. אדניות גבוהות וצרות הן אכן מיוחדות ויפות אך עלולות להיות מסוכנות עם צמחים גבוהים או במרפסות חשופות וחשוב לשים לב. 

יש סוגי אדניות שהשפה העליונה שלהם מקופלת כלפי פנים, זה מעניק בוסט למראה האדנית וגם מאפשר אחיזה טובה יותר בה אך חשוב לשים לב שלפעמים היא עלולה להקשות בשליפה של צמח רחב ממנה. וחשוב לא פחות זה להתאים הצבע והצורה של האדנית לבית שלכם! אל תשכחו, שכל התהליך בסופו של דבר הוא לשיפור איכות החיים שלכם ואנחנו רוצה שתהנו כשתסתכלו על האדניות מלאות הצמחים שלכם. אז כמובן שיש אדניות במגוון צבעים ואפילו אדניות מסוגננות ומיוחדות, שאת כולן ניתן למצוא במשתלה בקריית שמונה, אתם רק צריכים לבוא ולבחור. 

אם הצמחים שאתם מתעניינים בהם עומדים להיות בבית מדובר בפעולה פשוטה מאד אך אם הצמחים יהיו בגינה הביתית יתכן ותיצטרכו עזרה של גנן מקצועי בקרית שמונה

דגש נוסף שחשוב לתת זה שיש רשימה מפורטת של צמחי בית שרעילים לחיות המחמד שלנו בשאיפה, בהרחה ובאכילה! במידה ויש לכם חיית מחמד בבית חשוב שתוודאו שכל צמח שאתם קונים בריא להם ולכם ולא מסכן אותם, תופתעו לגלות כמה צמחים רעילים עבורם יש סביבנו ללא ידיעתנו. באתר יש מאמר מפורט על צמחים רעילים לחיות המחמד וכדאי שתכנסו.

מי ייתן ותהיה לכם את הגינה הכי יפה בשכונה!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

מחסן עצים בקריית שמונה >>>
גרר מקצועי ומהיר בקריית שמונה >>>
יועץ משכנתאות מומלץ בקריית שמונה >>>
סוכן ביטוח אמין ומקצועי בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן