כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין פיצה, פיצרייה

בקריית שמונה

ללמוד את רזי הפיצריה

כשאני הייתי ילד, לא היתה פיצריה בקרית שמונה. גדלתי בבית קרניבורי טיפוסי, כך שאני ואחיי גדלנו על פיצה בשרית שנאפתה במטבחים הביתיים של קריית שמונה, של אמא שלי ושל הדודות. אצלנו לא הבינו את הקשר בין צמד המילים: אוכל חלבי. הפיצות שאני הייתי רגיל אליהן, לא הכילו גבינות או מוצרי חלב והתוספות היו בשריות בעיקר. עד שנפתחנ הפיצריה בקרית שמונה בכלל לא חשבתי שגבינה מתאימה על פיצה. יותר מכך, לא העלתי על דעתי שצורתה המקורית של הפיצה היא בכלל עיגול! הפיצות של אמא שלי יצאו מהתנור בתבנית מרובעת, לפיכך היו מרובעות, או מלבניות למעשה, ואתן לכם להחליט לבד אם ההבדל הזה הוא משמעותי או לא.

שאלה קיומית

כשהגעתי לגיל ההתבגרות, סוף סוף נפתחה פיצרייה בקריית שמונה, ואז גיליתי את נפלאות הפיצה החלבית.

אבל בתור נער סקרן מבית טוב, מאז שיצא לי להכיר את הפיצה מהפיצריות בקריית שמונה, הטרידה אותי השאלה הקיומית: למה הקופסא של הפיצה מרובעת, שעה שהפיצה עצמה עגולה?! מה זו ההשחתה הזאת של כל כך הרבה מקום בפינות בלי פיצה?!

היו לי כמה השערות: אולי הרווח בין העיגול של הפיצה לפינת הקופסה הוא למעשה מגרעת שנועדה לתת ליד להיכנס לקופסא כדי לתפוס את המשולש של הפיצה מלמטה בלי להתלכלך מהציפוי? אולי החלל בין הפיצה לקופסא עוזר לשמור על החום? או להגן על הפיצה מלהתקמט או להסדק בצדדים?

השאלה הנכונה 

כשהתחלתי להתאמן אצל מאמן כושר כדי לבנות מסת שריר, הבנתי שזו לא השאלה האמיתית. השאלה האמיתית היא למה לא אופים פיצה מרובעת שתמלא את כל שטח הקופסא?! כשנפתחה בקריית שמונה גם מאפייה שמוכרת פיצות מרובעות לפי משקל, שמחתי להישאר נאמן לפיצרייה בקריית שמונה עם הפיצות העגולות, לנשנש פיצות על המשקל ולקנח בכמה עוגות גרנולה עתירות אנרגיה מהמאפיה.

מחפשים פיצה איכותית בקרית שמונה? צרו איתנו קשר להזמנת משלוח >>>

כיוון שאכלתי מזאת ואף מזאת לא הנחתי ידי, ניבנו שרירי לתלפיות בזכות האימונים ששילבתי עם הדיאטה. מאמן הכושר שלי היה גאה בי ואני נעשיתי אפילו יותר מאושר.

השידרוג

אבל למאמן הכושר זה לא הספיק, הוא רצה שאצרך פיצה מזינה יותר שלא רק תעלה את מסת השריר שלי אלא גם תעזור לי לשמור על הבריאות לאורך זמן. אז הוא הכיר לי פיצה מקמח מלא או מקמח כוסמין עם גבינה צהובה טבעונית על בסיס טופו מהפיצריה בקרית שמונה. כך, בהדרגה, חציתי את הקווים, ועברתי מהמטבח הקרניבורי לחיי צמחונות מלאי צבע.

סוף דבר

לגבי השאלה שלי בנוגע להבדל בצורותיהם של הפיצה ושל הקרטון לפיצה, העובדה שהפיצה נאפת באפייה קצרה מאוד יחסית, בתנורים שמגיעים לחום מאוד גבוה מסבירה את התשובה המיוחלת, האפייה נעשית בתבניות עגולות כדי שהחום יתפזר באפייה על פני כל הפיצה באופן שווה ביותר. הקופסאות מיוצרות מרובעות פשוט כי כך יותר זול ונח לייצר וגם לקפל אותן.  

אבל כמה שהפיצריה בקריית שמונה מגרה, מה שחשוב יותר לזכור הוא, שהיא גם בריאה, כי לרוב היא נאפת לא רק מקמח לבן, התוספות מוסיפות לה המון ויטמינים ומינרלים, ויש אפילו פיצות טבעוניות מקמחים מלאים עם תחליף גבינה על בסיס טופו. 

אולי יעניין אותך גם




דילוג לתוכן