כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין פיצה, פיצרייה

בקריית שמונה

סוגי פיצות מומלצות

שלום רב לכל הקוראים, היום באנו לדון בסוגייה חשובה מאוד- הפיצה. החברה הכי טובה שלנו, הארוחה הכי טובה לאכילה בבוקר בצהריים ובערב, ארוחה לחלוק עם המשפחה בערב, ארוחה להתנחם בה בליל חורף קר ובקיצור, בכל מצב. כידוע יש לנו מגוון רחב של פיצות שנוכל לקנות מתחת לבית בפיצה בקריית שמונה ואנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר בבלאגן ולהבהיר מה הן סוגי הפיצות המוכרות כיום ומה מיוחד בכל אחת מהן. בתור חובבי פיצה מושבעים חקרנו על היסטוריית הפיצה, על סוגי הפיצה השונים ועל התוספות הכי משוגעות שניתן לשים על הפיצה שלנו, אנחנו מקווים שאתם רעבים.

היסטורית הפיצה

במקור, הפיצה היא בכלל מאכל איטלקי מסורתי. הפיצה המסורתית והמקורית הוגשה עם בצק דק מאוד וללא גבינה, עם השנים היא קיבלה צורות הכנה שונות. הפיצה הובאה לארצות הברית על ידי מהגרים וכך הופצה בכל העולם כמזון מהיר ונגיש. הפיצרייה הראשונה באמריקה נפתחה בניו יורק בתחילת המאה ה-20 על ידי מהגר איטלקי ומיד צצו חיקויים. באיטליה, האופים שמכינים את הפיצה נקראים פיצהיולה ופיציולו, נכון שהייתם רוצים לאכול מאנשים שזה שמם את הפיצה שלכם? יצאנו לחקור מהם סוגי הפיצות הכי פופולאריות ומה הכי כדאי לאכול בפיצריה בקרית שמונה.

פיצה מרגריטה

הפיצה האיטלקית הכי מוכרת בעולם! זו הפיצה הקלאסית שאנחנו מכירים, עם בצק, רוטב עגבניות ומוצרלה. קבלו עובדה בונוס, שמה של הפיצה – מרגריטה, היא על שם מרגריטה שהייתה נסיכת סבויה, מלכת איטליה.

פיצה ביאנקה

בעברית, נקראת הפיצה הלבנה. מה שמיוחד בפיצה הזו הוא הרוטב שלה, החליפו את רוטב העגבניות המוכר לנו ברוטב פסטו או שמנת וזה מה שמייחד את הפיצה הזו כל כך. במקומות מסוימים ניתן להגיש את הפיצה הזו ללא רוטב כלל אלא רק בתוספות מעל. 

פיצה נפוליטנית

פיצה מיוחדת המגיעה אלינו מנאפולי שבדרום איטליה. הפיצה הזו מוגשת אלינו עם שוליים עבים ועסיסיים של בצק. את הפיצה הזו אופים בטאבון (ב-450 מעלות) לפרק זמן של 60 שניות בלבד. יש שתי שיטות הגשה נפוצות לפיצה הזו, הגשה בסגנון מרינרה עם שום, רוטב עגבניות, אורגנו ובזיליקום. שיטת ההגשה השניה היא בצורה של פיצה מרגריטה, עם רוטב עגבניות, מוצרלה ובזיליקום. הפיצה הזו מיוחדת וזו חוויה לטעום ממנה במיוחד בפיצריה בקרית שמונה.

פיצה רומאית

פיצה שמקורה ברומא, עם בצד דק וקריספי מאוד בתחתית הפיצה. שלב הכנתה הוא ממושך יותר, את הפיצה מגישים עם רוטב עגבניות וגבינה והיא טעימה מאוד. זמן ההכנה של הפיצה הזו ארוך מאוד שכן רק הכנת הבצק דורשת לפחות 24 שעות.

מעבר לסוגי הפיצות האלו, כיום ניתן לשים תוספות מאוד מיוחדות על הפיצה שלנו. עולם הפיצה כל הזמן מתפתח וגדל, עם השנים אנשים לוקחים את הפיצה למקומות מיוחדים ומדהימים ויש כמה תוספות שאנחנו בטוחים שלא שמעתם עליהן.

 

הפיצה הטובה בקריית שמונה? אין בקריית שמונה פיצה טעימה יותר – באחריות!

 

אם אתם מהאלו שאוהבים ממש אבל ממש גבינה, אפשר לשלב 3 סוגי גבינות יחדיו על הפיצה וזה יוצא משגע. קחו שלוש גבינות שאתם אוהבים, פזרו מעל ויאללה לתנור!

אם אתם בקטע של לאכול בריא למרות כל הדברים הפחות בריאים שיש פיצה, תוכלו לשים מעל פטריות שמפיניון, עגבניות שרי, בצל סגול ופרוסות שום וזה יהיה מהמם. קחו בחשבון שפיצה שנעשית כראוי יכולה להיות הרבה יותר בריאה משחשבתם!

אם אתם חיים על הקצה ואוהבים לנסות דברים חדשים, תוכלו להוסיף פסטה מעל הפיצה שלכם. אפשר להוסיף מעל גבינה או כל תוספת שאוהבים. אם אתם מהקלאסיים, תוכלו לשלב בין התוספות הרגילות. זיתים, בצל, אננס, פלפלים קלויים, תירס ולעשות מהם מיקס כדי לשדרג את הפיצה שלכם.

וזה לאמיצים בלבד- פיצה עם תוספת של ביצת עין מעל. זה הכי מיוחד שאנחנו נתקלנו בו!

בקיצור, יש אין סוף אפשרויות של דברים שניתן להוסיף על הפיצה שלנו. אפשר להפוך אותה למתוקה, מלוחה, מושחתת ואפילו בריאה. אנחנו לגמרי עפים על הפיצה שלנו ואוהבים להתפרע איתה, אך כל הכתיבה שלנו עשתה אותנו קצת רעבים. החלטנו לחזור למקורות שלנו, קריית שמונה, ולדבר עם בעל הפיצרייה בקריית שמונה.

רצינו לדעת מה הוא חושב על כל הצורות המיוחדות שבהן הפיצה מוגשת כיום. 

הוא התוודה ואמר שזה בהחלט מרגש אותו לראות כמה רחוק אנשים יכולים לקחת את הפיצה ולשדרג אותה לגמרי, אך את הפיצה שלו הוא אוהב קלאסית, מרגריטה "פשוטה" ללא תוספות. האמת שהופתענו, ציפינו שבעל פיצרייה ירצה לאכול את הפיצה הכי מושחתת שאפשר. הוא הסביר ואמר שבשבילו פיצה זה טעם הילדות שלו והוא זוכר אותה בדיוק ככה, כל פעם שהוא אוכל את הפיצה שלו ומרגיש את הטעם, הוא נזכר באותו זיכרון מיוחד שהוא כל כך אוהב. 

הוסיף ואמר שלמכור פיצה בקרית שמונה מבחינתו זו סגירת מעגל, כילד הוא היה עובד בפיצריות בקרית שמונה אחרי הלימודים ושם עם השנים רכש את כל הידע הלימודי שלו על אומנות הכנת הפיצות, וכן זו לגמרי אומנות. שאלנו אותו מה הוא ממליץ לאנשים שאוהבים מאוד פיצות וחושבים לפתוח פיצריה משלהם, הוא ענה שהוא בעד שכל אדם יעשה את מה שעושה לו טוב ויגשים את החלומות שלו, אם החלום שלכם הוא פיצה אז תעשו את זה. את החלום להקים פיצרייה בקריית שמונה הוא סוחב עוד מגיל ההתבגרות והיום הוא עוסק יותר מעשור בהכנת פיצות ובהגשמת החלומות.

אנחנו התרשמנו מהמקום מאוד ומליצים בחום להגיע ולאכול בפיצה קרית שמונה, מקום משפחתי מלא באהבה וחוויה קולינרית מיוחדת מאוד.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

מגרש רכב בקרית שמונה >>>

שיפוצניק אמין בקריית שמונה >>>

קבלן בניין מוסמך בקריית שמונה >>>

מספרת חיות וכלבים בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן