כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

רפואה משלימה, רפואה משלימה מגזין

בקריית שמונה

רפואה אלטרנטיבית בקרית שמונה – מה זה בעצם?

הרפואה המשלימה בקרית שמונה (או הרפואה האלטרנטיבית) היא למעשה גישה לפיה האדם הינו ייצור שלם ומכאן שיש להתייחס אל מצבו הכללי של האדם כתוצאה סיבתית, כזו אשר נובעת מ: אורח חייו, רמת פעילותו הגופנית, התנהגותו הכללית, התזונה שלו, מצבו המנטלי וכד'. כלומר בעוד הרפואה הקונבנציונאלית בוחנת את בעיותיו של האדם על פי מערכותיו השונות באופן ספציפי וממוקד, הרי שהרפואה המשלימה (בניגוד לה) בוחנת את האדם באופן הוליסטי ושלם – מסתכלת עליו כמקשה אחת כללית. כפועל יוצא ניתן לומר כי הרפואה המשלימה רואה באדם ייצור מורכב שבו ישנו חיבור בלתי נפרד בין הגוף לבין הנפש – והרי זוהי גישה הוליסטית ביסודה.

פעולתה של הרפואה המשלימה

"אני תמיד אומר שניתן לראות את  דרך הפעולה של הרפואה המשלימה כשונה במהותה מהדרך הקונבנציונאלית (המודרנית) בעצם זה שהטיפול מתבצע למעשה בהסתכלות רחבה – אפשר לומר "ממעוף הציפור" על מצבו של המטופל שלנו: אורח החיים שלו, ההתנהגות הכללית שלו, הרגלי האכילה שלו, העישון (כן או לא), שתיית האלכוהול, האינטראקציות החברתיות הכלליות וכו'. ככה למעשה מצליחה הרפואה המשלימה בה אנחנו עוסקים (או הרפואה האלטרנטיבית כפי שחלק מאיתנו נוהגים לכנות אותה), להעניק  מעטפת טיפולית שלמה ובו זמנית גם מקיפה: גם לגוף, גם לנפש (ובעצם להוסיף שכבה נוספת על גבי הטיפול הקונבנציונלי – וכך כמובן להשלים אותו). ואגב… מכאן הגיע שמה, כן?… מדובר הרי ברפואה משלימה לאותה רפואה מודרנית…", טען בפנינו איש מקצוע מנוסה מתחום הרפואה האלטרנטיבית (בעליה של מרפאת רפואה משלימה בקרית שמונה).

תמורות על גבי ציר הזמן

"אני יכול לומר שעולם הרפואה המשלימה התפתח מאוד בשנים האחרונות בכל העולם והוא זוכה לפופולאריות עצומה. בישראל לצורך ההמחשה, מדובר בשליש מהאוכלוסייה שמטופלת על ידי טיפול משלים… זה שיעור גבוה ביותר לכל הדעות…", הוסיף בחצי חיוך אותו איש מקצוע מנוסה מתחום הרפואה האלטרנטיבית – הבעלים הגאה של מרפאת רפואה משלימה בקרית שמונה.

זאת ועוד, הרי שניתן לציין כי הרפואה המשלימה בקרית שמונה, רואה חשיבות רבה בהקלה מיידית של תחושות סבל בקרב המטופלים אך בו זמנית נותנת גם משקל גבוה לתהליכי החלמה מדורגים. יחד עם זאת השילוב של 2 הגישות (המודרנית יחד עם זו המשלימה),  הוא האידיאלי והמומלץ ביותר עבור כולנו.

תרומתה של הרפואה המשלימה

"אני יכול באופן גורף לומר שרפואה משלימה תורמת הרבה מאוד בכל הקשור ל: כאבי ראש, מיגרנות, כאבי גב ופרקים, אלרגיות מסוגים שונים, כאבים כרוניים ועוד ועוד. והכי חשוב – רפואה משלימה בקרית שמונה, מאפשרת טיפול תומך לחיזוקה של המערכת החיסונית (ובזה כמובן שיש לה תפקיד מכריע וחשוב במניעה עצמה של המחלות). אני תמיד אומר שהשילוב של שתי הגישות (הקונבנציונאלית יחד עם זו האלטרנטיבית) הוא זה שלמעשה מביא לתוצאות הכי מוצלחות. אגב, התבצעו הרבה מאוד מחקרים בנושא הזה – העניין מוכח מדעית כשילוב יעיל מאוד וגם מוצלח מאוד. אני יכול לציין כדוגמא ליעילות כזאת (של שילוב בין 2 הגישות), מקרים כמו: בעיות קשב וריכוז, דיכאון, חרדות ועוד, בהם אנחנו רואים תוצאות מעולות", הוסיף בדבריו איש המקצוע הוותיק והמנוסה – הבעלים של המרפאה לרפואה משלימה בקרית שמונה.

סוגים שונים של רפואה משלימה בקרית שמונה

דיקור סיני

שיטה העושה שימוש במחטים שונות על מנת לעורר נקודות אנרגטיות בגוף (זאת בכדי לשחרר חסימות ולאפשר זרימה אנרגטית חופשית בגוף).

שיאצו

שיטת טיפול המבוססת על לחיצות שעל גבי מסלולי האנרגיה של הגוף (הלחיצות מתבצעות על ידי אגודלים, אמות, מרפקים, ברכיים וכד').

רפלקסולוגיה

שיטת טיפול המתבצעת באמצעות לחיצות על גבי כפות הרגליים (כל חלק בכף הרגל מקושר לאיבר בגוף – כך שהאיזון של כפות הרגליים מאזן את הגוף כולו.(

הומיאופתיה

שיטת טיפול אשר מבוססת על שתיית כמות קטנה ומדוללת של אותו חומר שיצר את המחלה (בדומה לחיסון, הרי שכדי לחזק את המערכת החיסונית של הגוף, המהילה והערבוב מביאים את התרכובת הנ"ל לכזו שאינה רעילה).

כירופרקטיקה

שיטת טיפול אשר מיועדת לעצמות הגוף (בעיקר טיפולי צוואר ועמוד השדרה – כאשר המטרה על פי רוב הינה ליישר ולכוון את החוליות בחזרה למקומן).

צמחי מרפא

שיטה המבוססת על פתרון טבעי שמקורו בצמחים (והרי גם חלק מהתרופות המהונדסות והטכנולוגיות מקורן הוא בצומח). עולם הצומח מציע מגוון נרחב מאוד של אפשרויות.

מתנגדיה של הרפואה המשלימה

מתנגדיה של אותה רפואה אלטרנטיבית טוענים בתוקף ש:

  • אם בן אדם מתחיל קודם כל טיפול משלים, הרי שבכך למעשה הוא דוחה את הטיפול הקונבנציונאלי – אותו טיפול שכבר הוכח מדעית (ולאיבוד הזמן ישנה חשיבות מכרעת).
  • הטיפולים האלטרנטיביים אינם הוכחו בשיטה המדעית ולכן חלקם עלולים להיות מסוכנים למטופל כאשר מתבצעים על ידי חובבנים.
  • הרפואה המשלימה עלולה לגרום לתפוצה רחבה של תפיסות שגויות אודות הרפואה המודרנית (למשל, שכל חומר מלאכותי הוא בעייתי ושכל חומר צמחי הוא בהכרח חיובי).

כמה מילים לסיכום העניין

הרפואה המשלימה מתאימה לכולם (ללא הבדלי גזע מין ודת…). בהקשר זה כדאי לציין כי נשים הרות לדוגמא, יקבלו טיפול עם התאמה מדויקת עבורן וזאת בכדי לשמור על ביטחונן ועל בריאות העובר שלהן.  עם זאת, כפי שניתן להבין מדברים אלו שבמאמר – הרי שהרפואה האלטרנטיבית אומנם יש לה תומכים רבים ונלהבים, אך בו זמנית, יש לה גם לא מעט מתנגדים…

אם כך, איך נדע בבוא העת במה לבחור ולא פחות חשוב – איך לבחור?….  ובכן כנראה שכמו בכל דבר בחיינו נהיה זקוקים למנה גדושה של שיקול דעת עוד בטרם נשקול פנייה להליך של טיפול משלים (טיפול אלטרנטיבי) ובכל בחירה שאנו מחליטים לקחת, חשוב לבחור באיש מקצוע טוב ומומלץ שאנו יכולים לסמוך על איכות הטיפול המשלים אותו הוא מעניק.

רק בריאות לכולנו!

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן