כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

רפואה משלימה, רפואה משלימה מגזין

בקריית שמונה

רפואה אלטרנטיבית בקרית שמונה – סוגי טיפולים

הרפואה המשלימה תופסת בשנים האחרונות מקום נכבד בסל התרופות המודרני. מי מאיתנו לא שמע על סוגי הטיפולים המגוונים אשר נכללים תחת הכותרת הרחבה של רפואה משלימה בקרית שמונה (או האלטרנטיבית כפי שנהוג לכנותה). בכל הקשור לרפואה הקונבנציונלית ניתן לציין, כי גם גופי הבריאות המודרניים וה"מערביים" כגון קופות החולים, לא רק שאינן מתנגדות לאותה רפואה משלימה בקריית שמונה, אלא שהן אף מסבסדות את אותם טיפולים משלימים באזורנו. 

כן, היום בהחלט ניתן לקבל החזר כספי מקופות החולים בגין ביקור בקליניקה לרפואה משלימה בקרית שמונה. בנוסף, הרי שבכל קופת חולים ניתן למצוא גם מחלקה לרפואה משלימה – כזו אשר ניתן לקבל בה את מרבית הטיפולים המשלימים (ויש לא מעט כאלו…). זאת ועוד, הרי שאת הטיפולים האלטרנטיביים ניתן אף למצוא בבתי החולים בארץ.

סוגי הטיפולים

"יש כמות די מרשימה של סוגי טיפולים משלימים שקיימים היום", טען בפנינו איש מקצוע מנוסה מתחום הרפואה האלטרנטיבית (בעליה של מרפאת רפואה משלימה בקרית שמונה). "היום הרפואה המשלימה מעניקה מכלול טיפולים שונים ומגוונים: זה מתחיל בטיפולים של רפואה סינית, דרך טיפולי מגע ועד לטיפולים של צמחי מרפא (תמציות פרחי באך וכו')", הוסיף בדבריו אותו איש מקצוע מנוסה מתחום הרפואה האלטרנטיבית – הבעלים הגאה של מרפאת רפואה משלימה בקרית שמונה.

בהמשך לדבריו אלו של בעל המקצוע לרפואה משלימה, ריכזנו בעבורכם את אותם טיפולים אלטרנטיביים שניתן לקבל כיום דרך קופות החולים:

דיקור סיני

הדיקור הסיני הוא אחד הטיפולים העתיקים ביותר שיש (תועד כבר לפני כמעט 3,000 שנה…) מאז התחום התפתח רבות. הדיקור נעשה על ידי מחטים דקות שעוזרות לפתוח "סתימות" ומאפשרות לצ'י לעבור לכל חלקי הגוף.

דיקור יפני

דיקור יפני הוא למעשה הפיתוח היפני לשיטת הדיקור הסיני… היפנים המשיכו לפתח את השיטה בעצמם תוך הישענות על כתבים סינים עתיקים. 

רפלקסולוגיה

הרפלקסולוגיה מתבססת על העיקרון לפיו כפות הרגליים (וגם כפות הידיים) משקפות את גוף האדם על מערכותיו השונות. טיפולי רפלקסולוגיה נעזרים במגע בכפות הרגליים בשביל לעודד תהליכים חיוביים בגוף. 

שיאצו

שיאצו זו טכניקת טיפול יפנית (אשר מתבססת על תורת הרפואה הסינית בשילוב טכניקות מערביות). פירוש המילה "שיאצו" הוא "לחץ של אצבע" והטיפול נעשה על ידי מגע בנקודות שונות בגוף. 

טווינא

שיטת טיפול סינית בעיסוי ובמגע (רבים אף נוהגים לכנותה "פיזיותרפיה סינית"). 

כירופרקטיקה

שיטת טיפול אשר משפרת בעיות מכניות של עמוד השדרה ושל מערכת השריר-שלד. משרד הבריאות בישראל הכיר בכירופרקטיקה כמקצוע רפואי. 

ביופידבק

שיטה לימודית-טיפולית, לא פולשנית וגם לא תרופתית. השיטה משלבת טכנולוגיית מחשבים מתקדמת עם עקרונות רפואיים, ביולוגיים ופסיכולוגיים.

הומאופתיה

תחום זה הינו תורה רפואית בת 200 שנה, אשר מתייחס לאדם כאל יחידה הוליסטית שלמה. כלומר, כל חלקי הגוף והנפש קשורים זה בזה. בהומואפתיה, נעשה שימוש בחומר מדולל שלרוב יכול להרע לאם בריא אך לאדם החולה, הוא מועיל.

הומוטוקסיקולוגיה

שיטת טיפול לנטרול והפרשת רעלנים מן הגוף, תוך עידוד הפעילות במנגנונים השונים של הגוף.

היפנוזה

היפנוזה היא טכניקה טיפולית מובנית אשר מאפשרת הפנייה מבוקרת של קשב ותשומת לב של האדם פנימה אל עצמו (אל רמת מודעות אחרת ואל הפוטנציאל הפנימי שבו).

נטורופתיה

שיטה זו מתבססת על האמונה כי לגוף האדם ישנם כוחות ריפוי להם הוא זקוק בכדי לטפל בעצמו – גם פיזית, גם נפשית. מכאן שכל מה שהאדם  צריך בכדי לנצלם (כפי שצריך) זה לסגל אורח חיים בריא יותר. 

עיסוי רפואי הוליסטי

עיסוי רפואי אשר מטפל בצורה אופטימלית בבעיות חיי היומיום המודרניים (בעיות אשר נובעות מ: שעות עבודה ארוכות, ישיבה אינסופית מול מסכי מחשב וטלוויזיה, תזונה לא מאוזנת, שעות שינה קצרות מדי וכד'). 

שיטת פלדנקרייז

שיטה זו נועדה לשפר את אופן התנועה הגופנית והשליטה בה (ובכך למעשה להגיע לפתרון הבעיות מן השורש). השיטה בוחנת הרגלי תנועה לא רק על פי בחינה של שרירים ומפרקים, אלא גם בהתבוננות אחר ארגון התנועה והמודעות של האדם למצבו בזמן התנועה.

שיטת אלכסנדר

שיטה אשר שמה דגש מיוחד על המשכיות לינארית פיזית של: הגב, של הצוואר ושל הראש. מטרת השיטה היא להחזיר את התנועה ואת שיווי המשקל הטבעיים של הגוף ואף למנוע נזקים גופניים שונים בהמשך.

שיטת פאולה

שיטת טיפול הוליסטית ישראלית אשר רואה את גוף האדם כיחידה שלמה וכבעל יכולות לטפל בעצמו. בתרגול השיטה מופעלים בעיקר השרירים הטבעתיים (שרירים הנמצאים סביב פתחים שונים בגוף).

תמציות פרחי באך

שיטה זו עושה שימוש ביכולת הטיפולית של פרחי הצמחים. על פי השיטה ישנה חלוקה למספר מצבים נפשיים כאשר לכל מצב כזה מותאמת תמצית פרחים (אחת או יותר) אשר מתאימה לטיפול בו.

עיסוי לימפטי

שיטת טיפול שמטרתה לנקז באמצעות עיסוי את הנוזלים שמקורם במערכת הלימפה ואשר נמצאים בין התאים והרקמות השונות.

לסיכום 

טיפולים מגוונים אלו של הרפואה האלטרנטיבית בקרית שמונה הינם בהחלט שירות אותו כדאי לשקול בעת הצורך (כל אחד באופן אישי בהתאם למצבו האישי והאובייקטיבי). כמו כן, הרי שתמיד מומלץ על שילוב של הדברים – שימוש ברפואה קונבנציונאלית ביחד עם טיפול אלטרנטיבי משלים.

לסיום נצטט את דבריו בהקשר זה של איש המקצוע הוותיק והמנוסה איתו נפגשנו – הבעלים של המרפאה לרפואה משלימה בקרית שמונה: "רפואה אלטרנטיבית היא למעשה גישה לפיה האדם הוא ייצור שלם. כלומר חשוב  להתייחס אל מצבו הכללי של האדם כאל תוצאה סיבתית – כזאת שנובעת בהכרח מאותם הרגלי החיים השונים שלו (התזונה שלו, הפעילות הגופנית שלו, המצב המנטלי שלו וכו'). באופן כללי אני יכול לומר את זה די בפשטות: רפואה משלימה רואה בבן אדם ייצור מורכב שבו ישנו חיבור בלתי נפרד בין הגוף לבין הנפש שלו. כן, ממש ככה – והרי זוהי גישה הוליסטית ביסודה".

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן