כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

רפואה משלימה, רפואה משלימה מגזין

בקריית שמונה

רפואה קונבנציונאלית או רפואה סינית?

אנו שומעים לא פעם את השאלה – מה עדיף? ללכת לראות רופא קונבנציונלי שמטפל בשיטות הרפואה המערבית או להגיע לפתרונות רפואה אלטרנטיבית בקריית שמונה שמציעים טיפולים רבים ושונים למצבים רפואיים מגוונים. לדעתנו הכנה, כל אדם יודע מה הכי טוב בשבילו, איך הגוף שלו מגיב לדברים שונים ומה הכי יעזור לו במצבים רפואיים שונים. באופן כללי, אם אתם שואלים אותנו, למה לבחור שיטת טיפולים אחת כשאפשר לשלב בין השתיים? רפואה מערבית יחד עם רפואה משלימה בקריית שמונה – פשוט משלימות את עצמן!

טיפולי הרפואה הסינית

אז בואו נכיר מעט את הרפואה הסינית. התרבות הסינית, בדומה מאוד לתרבות היהודית, מתקיימת כבר אלפי שנים ולצד זה גם הרפואה הסינית שמלווה את הסינים לצד חייהם כל אותם שנים ועד ימינו. הרפואה הסינית היא הוליסטית, כלומר, מסתכלת על הגוף ועל הנפש כאחד. לפי הרפואה הסינית, נמצאים בגופנו מוליכי אנרגיה ממש כמו מוליכי הדם שלנו (ורידים, עורקים, נימים), כאשר יש חסימה במוליכי האנרגיה, הגוף שלנו מתחיל להראות סימני מחלה או קושי ולכן הטיפולים הסינים, מטרתם להחזיר את זרימת האנרגיה בגוף לזרימה הנכונה. לאנרגיה הזו הם קוראים צ'י ולפיהם, הצ'י הוא שנותן לנו את החיים.

דיקור, טווינא, שיאצו ועוד, מתבססים על איזון הצ'י בגוף בשיטות שונות. תחת הרפואה האלטרנטיבית ישנם עוד שיטות ריפוי חוץ מאלו שהתחילו בסין העתיקה וניתן למצוא גם שיטות טיפול שנוצרו בהודו ובמזרח אסיה וכן שיטות שפותחו בשנים האחרונות ברחבי העולם. בעצם, בתוך הרפואה האלטרנטיבית בקריית שמונה ישנן מגוון שיטות רחב יחד עם שיטות הריפוי הסיניות כאשר המכנה המשותף הוא ההסתכלות ההוליסטית על גוף ונפש האדם.

סוגי רפואה אלטרנטיבית

דיקור סיני ויפני

דיקור היא שיטת טיפול אלטרנטיבית שהגיעה אלינו מעולם הרפואה הסינית. הסינים התחילו לטפל בדיקור כבר לפני אלפי שנים ועד היום, רבים מטפלים בשיטת הדיקור בבעיות בריאות שונות. בדיקור סיני, המטפלים נעזרים במחטים דקות עד מעוד אשר מוחדרות אל הגוף בעומק של כמה מילימטרים בנקודות מרידיאניות ברחבי הגוף. מרידיאנים הם אותם מוליכים של הצ'י עליהם דיברנו בפסקה הקודמת. המרידיאנים מפוזרים ברחבי הגוף וכל מרידיאן מוביל לאברי גוף שונים לכן, בעיות בריאות שונות מטופלות דרך דיקור מרידיאנים שונים שבעת הדיקור, הסתימה בהם נפתחת והצ'י חוזר לזרימתו המאוזנת.

רפלקסולוגיה

הרפלקסולוגיה היא שיטת רפואה אלטרנטיבית שמסתמכת על כך שלכל איבד בגוף יש השתקפות שמתבצעת בכף הרגל. טיפול בגוף דרך כפות הרגליים, נעשה גם בעולם העתיק אך שיטת הרפלקסולוגיה כפי שאנו מכירים אותה כיום, הומצאה בתחילת המאה העשרים ופותחה לכל אורכה של המאה. בטיפול רפלקסולוגיה, המטפל/ת לוחץ ומעסה אזורים שונים בכף הרגל לפי מקור הכאב ודרך כך, מקל על הכאב ואף פותר אותו. רפלקסולוגיה יחד עם פיזיותרפיה, יכולה להועיל מאוד בטיפול בכאבי רגליים ועצמות כמו גם בכאבי ראש.

הומיאופתיה

הומיאופתיה הומצאה בגרמניה של המאה ה-18 ומאז ועד היום, ממשיכה להתפתח ולגדול. הומיאופתיה בעצם מטפלת בגוף בעזרת תוספים שונים שמדוללים עם חומרים שונים שגורמים לבעיות הספציפיות בגוף המטופל. הדילול הוא משמעותי ובתוספי ההומאופתיה, יש מעט מאוד מן החומר כך שנזקים לא יתרחשו שיטת טיפול זו. הומיאופתיה משתלבת נפלא עם הרפואה הקונבנציונלית בטיפולים שונים של בעיות בריאותיות במערכת העיכול וכן מערכות נוספות בגוף.

רפואה מונעת

רפואה מונעת מטפלת במצבים רפואיים ובמחלות לפני שהן מתרחשות. טיפול מונע שמוכר לכולנו למשל הוא חיסון למחלות כמו חיסון לשפעת. אנו מקבלים את החיסון וכך מונעים את המחלה מלהתפרץ. רפואה מונעת אינה כוללת רק חיסונים. האיזון בגוף שלנו הוא זה שמאפשר לנו להנות מחיים בריאים. כשכל אברי הגוף פועלים בצורה מאוזנת ונכונה, אנו נמנעים ממחלות וכאבים. ניתן לשמור על איזון נכון של הגוף וממגוון רחב של מחלות בעזרת שילוב של רפואה קונבנציונלית ורפואה אלטרנטיבית.

רפואה אלטרנטיבית נקראת גם רפואה משלימה ולא סתם, שיטות הרפואה הללו, משלימות את הרפואה שאתם מקבלים בשיטות הרפואה המערביות. כך אתם נהנים מבריאות מקסימאלית שמקיפה את גופכם ושומרת על מצבכם הבריאותי כמה שיותר חיוני וטוב. שילוב של תזונאית יחד עם דיקור סיני, מאפשר לכם לשמור על איזונה של מערכת הבריאות ושל מגוון מערכות נוספות בגופכם וזו רק דוגמא קטנה.

האם רפואה סינית עובדת?

זו עוד שאלה שרבים שואלים אך יש איתה בעיה מסוימת. שיטות הרפואה האלטרנטיביות, עובדות בדרכים שונות מאשר שיטות הרפואה הקונבנציונאלית ולכן הדרך לבדוק את איכותן לא באמת יכולה להתרחש לפי הדרכים המערביות. מנגד, מטופלים רבים מעידים על עצמם כי הטיפולים ברפואה האלטרנטיבית עובדים ומשפרים את בריאותם במצבים רבים כמו למשל בטיפול באלרגיה, כאבים, בעיות במערכת העיכול ועוד.

אנחנו מאמינים כמו שאמרנו כבר בהתחלה, כי כל אדם הוא מיוחד ולכן, אל תמנעו מעצמכם טיפולים אלטרנטיביים, יכול להיות שהגוף שלכם יגיב טוב יותר מאשר אדם אחר. יחד עם זאת, אנו תמיד ממליצים לשלב בין הרפואה המערבית לרפואה משלימה וכך לקבל את הכיסוי הרפואי המלא והשלם ביותר. כמו שכבר ציינו – למה לבחור אחד כשאפשר לבחור את שניהם!

אז מה עכשיו?

עכשיו אחרי שאתם מכירים מעט יותר טוב את עולם הרפואה המשלימה, את האיכויות ואת היתרונות שבו, אתם יכולים לשלב אותו יחד עם הרפואה הקונבנציונאלית בצורה הטובה ביותר. יחד, הרפואה האלטרנטיבית בקריית שמונה והרפואה הקונבנציונאלית במרפאות השונות בסביבה, שומרות על בריאות הגוף שלכם ומאפשרות לכם חיים ארוכים ואיכותיים במיוחד. הרבה שואלים מה יותר טוב בעוד שהשאלה האמיתית, לפחות לדעתנו היא- איך ניתן להציע לגוף שלנו את הטוב ביותר בעזרת שתי השיטות גם יחד? הגוף והנפש שלנו הם מה שמאפשרים לנו לחיות חיים איכותיים ובריאים, אל תתפשרו עליהם!

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן