כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

אבחון לקויות למידה

בקריית שמונה

הילד מתקשה? הילד לא מצליח? עתיד הילד שלכם תלוי באבחון נכון ומדויק של הבעיה שלו

אבחון לקויות למידה בקריית שמונה – שירותים

אבחון לקויות למידה בקריית שמונה יכול רק לעזור. לא משנה באיזה גיל אתם מרגישים קושי בלמידה, יכול להיות שיש לכם לקות למידה לא מאובחנת. לקויות למידה יכולות להופיע או להיות מורגשות בכל גיל. תלמידים בבית ספר שנחשפים בפעם הראשונה לצורת הלמידה של מערכת החינוך הישראלית, סטודנטים שמתחילים את הלימודים באקדמיה ונחשפים פתאום לקושי וכן מבוגרים שעוסקים במקצועות או תפקידים שגרמו להם לשים לב לקושי בריכוז או בהבנה שחוזר על עצמו תוך כדי יום העבודה, כל מצב בחיים יכול ללמד אתכם על יכולות הלמידה שלכם.

  • אבחון דידקטי השפה 
  • אבחון דידקטי במתמטיקה (דיסקלקוליה)
  • אבחון דידקטי באנגלית או בשפות נוספות
  • אבחון פסיכו-דידקטי

האבחון מורכב משלושה שלבים שנועדו להבין את הנבדק בצורה הטובה ביותר ולא רק לגלות את הלקות הספציפית בה הוא מחזיק אלא גם על החוזקות שלו ועל הדרכים השונות שיוכלו לעזור לו בהתמודדות עם לקות הלמידה בהמשך חייו.

מילוי שאלונים

כאשר אדם ניגש לאבחון לקויות למידה בקריית שמונה, הוא וגם מלמדיו נדרשים למלא שאלונים. במידה ומדובר בילד צעיר, ברוב הפעמים המורה וההורים יידרשו למלא שאלון על הילד, על ההתנהגות שלו ועל הישגיו בלימודים. אם הילד מבוגר דיו, רצוי יהיה לערב את הילד בשאלונים וכך לקבל מידע פנימי של החוויות שלו והתחושות שלו. ילד יכול להיות שקט ומנומס בשיעורים אך אם יש לו בעיית קשב, רק הוא יודע מה קורה לו בראש תוך כדי השיעור וכמה מתוך השיעור הוא מצליח להבין.

מחפשים אנשי מקצוע באבחון לקויות למידה? צרו איתנו קשר עכשיו ונחזור בהקדם לתיאום פגישה >>>

מילוי השאלונים נעשה בהתאמה לגיל הנבדק ולרמת הבגרות המצופה. במקרים של אבחון לקויות למידה למבוגרים בקריית שמונה או אבחון לקויות למידה לסטודנטים בקריית שמונה, על הנבדק יהיה למלא את השאלונים בעצמו וכך המאבחן יוכל לקבל תמונה שלמה יותר של הלקות המשוערת ושל הדרכים השונות שיעזרו לו עם למידה בהמשך.

שיחת פתיחה

שיחת הפתיחה באבחון לקויות למידה בקריית שמונה, מתקיימת כדי לברר פנים מול פנים (או בווידאו) את לקות הלמידה המשוערת מהשאלונים כמו גם את רמת הלקות. בזכות שיחת הפתיחה ניתן יהיה ללמוד את מצבו הפסיכולוגי של הנבדק, לגלות השפעות שמעמיקות את הלקות וכן חוזקות שיש לנבדק, שיכולות להיות לעזרה במציאת דרך הלימוד החליפית. 

השיחה משלימה את השאלונים בהכרת ההיסטוריה הלימודית והפסיכולוגית של הנבדק כמו גם השפעות פיזיולוגיות שהוא מרגיש. שיחת הפתיחה כמו גם השאלונים, מותאמים לגילו של הילד ונועדו להוות בסיס לאבחון שיגיע בהמשך הפגישה.

אבחון 

האבחון נועד להבין ולאבחן את לקות הלמידה הספציפית של הנבדק. באבחון ייעשו בדיקות ליכולות הקריאה של הנבדק, יכולות הכתיבה שלו ויכולת ההבנה כמו גם יכולות ההבעה של הנבדק, תפיסתו השמיעתית והחזותית, יכולות חשבוניות ועוד יכולות קוגניטיביות של הילד שישלימו את התמונה לגבי יכולות הלמידה שלו והלקויות. 

לקויות הלמידה הן מגוונות ויחד עם הפרעות קשב, ניתן למצוא גורמים רבים שמשפיעות על איכות הלמידה של כל אדם. מטרת האבחון היא לעזור לנבדק למצוא את הכלים הנכונים לו לרכישת ידע ולהתנהלות בעולם בצורה שמדמה כמה שיותר את הפוטנציאל שלו. 

באבחון לקויות למידה המאבחן גם יחפש את חוזקות הנבדק כדי שיוכל למצוא בזכות אלו את הדרך הנכונה לעזור לאותו נבדק להגיע להישגים התואמים את יכולותיו. הרבה פעמים יקבל הנבדק הקלות למבחנים ועבודות שתוקפן חמש שנים ולכן כדאי לחזור לאבחון לקויות למידה בקריית שמונה לקראת מבחני הבגרות וכן בתחילתם של הלימודים הגבוהים.

אבחון לקויות למידה במבוגרים בקרית שמונה

מבוגרים רבים שנמצאים בתפקידים ניהוליים או בכירים וגם כאלו שפשוט נאלצים להיות מאוד מרוכזים לאורך יום העבודה, מרגישים את לקות הלמידה עולה וצפה. היכולת להתרכז למשך זמן רב חשובה לאין שיעור כאשר לוח הזמנים שלהם מלא בפגישות מקצה אל קצה. מבוגרים יכולים להפיק תועלת רבה מאבחון לקויות למידה למבוגרים בקריית שמונה כי הם קודם כל ילמדו על עצמם דברים חשובים. הם ילמדו על היכולות שלהם ועל הקשיים שלהם, על החוזקות שלהם ועל הדרכים לעזור לעצמם באותם קשיים.

מבוגרים אחרי אבחון יגיעו אל יומם מוכנים יותר. הם יהיו ערים לחוזקות שלהם וכיצד לעזור לעצמם עם הקשיים בהם הם נתקלים ביומיום. עבודות בעלות חשיבות ועבודות בתחומי ניהול, חשוב לבצע באיכות גבוהה שנשמרת לאורך זמן, לכן על האדם הבוגר להתנהג באחריות לעצמו וכן לחברה כולה ולבצע אבחון לקויות למידה למבוגרים בקרית שמונה.

אבחון לקויות למידה לסטודנטים בקריית שמונה

סטודנטים שמגיעים אחרי שנות חופש או עבודה רבות, מגיעים אל הלימודים הגבוהים עם חוסר ודאות וחוסר היכרות עם המערכת האקדמית. סטודנטים שהיו תלמידים נהדרים יכולים לגלות עם כניסתם לתקופת המבחנים, כי לא כך המצב בלימודי התואר שלהם. הלימוד באוניברסיטאות שונה מצורת הלימוד הבית ספרי תולכן גם אנשים שונים יכולים לגלות קשיים שונות.

המצב גם הפוך, סטודנטים שבמהלך לימודיהם בבית הספק התקשו ואבחנו לקויי למידה, יכולים להיות מופתעים לטובה עם הגעתם ללימודים הגבוהים ולגלות כי הם דווקא שוחים בחומר ומבינים כל מילה של המרצה ללא שום קושי או טיפול. לכן חשוב להיות קשובים לעצמכם, לשים לב האם החומר נקלט והאם ההישגים שלכם תואמים את היכולות שלכם לדעתכם.

אבחון לקויות למידה לילדים בקריית שמונה

כאשר הילדים שלכם נחשפים עם מערכת החינוך הבית ספרית, הם לומדים על עצמם הרבה דברים. הם מתרגלים לשבת בכיתה רוב היום ולשמור על איפוק וסבלנות, הם לומדים להכיר את התלמידים הנוספים בכיתה שאולי מגיעים ממקומות אחרים והם לומדים על האחריות שבלמידה דרך ציונים ושיעורי בית.

כל השינויים האלו גם מפתחים את הילד וגם משפיעים על ערך העצמי שלו. החוויה הראשונית בבית הספר יכולה להיות מורכבת להרבה ילדים. הם פתום נכנסים למערכת מאוד שונה ממה שהם רגילים מהגן, הם נחשפים לתלמידים נוספים שגם יכולים להיות גדולים מהם בכמה שנים בתוך בית הספר, הם לומדים על החיים במרחב החברתי והלימודי והם לומדים על האחריות הרבה שבשיעורי הבית, הדרישה של המורה להבנה של הילד את תכני השיעור וכן צורת המדידה של ההישגים.
לכן חשוב לבצע אבחון לקויות למידה לילדים בקריית שמונה שמראים קושי או פער ביכולות הלמידה שלהם וחשוב לעשות זאת כמה שיותר מוקדם כדי לא להעמיק את הפעם ולתסכל את הילד.

אבחון לקויות למידה בקריית שמונה למגוון הגילאים ולמגוון הלקויות מאפשר לכם ולילדכם להתמודד עם החיים בצורה שמתאימה לכם, האבחון מונע תסכול וערך עצמי נמוך ועוזר לכם להגשים את הפוטנציאל הגלום בכם. 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

צבעי מומלץ בקריית שמונה >>>
הוראה מתקנת בקריית שמונה >>>
הנהלת חשבונות בקריית שמונה >>>
מוסך מומלץ בצפון וקריית שמונה >>>

 

דילוג לתוכן