כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

בית קפה, בית קפה מגזין

בקריית שמונה

כי אין קפה טעים יותר טרי יותר וריחני יותר בקריית שמונה ואין אווירה נעימה וטובה יותר – לא תרצו לעזוב – באחריות!

קפה וכל מה שסביבו

כל אחד מאיתנו אוהב אותו קצת שונה. אבל כמעט כולנו לא יכולים לדמיין אפילו יום בלעדיו. ובכן זהו הקפה. כן, בכבודו ובעצמו. זהו למעשה אותו משקה שכבר מזמן הפך לחלק בלתי נפרד מהאנושות כולה ומחיינו שלנו (נכון, עד כדי כך). לא משנה היכן אנחנו נמצאים בעולם, לא משנה אם ניכנס לבתים, למסעדות, למשרדים, למפעלים, למקומות העבודה השונים או שנגיע לאיזורי טיולים בטבע בהם נמצאים הרפתקנים שונים שמבצעים צעידות ארוכות ושיט בנהרות…ובכן, המשותף לכולם יהיה שבקרבתם יש בית קפה. כן, אי אפשר לדמיין יום בלעדיו – הוא איתנו (עם כולנו, בכל מקום ובכל זמן).

סוגי הקפה

בעבר הכרנו את הקפה הנמס שהיה חדשני בזמנו ואשר היו לו יתרונות בכך שקפה זה אפשר הכנה מהירה ביותר של קפה בכל מקום ובכל זמן (רק תוספת מים רותחים עם קצת חלב ויש קפה). כמובן שגם הקפה הטורקי מה שנקרא "קפה שחור" היה אף הוא שימושי ביותר כקפה קלוי וטחון אשר שימש צרכנים בכל מקום (רק לשים מעט קפה בכוס, לצקת מעל מעט מים רותחים, ערבוב קליל ו… קיבלנו משקה נהדר עם ניחוחות נפלאים).

עם זאת, הרי שבהמשך התפתחותו של שוק צרכנות הקפה הרי שבאמצעות המצאת מכונת האספרסו ניתן לומר כי נפתח עולם נוסף (גדול ועצום) של קפה – מדובר הרי בשלל משקאות האספרסו שכולנו מכירים. ציון דרך זה, הביא איתו: שלל משקאות שונים, שלל מקומות ועסקים שעוסקים בו ואף ייצר למעשה תרבות שלמה שסבבה סביב המשקה החום בעל המרקם השמנוני – הרי הוא בכבודו ובעצמו האספרסו.

יש האומרים כי דורות שלמים עוצבו באמצעות אותו נוזל חמים אשר יצר מהפך תרבותי של ממש. עד היום האספרסו הוא אשר מינף את תעשיית הקפה העולמית זו אשר כוללת מדינות עולם שלישי אשר נשענות על גידולי הקפה השונים (רובסטה וערביקה) וגם אותן מדינות בהן הקפה עובר תהליכי קלייה מסורתיים או מודרניים. הידועה מכולן בהקשר זה היא לא אחרת מאיטליה שמכונה מלכת הקפה העולמית.

סוגי הקפה המוגשים בבתי הקפה (עם או בלי עוגיה לצידם)

את הקפה שבבית הקפה נוכל לקבל סביב כל המשקאות האספרסו (אלו אשר מצריכים שימוש במכונת האספרסו הגדולה של בית הקפה, המסעדה או בית המלון) וכמובן שישנם גם משקאות הקפה המסורתיים כגון קפה נמס, קפה שחור, פרקולטור וכו'.

סוגי קפה אספרסו

בכל בית קפה בעולם נוכל למצוא:

אספרסו קצר – המופק מחליטת אספרסו של מנה בודדה (מנה כזו נטחנת מ- 7 גרם פולי קפה קלוי.

אספרסו ארוך – זו למעשה חליטה של מנת אספרסו רק עם יותר זרימת מים (כלומר משקה פחות חזק).

אספרסו כפול קצר – זה למעשה אותה חליטה אשר מופקת מ- 2 מנות (14 גרם).

אספרסו כפול ארוך – זו למעשה חליטה של אותם 14 גרם (מה שנקרא מנה כפולה) רק עם יותר מים רותחים.

מקיאטו קצר- זה משקה המכיל מנת אספרסו עם נגיעת חלב מוקצף מלמעלה (מקיאטו פירושו "כתם" באיטלקית והרי נגיעת החלב נראית מלמעלה כמו כתם לבן שעל גבי האספרסו).

קפוצ'ינו – זהו למעשה "מלך" תעשיית האספרסו. מדובר במשקה הפופולארי ביותר בכל העולם (זה אשר בישראל קראו לו בעבר "קפה הפוך").

אמריקנו – משקה זה למעשה הוא קפה קפוצ'ינו ללא חלב. אופן הכנתו דומה לזה של קפוצ'ינו אלא שבאמריקנו מוסיפים יותר מים רותחים ולפיכך מתקבל פחות מקום לחלב. 

לאטה –משקה זה הינו קפוצ'ינו מוחלש אך כאן מוסיפים לתמהיל הכללי יותר חלב מזה אשר יש בכוס קפוצ'ינו. לפיכך מקבלים יחס חלב גבוה יותר (על כן שמו לאטה – שפירושו חלב בלעז).

 

קפה של בוקר

"אצלי אפשר להשיג קפה איטלקי איכותי שמגיע יחד עם מאפה טרי כל בוקר ברמה של מאפיה ממש", אומר לנו בעליו הגאה בית קפה בקריית שמונה (סניף גדול ומרשים של רשת קפה ידועה ומוכרת). תמיד היה לי חלום לפתוח גם פה סניף. יש לי סניף מצליח מאוד בגבעתיים וקרוב משפחה שגר פה הציע לי לפתוח בית קפה בקרית שמונה (כי הרבה שנים לא היה פה מקום טוב שיודע להגיש קפה כמו שצריך). אני שמח שהרמתי את הכפפה… ואגב מאז שפתחתי את הסניף הזה שפה עברתי עם כל המשפחה לגור פה והתאהבתי באיזור הזה עד מעל הראש. לשתות פה את הקפה של הבוקר ולהסתכל על הנוף זה אחד הדברים הכי טובים שעשיתי בחיים. אני מאוד שמח על המעבר הזה…" הוסיף אותו איש עסקים מנוסה תוך כדי שהוא לוגם מכוס האספרסו הקטנה בה הוא אוחז.

ומה ליד הקפה?

יש שאוהבים את כוס הקפה של הבוקר ביחד עם מאפה כגון עוגה או קרואסון חמאה. לעומתם יש כאלו שמעדיפים אותו לאחר ארוחה מלאה כמאין קינוח שסוגר וחותם את הארוחה.

יש לא מעט מקומות שמושכים את הלקוחות שלהם על ידי "דיל" של "קפה + מאפה" לדוגמא, ובכך מייצרים מאין עצירת התרעננות במחיר אטרקטיבי (דילים מסוג זה ניתן למצוא בעיקר בחנויות הנוחות אשר ממוקמות להן בצידי הדרכים שבתחנות הדלק הרבות שפזורות ברחבי הארץ).

לסיכום

הקפה הוא חלק מחיינו. בכך אין כל ספק. והרי אם נביט לאחור לימים בהם שלטו בחיינו הקפה הנמס והקפה השחור, הרי שהיום ישנה מהפיכה שקטה בה קפה האספרסו חודר מבתי הקפה אל תוך ביתינו. מדובר בשיטות שונות כגון טכנולוגית הקפסולות אשר מסייעת לנו לצרוך את אותו קפה אספרסו (בשלל סוגיו) גם בזמן בו אנו נמצאים בביתנו. וכל זה עם כמה יתרונות מובהקים של: זמינות, טריות, אחידות, שמירה על ניקיון ומעל הכל… מחיר אטרקטיבי ביותר.

דילוג לתוכן