כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

בית קפה, בית קפה מגזין

בקריית שמונה

כי אין קפה טעים יותר טרי יותר וריחני יותר בקריית שמונה ואין אווירה נעימה וטובה יותר – לא תרצו לעזוב – באחריות!

בתי קפה - לצאת לבלות ולהנות בקריית שמונה

וואו… איזה כיף… מי מאיתנו לא אוהב את התחושה הזו: מתיישבים על הכיסא, מסתכלים לצדדים  ו… הנה היא המלצרית שמגיעה לה עם מגש עגול ועליו כוס הקפה שהזמנו. הנה היא הלגימה הראשונה אחריה עוד אחת ועוד אחת, מתיישבים קצת בתנוחה מכופפת לאחור ואומרים בליבנו – וואו איזה כיף… 

 

כן, הקפה הוא כבר מזמן לא רק משקה אשר נועד להרוות את צימאוננו והרי שמדובר במוצר שיש סביבו טקס שלם: עצירה לקפה היא אומנם מצד אחד צורך פיזיולוגי ברור (בעיקר במהלך נהיגה כאשר אנו חשים צורך בקופאין שיאושש אותנו ויהפוך אותנו למרוכזים יותר…), אך עם זאת הרי שמדובר במוצר שאנו נוהגים לייצר סביבו גם לא מעט אירועים חברתיים (אותו קפה שכונתי לדוגמא בו מתאספים עם כל החבר'ה לשיחה של בוקר, או אותן סיטואציות בהן ניפגש לשיחה של "4 עיניים" – מה שנקרא –  או אותו מפגש עסקי בו ניפגש עם לקוח פוטנציאלי "על כוס קפה" בבית הקפה שבמרכז המסחרי).

בתי הקפה

בעבר הרי שבתי קפה קטנים שכונתיים היו אלו בתי הקפה אותם הכרנו. מדובר היה במקומות בהם יכולנו לומר למלצר או המלצרית "בוקר טוב, כרגיל בבקשה…"  והמילה "כרגיל " הייתה מקבלת את הפירוש באופן מיידי (כן, כלל לא היינו צריכים להסביר את עצמנו…). ממש כאילו והגענו הביתה. כך היו בתי הקפה של פעם – קטנים אינטימיים ובעלי מעט מוצרים באופן יחסי להיום.

ואילו היום, הרי שנתקשה למצוא בתי קפה קטנים ושכונתיים שכאלו.   היום ישנם בעיקר בתי קפה השייכים לרשתות הקפה הגדולות.

"בית קפה היום הוא בעצם סוג של מסעדה. אנחנו כבר לא מגישים רק קפה, יש אצלנו הכל: מנות בשר, דגים, ארוחות עסקיות, סנדוויצ'ים, קינוחים, ואפילו אלכוהול.  כן, זה לגמרי מסעדה מה שקורה היום ברשתות של הקפה", אומר לנו בעלים של בית קפה בקריית שמונה אשר משתייך לאחת מהרשתות הגדולות אותן ניתן לראות פרוסות בכל רחבי הארץ.

רשתות בתי הקפה

בישראל ישנן מס' רשתות בתי הקפה ששולטות (ניתן לומר) בכל הקשור לשוק בתי הקפה בארץ: בכל מרכז מסחרי, בכל רחוב ראשי עירוני וכמובן שכמעט בכל קניון שבארץ נראה את סניפיהן של אותן הרשתות.

רשתות קפה אלו על פי רוב מצליחות להשיג קצב גידול כה מרשים וזאת אודות לגיוס זכיינים אשר מקבלים את האפשרות לפתוח בית קפה משלהם שמאפשר להם ליהנות ממוניטין של המותג הרשתי כאשר במקביל הם נדרשים לעמוד בתקנוני הרשת (קנייה מספקים מסויימים וכו'). כמו כן כמובן שעצם הזיכיון דורש מהם השקעה כספית (לא נמוכה על פי רוב).

היום רשתות הקפה הישראליות מתנהלות כמסעדות לכל דבר ועניין (בכל הקשור למגוון התפריטים אשר מכיל מזון מורכב ואשר מחייב להחזיק מטבחים גדולים להוצאת מנות מורכבות. כמו כן להחזיק צוותי מטבח גדולים: טבחים, עוזרי טבחים, שפים וכד').

כפועל יוצא של מגמה זו והרי רשתות הקפה הישראליות צברו שם גם מחוץ לישראל והרי שניתן למצוא היום רשתות ישראליות גם בחו"ל.

 

בית קפה בקריית שמונה – קפה שתמיד עשיר, קפה שתמיד טרי, הקפה הכי ריחני בקריית שמונה – הקפה שלכם מחכה לכם בקריית שמונה

קפה לקחת

מגמה נוספת אשר צומחת בישראל הינה מגמה אשר החלה בתקופתה של מגיפת הקורונה אשר פקדה את העולם כולו. החל מתקופה זו הרי ששוק המסעדות ובתי הקפה עבר שינוי בכל הקשור לצריכת "טייק אוויי". כלומר הישראלי הממוצע התרגל להזמין מזון לביתו ואף לעבור בנק' הקפה או המסעדה ולאסוף את כוס הקפה או המאפה שלו (ולהמשיך בהליכתו ברחוב או לקחת את הקפה והמאפה אל מכוניתו להמשך הנסיעה).

זאת ועוד הרי שרשתות הקפה אף מוכרות היום את תערובות הקפה שלהן לטובת צריכה ביתית (כלומר קפה טחון בעבור מכונות האספרסו או המקינטה הביתיות ובנוסף גם קפסולות קפה של המותג שלהן – אשר מיועדות למכונות הקפסולות הביתיות – שוק אשר נמצא בצמיחה מסחררת בבתי האב שבישראל).

סוגי הקפה 

בכל הקשור לקפה אשר מוגש באותן רשתות קפה אך גם באלו הקטנים והשכונתיים יותר, הרי שמדובר בסוגי משקאות מבוססי קפה אספרסו בעיקר. את האספרסו שמופק מחליטה זו של תערובות פולי הקפה הטחונים, הרי שמכונת האספרסו מוציאה בלחץ חזק של מים מחוממים (כמעט בטמפרטורת רתיחה), באותו רגע קסום בו רואים את זליגתו של הנוזל החום במרקם השמנוני אשר קרוי "אספרסו"… וואו.. איזה ניחוחות יש סביב מכונת הקפה באותו הרגע, וואו…

את אותו האספרסו אשר מופק במכונות הקפה המקצועיות (אלו אשר קיימות בבתי הקפה, בתי המלון והמסעדות) נוכל לקבל בתצורות של: אספרסו על כל סוגיו השונים, מקיאטו בכל מיני וריאציות, קפוצ'ינו כמובן, אמריקנו, לאטה וכו' וכו'.

חנויות נוחות

מגמה נוספת שצוברת תאוצה בשנים האחרונות בישראל אלו הן אותן "חנויות נוחות" הרבות אשר ממוקמת להן בתחנות הדלק ואשר ניתן למצוא בהן היום קפה איכותי ברמה של בית קפה כמעט. במובן זה ניתן לומר כי חנויות הנוחות הפכו לעוד שחקן מקצועי אשר מגיש קפה בכל תצורותיו השונות גם בישיבה וגם במה שנקרא "קפה לקחת" או קפה "טייק-אוויי".

לסיכום

הקפה היה איתנו בזמני עבר, הוא איתנו בהווה ויש לשער כי הוא ימשיך להיות איתנו גם בעתיד. ניתן לומר כי לקפה יש מקום של כבוד בחיינו – כן, מזמן כבר לא מדובר רק במשקה אלא במסורת, בתרבות, בטקסיות ובאורח חיים. כמו כן, בכל הקשור למקומות בהם אנו צורכים את הקפה, הרי ניתן לומר כי בתי הקפה השונים שיש (בית הקפה השכונתי בקריית שמונה, הרשתי , אלו שבחנויות הנוחות וכו') מייצרים אווירה שונה כל אחד מהם (היום כל אחד יכול למצוא בעבורו את הקפה המתאים בהתאם לסיטואציה הרלוונטית בה הוא מצוי).

דילוג לתוכן