כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

בית קפה, בית קפה מגזין

בקריית שמונה

כי אין קפה טעים יותר טרי יותר וריחני יותר בקריית שמונה ואין אווירה נעימה וטובה יותר – לא תרצו לעזוב – באחריות!

קפה. וואו... כמה שאנחנו אוהבים אותו...

מה לא נאמר עליו… על הקפה…  זהו משקה שאנחנו לא יכולים בלעדיו – בבוקר, בצהריים, אחה"צ, בערב, בפגישת עסקים, לאחר ארוחה, בזמן ארוחה, במפגש רומנטי, או סתם כשמזמינים חבר "לקפוץ לקפה"… כן, קפה הוא כבר מזמן לא רק מוצר או משקה. קפה הוא אמירה. קפה הוא תרבות, קפה זה טקס, יש בו מימד רוחני אפילו ניתן לומר…

רקע

הימים בהם שתינו רק "נס-קפה" מקופסת מתכת, יש אשר יגידו שהם חלפו מן העולם…  גם אותו קפה שחור שמגיע לו בשקית ואקום לרוב, ובכן גם אותו ניתן לומר שהצרכן הממוצע צורך (אך הרבה פחות). והרי שהסיבה לכך הינה שתחום קפה האספרסו נכנס חזק גם אל תוך ביתינו – למעשה ניתן לומר כי קפה האספרסו עשה "קפיצה" מבתי הקפה והגיע גם אל הבית שלנו ופוגש אותנו בתוך המטבח שלנו, הסלון ואפילו בחדר השינה.

"הישראלי הממוצע הוא כבר לגמרי עם חוש טעם מפותח. אי אפשר ללכת אחורה בעניין הזה. ברגע שמתרגלים למוצר טוב זה כבר עניין של הרגל . מה שנקרא "נגעת נסעת", אומר לנו בעליו הגאה של בית קפה בקריית שמונה – מקום שוקק חיים בו נכנסים ויוצאים אנשים בקצב מרשים ביותר. 

"שמע, אני למשל, אני מתחיל את היום שלי עם 2 אספרסו וזה רק ה"סיפתח" שלי. אחרי זה במהלך היום אני שותה לפחות עוד 4 כוסות (2 קפוצ'ינו, 1 מקיאטו ולא תאמין … כשאני מגיע הביתה אני מעדיף את הקפה השחור שבפינג'אן בכלל…) מה שנקרא "הסנדלר הולך יחף" בהקשר זה… , מצחקק לו אותו איש עסקים אדיב ונחמד מקריית שמונה.

 "תמיד היה לי חלום לפתוח בית קפה בקריית שמונה – מגיל צעיר.  אני נולדתי פה ותמיד כשהייתי מגיע למרכז (תל אביב, גבעתיים או אפילו לירושלים) הייתי רואה הרבה מאוד בתי קפה גדולים, איכותיים וטובים ותמיד אמרתי לעצמי בלב – יום יבוא ואני אפתח בית קפה בקריית שמונה שיהיה יפה ואיכותי ממש (אבל ממש) כמו בתל אביב. למה לא?.. הרי מגיע גם לנו אנשי הצפון לחוות חוויה של קפה איכות וקפה טוב, הוסיף בדבריו איש הקפה מהעיר הצפונית.

סוגי קפה

בכל הקשור לסוגי הקפה ניתן באופן גורף לחלק את סוגי הקפה לשתי קבוצות עיקריות: הקפה שאני שותים "בחוץ" (מה שנקרא הקפה שקיים בשוק המקצועי – בתי קפה, מסעדות, בתי מלון ומזנונים, ומצד שני זהו הקפה "הבייתי" – זה שאנו שותים בבית וזה שחלקנו עדיין שותים במקומות העבודה השונים (במוסכים, במסגריות, בבתי האריזה ובמגוון גדול של מקצועות "שטח" כגון חקלאיים, גננים, וכו'. 

בכל הקשור לקפה המקצועי, זה שניתן להשיג בבתי הקפה לצורך הדוגמא, הר שמדובר בסוגי משקאות מבוססי קפה אספרסו בעיקר. את האספרסו שמופק מחליטה של תערובת פולי קפה טחונים, הרי שמכונת האספרסו מוציאה בלחץ של מים המחוממים ל – 92 מעלות ובכך מופק נוזל חום וקסום במרקם שמנוני הקרוי "אספרסו"…

את האספרסו שמופק במכונות הקפה המקצועיות (אלו הקיימות בבתי הקפה והמסעדות) נוכל לקבל בתצורות של:

  • אספרסו
  • אספרסו כפול
  • מקיאטו
  • מקיאטו כפול
  • קפוצ'ינו
  • אמריקנו

כן, כול אלו מבוססי אותו אספרסו…

ומה לגבי הקפה הביתי "המסורתי"? ובכן כאן מדובר כמובן על קפה נמס (מה שנקרא בלשון העם "נס-קפה" ובקפה הטורקי (מה שנקרא "קפה-שחור"). את הקפה הנמס קל ביותר להכין והרי שאין צורך במכונה כלשהי להכנתו. כמו כן, שהרי הקפה השחור אף הוא קל ביותר להכנה (רק יוצקים מים רותחים בכוס קטנה והמשקה מוכן…).

בית קפה בקריית שמונה – הכוס קפה החם טרי ריחני ועשיר בקריית שמונה מחכה לכם – בואו!

 

מגמת שינוי

בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי מגמה עולמי: האנשים "מייבאים" למעשה את הטעם ואת החוויה שהם מכירים מהשוק המקצועי (בתי קפה, מסעדות, בתי מלון וכו') אל תוך ביתם. כן, היום אותה גברת ששותה שנים קפה בבית הקפה השכונתי שלה, יכולה בקלות לשתות את אותה כוס הקפה גם בביתה… ובכן, מדובר במכונות קפה מבוססות קפסולות לרוב, אשר מפיקות חילטת באופן דומה לזה אשר נעשה במכונות אשר קיימות בשוק המקצועי (בתי הקפה והמסעדות). מכונות אלו אשר נכנסו לחיינו בסערה מאפשרות לכל אחד מאיתנו לקבל תוצאה איכותית ובלי מקום לטעויות (כן, והרי שיטת הקפסולות מאפשרת לנו סטנדרטיזציה – כל לחיצה על כפתור תתן לנו בדיוק את אותו הקפה, בדיוק את אותה מידת החוזק שלו, את אותה הכמות וגם את אותו הטעם.   ו… לא דיברנו על יתרון נוסף ומשמעותי של קפסולות האספרסו הביתיות:

קפסולות האספרסו מונעות לכלוך רב שהיה מצטבר בעבר בכל הקשור למטחנת הקפה והעברת הקפה הטחון לידית ייעודית וכו', אשר היו קיימים בעבור חובבי הקפה הביתי (זה היה נחמד אך זה היה תהליך מלכלכך ביותר…).

וכמו כן, הרי שאי אפשר לא לדבר על היתרון הכספי של הקפסולות: הפקת האספרסו באמצעות קפסולות ביתיות מאפשרת לנו לקבל כוס אספרסו בעלות של כמה שקלים בודדים. קפסולה מספיקה למנת אספרסו ומחירה בישראל הינו נמוך משמעותי מכוס האספרסו אותה נקבל בבית הקפה (כן, גם אם נרצה את כוס האספרסו של בית הקפה בתצורה של "קפה לקחת" או 2 go"").

ובכן, ללא ספק ניתן לומר כי קפה האספרסו הביתי מאפשר לנו:

  • זמינות
  • נוחות
  • טעם אחיד
  • סביבה נקייה
  • מחיר נוח לכל כיס
 

לסיכום:

קפה תמיד היה איתנו ויש לשער כי ימשיך להיות איתנו גם בעתיד. כן , אי אפשר בלעדיו… ניתן לומר כי תעשיית הקפה עברה חידושים לאחרונה ויש לשער כי תמשיך במגמה זו גם בעתיד. אנו נמתין לכך בסבלנות…

דילוג לתוכן