כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

דיאטנית, מגזין דיאטנית

בקריית שמונה

דיאטנית מומחית ומנוסה בקריית שמונה 🥑תעזור גם לכם בהקניית הרגלי תזונה נכונה ובריאה בהתאמה למה שנכון לכם❗ התקשרו עכשיו📞 ליעוץ ללא התחייבות ✨

דיאטה קבוצת הרזיה

כולנו עברנו את החויה של עליה על המשקל בין אם זה עליה על המשקל הביתי ובין בבדיקות אצל הרופא, לרובנו החוויה הייתה לא נעימה ולרוב הופתענו לגלות את המספר שכתוב שם. בדרך כלל לאחר חוויה כזאת אנו מחליטים לעשות דיאטה, וכמה שיותר מהר יותר טוב. הבעיה, שלרוב אחרי תקופה קצרה אנחנו זונחים את הדיאטה כי, מה לעשות, העוגה פשוט טעימה, עד העליה הבאה על המשקל. איך ניתן להתמיד בכל זאת? בשביל זה הקימו קבוצות הרזיה, מה זה אומר? למה זה עוזר? למי זה עוזר? למה ללכת לקבוצת הרזיה ולא לדיאטנית? בכדי לענות על השאלות הללו ועוד רבות אחרות פנינו לשאול דיאטנית בקרית שמונה בעלת נסיון רב בהדרכת קבוצות הרזיה.

ראשית, מהי קבוצת הרזיה?

קבוצת הרזיה היא קבוצה של בין 10 ל20 אנשים שמטרתם משותפת- להוריד במשקל ולשמור על אורח חיים בריא, את הקבוצה מנחה דיאטנית מקצועית. לרוב הקבוצה נעשית על פי מחזורים של לרוב 10 שבועות, אך יש מקומות בהם הקבוצה היא חודשית וניתן להשתתף בקבוצת ההרזיה עד שמגיעים לתוצאה המיוחלת או עד בכלל, הדיאטנית מקריית שמונה עימה שוחחנו מוסיפה בכנות כי לרב בכדי להגיע לתוצאה הרצויה צריך להשתתף ביותר ממחזור אחד של קבוצת הרזיה. 

מה התהליך שעוברים בקבוצת הרזיה?

לרוב המבנה של קבוצות ההרזיה לסוגיהן דומה. אורך המפגש הוא שעה וחצי כאשר בחצי שעה הראשונה של משתתף נשקל, אל דאגה לרוב השקילה היא חסויה ודיסקרטית ורק הדיאטנית יודעת אם הצלחתם לעמוד ביעד שהצבתם לעצמכם לשבוע שעבר, בשעה שנותרה הדיאטנית מציגה נושא שקשור לתזונה נכונה ודיאטה, מרחיבה עליו ומוסיפה טיפים ועצות. בזמן הזה המשתתפים משתפים בקשיים ובהצלחות שלהם ויכולים להתייעץ אחד עם השני. 

מחפשים דיאטנית מומלצת בקריית שמונה והסביבה? צרו איתנו קשר ואנו נחזור לתיאום פגישה בהקדם >>>

חשוב לציין שבקבוצת הרזיה הדגש הוא יותר על שיתוף ועזרה הדדית של חברי הקבוצה ופחות ליווי של המנחה- הדיאטנית, כיוון שאחרי הכל המשתתפים בקבוצה מתמודדים עם אותו הקושי ויכולים לעזור ולייעץ מניסיונם ואין חכם כבעל הניסיון.

מה היתרונות של קבוצת הרזיה?

יש מספר יתרונות של תהליך הרזיה בעזרת קבוצת תמיכה בין כאשר בראש ובראשונה לא תצארכו להתמודד לבד עם התהליך בבחינת צרת רבים- חצי נחמה.

סיוע ותמיכה הדדים- היתרון הגדול והמשמעותי של קבוצת הרזיה הוא התמיכה והסיוע של המשתתפים. קבוצת הרזיה היא לא אוסף של אנשים רזים שלא חוו קושי בהרזיה אלא קבוצת אנשים שמתמודדים עם קושי זהה לשלכם ולכן הם בעלי ניסיון וטיפים שיכולים לעזור לתהליך אף יותר מהידע של הדיאטנית- מעין חכמת ההמונים.

דירבון חיצוני- כשאדם יודע שהוא עתיד להישקל מול חברי הקבוצה או רק לספר על הצלחתו או כשלנו בשבוע האחרון יש לו מוטיבציה רבה יותר להשקיע בתהליך, לכן השתתפות בקבוצת הרזיה תעזור לנו להיצמד לכללים ולמטרה.

מסגרת- הידיעה שביום ובשעה מסוימים האדם עתיד להשקל ואין זה משנה אם הצליח ביעדים שקבע לעצמו או לא, נותן מסגרת קבועה ומחייבת ויוצרת יכולת התמדה.

מחיר- השתתפות בקבוצת הרזיה זולה משמעותית מפגישות אחד על אחד עם דיאטנית. לרוב בעוד השתתפות בקבוצת הרזיה תעלה בין 50 ל100 ₪, מפגשים אצל דיאטנית יעלו לרוב בין 200 ל300 ₪. (לעיתים סבסוד של קופת החולים יוזיל את העלות של המפגש עם הדיאטנית אך עדיין השתתפות בקבוצות הרזיה יהיו יותר זולים).

ויש חסרנות?

כמו לכל דבר טוב גם להשתתפות בקבוצה כזו יש חסרונות.

חשיפה- מי שמתקשה להיחשף מול אנשים מתאים פחות לקבוצת הרזיה למרות שהשקילה עצמה דיסקרטית ונעשית מול הדיאטנית, כי בסוף המטרה של הקבוצה היא לשתף בקשיים ובהצלחות.

היעד– אם היעד והמטרה שלכם הוא להרזות וכמה שיותר מהר כנראה שקבוצות ההרזיה פחות יתאימו לכם. המטרה העיקרית של קבוצות ההרזיה היא לסגל אורח חיים בריא, ללמוד איך שומרים על תזונה נכונה, ו"על הדרך" גם לרזות. לעומת זאת, במפגשים פרטניים אצל דיאטנית אפשר לבנות תהליך הרזיה מותאם לכם אישית ובכך להתקדם בדרך אל היעד. 

מספר כללים חשובים שצריך להבין לפני הצטרפות לקבוצת הרזיה ולפני דיאטה בכלל

בכדי למקסם את התהליך צריך לדעת מספר כללים חשובים:

שינוי דפוס התנהגות- הרזייה נכונה אינה מתבצעת בשיטת "זבנג וגמרנו" אלא היא תהליך ארוך וכמו כל תהליך ההי עלולה להיות מלווה במשברים ובנפילות, ולכן חשוב להבין כי צריך להתמיד עם השוני באורח החיים בכי להגיע לתוצאות טובות.

אין נוסחאות פלא- אם מנחה הקבוצה מבטיח לכם הרזייה מהירה וקלה בלי מאמץ כלל מדובר בשקר ומומלץ להתרחק משם.

לא להאמין לפרסומי שווא- בררו היטב על קבוצת ההרזיה שאתם מתכוונים להצטרף אליה, אל תתפתו להצטרף לקבוצות המציעות תרפות שאינן בפיקוח או שמציעות דיאטות כאסח, הדבר עלול להיות מסוכן וגם אם תרזו תעלו את הקילוגרמים שירדתם בתוספת ריבית- מה שבא בקלות הולך בקלות.

בדיקת התאמה- מומלץ לנסות להשתתף בקבוצה כחודש על מנת לבדוק התאמה והאם השיטה מוצאת חן בעינכם ועשויה להיות יעילה עבורכם, לכן לפני ההצטרפות בדקו את ביטול דמי ההשתתפות.

פעילות גופנית- בכדי להרזות נכון צריך לשלב בדיאטה מלבד תזונה נכונה ובריאה גם פעילות גופנית, אין זה משנה מאיזה סוג.

אז למדנו מה זה קבוצת הרזיה, איך זה עובד, מה המעלות והחסרונות ולמה יש לשים לב. כעת נותר רק לברר היטב על הקבוצה, להירשם וזהו. אתם כבר בדרך לאורח חיים בריא, תזונה נכונה ושמירה על המשקל. בהצלחה!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

רופא שיניים מומלץ בקריית שמונה

מונית בקרית שמונה >>>

הסעות באזור קריית שמונה >>>

טכנאי גז מקצועי בקריית שמונה >>>

מדביר מומלץ באזור קריית שמונה והצפון >>>

דילוג לתוכן