כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

דיאטנית, מגזין דיאטנית

בקריית שמונה

דיאטנית מומחית ומנוסה בקריית שמונה 🥑תעזור גם לכם בהקניית הרגלי תזונה נכונה ובריאה בהתאמה למה שנכון לכם❗ התקשרו עכשיו📞 ליעוץ ללא התחייבות ✨

דיאטה קיטוגנית

דיאטה קיטוגנית או בקיצור דיאטת קיטו, נפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות, יתכן מאד ששמעתם סיפורי פלא על אנשים שרזו בעזרת דיאטה קיטוגנית קילוגרמים רבים, שהעלימו את השומן הבטני במהירות שיא ועוד פלאים הקשורים לדיאטה הזו, יתכן שגם אתם רציתם לנסות אך לא ידעתם איך עושים את זה? כמה קילוגרמים ניתן להוריד? באיזה מהירות ניתן להרזות? האם יכול להיות סיכונים? ושאלת השאלות- האם כולם מצליחים להרזות בעזרת הדיאטה הזו? וכיוון שהתשובה שלילית- פנינו לדיאטנית מקריית שמונה, שתעשה לנו סדר במידע על מנת שנוכל לבחון האם הדיאטה הזו מתאימה לנו או שעלינו להמשיך לחפש. כל התשובות לפניכם.

מה זה בכלל דיאטה קיטוגנית?

בדיאטה קיטוגנית מגבילים ומפחיתים את כמות הפחמימות ובמקום זה אוכלים שומנים. ההסבר מאחורי זה ברור- הגוף שלנו רגיל להשתמש בגלוקוז שמגיע מפחמימות כמקור "דלק", כאשר האדם לא אוכל פחמימות אלא רק שומן, הגוף מתרגל לשרוף את השומן ובכך שורף גם את השומן שנמצא בגוף.

כמה זמן התהליך הזה ימשך?

כל עוד האדם מקפיד על תזונה קיטוגנית הגוף ימשיך לשרוף שומן במקום פחמימות, חשוב לציין שהמעבר לשריפת שומן במקום פחמימה לוקח בין יומיים לארבעה ימים, כמובן שהזמנים משתנים בין אדם לאדם.

אסור לאכול כלל פחמימות?

לא, מותר לאכול בין עשרים לחמישים גרם פחמימה ביום, כמו שכתבנו- הדבר משתנה בין אחד לשני ויש אנשים שיצטרכו הגבלה גבוה יותר בכדי להכניס את הגוף למצב של שריפת שומנים.

מה אוכלים בדיאטה?

הדיאטה דלה מאד בפחמימות ועשירה מאד בשומן, בחלבון ובירקות. 

מחפשים דיאטנית מומלצת בקריית שמונה והסביבה? צרו איתנו קשר ואנו נחזור לתיאום פגישה בהקדם >>>

דוגמאות למאכלים עשירים בשומן: חמאה, טחינה, זיתים, שמן, מוצרי חלב (עם אחוז שומן גבוה), אבוקדו, והרשימה עוד ארוכה.

דוגמאות למאכלים עשירים בחלבון: דגים, בשר, ביצים וגבינות.

מה המעלות של דיאטה קיטוגנית?

לדיאטה יש יתרונות רבים למצבי רפואה שונים, אך חשוב לציין שלא לכל היתרונות יש הוכחות מדעיות מוצקות.

ירידה במשקל- רוב האנשים שמתחילים דיאטה קיטוגנית עושים זאת על מנת לרדת במשקל, הסברה היא שהגוף שורף יותר קלוריות כשהוא שורף שומן במקום פחמימה, יש הסוברים שהשומן והחלבון גורמים לתחושת שובע וממילא כמויות המזון פוחתות- אולם לדבר אין עדיין הוכחות מדעיות. בחודשים הראשונים יש יתרון מהירות לדיאטה קיטוגנית ביחס לשאר הדיאטות אולם כעבור חצי שנה עד שנה המהירות משתווה לשאר הדיאטות, חשוב להדגיש, אומרת הדיאטנית מקרית שמונה, שהקצב נקבע על פי הקצב האישי של האדם בשאר הדיאטות ולא בהשוואה לאנשים אחרים.

סוכרת- דיאטה קיטוגנית מאזנת את רמות הסוכר אצל אנשים הסובלים מסוכרת סוג 2, בשנים האחרונות הדיאטה נהייתה פופולארית גם אצל אנשים הסובלים מדיאטה סוג 1, אולם יש לדעת כי  היתרון הוא קצר טווח. כאשר נמנעים כמעט לגמרי מפחמימות הדבר גורם לירידה משמעותית בדרישות הגוף לאינסולין, רמות הסוכר מתייצבות ונותרות כמעט ללא שינוי ולא צריך להזריק אינסולין לכיסוי הארוחות.

מחלות לב- על אף שהדבר נשמע מוזר- במספר מחקרים נרשמה עליה בכולסטרול הטוב וירידה של הכולסטרול הרע אצל אנשים שהקפידו על תזונה קיטוגנית. הדבר נגרם כנראה כיון שכתוצאה מצריכה קטנה של פחמימות הגוף מייצר מעט אינסולין והדבר מפחית את יצור הכולסטרול הרע. אולם, גם ליתרון זה אין עדיין מידע על משך הזמן של ההשפעה על רמות הכולסטרול. 

אפילפסיה- תזונה קיטוגנית יעילה בוודאות כמו טיפול תרופתי על מנת למנוע התקפים של אפילפסיה. עקב הידיעה הזו הועלו השערות לגבי יעילות בטיפול במצבים נוירולוגים אחרים כמו פרקינסון, אלצהיימר, טרשת נפוצה, אוטיזם ויתכן אף בסרטן המוח- טרם בוצעו ניסויים קליניים בבני אדם שיכולים לשלול או לאשר את ההשערה, אולם לאפילפסיה הדיאטה יעילה בוודאות.

מה החסרונות של הדיאטה?

לדיאטה יש מספר תופעות לוואי לא נעימות אך ניתן להסתדר איתן אם מחליטים. מלבד הקושי בלהמנע מלחם, פסטות, ממתקים וכדומה הדיאטה הקיטוגנית יכולה לגרום גם לבעיות שינה, ריח של אציטון מהפה, עצירות, בחילות והקאות ובתחילת התהליך גם תחושה של עייפות וחולשה. רבים מהאנשים יסכימו להתמודד עם התופעות לוואי הללו, אך לעיתים רחוקות תזונה קיטוגנית יכולה לגרום לתופעות יותר גדולות, העיקריות שבהן זה שפעת קיטוטית- עליה ברמת החומציות בדם שגורמת לכאבי ראש, עצבנות, חולשה, בחילות ואחראית גם על ריח אציטון מהפה, התופעה השניה זה אבנים בכליות- כאשר אוכלים חלבונים בכמות גבוהה וגם משתמשים בשומן כמקור לאנרגיה הדבר מכביד על הכליות ועלול חלילה אף ליצור אבנים בכליות. 

כל אחד יכול לעשות דיאטה קיטוגנית?

הדיאטה לא מומלצת ועשויה להיות אפילו מסוכנת לאנשים עם תפקוד כלייתי נמוך, לנשים הרות ולאנשים שסובלים מסוכרת טיפול תרופתי מסוג מעקבי 2 SGLTכגון: פורסיגה, גליקסמבי ועוד. הדיאטה הקיטוגנית היא לא מאוזנת בצריכת כל אבות המזון ולכן עשויה ליצור בעיות לאנשים עם מחלות רקע, לכן חובה להתייעץ עם הדיאטנית לפני התחלת הדיאטה. 

האם כל מי שמקפיד על דיאטה קיטוגנית מוריד במשקל?

לא, לעיתים לא רק שלא מורידים במשקל אך מעלים, הדבר נובע ממספר טעויות נפוצות שעלולות לעכב ירידה במשקל.

ידע הוא כח- לעיתים בגלל רצון חזק להפחית במשקל ממהרים ומתחילים את הדיאטה ללא תוכנית מסודרת, סביר להניח שאדם כזה אף ימשיך לנשנש אוכל לא בריא ולא ידע על חומרי גלם חדשים וזמינים שיכולים לשמש תחליף למתוקים. חשוב מאד לפני תחילת הדיאטה להתייעץ עם בעל מקצוע ולבנות תפריט ותוכנית מסודרת ומותאמת אישית.

אכילת כמות מועטה של סיבים- כיוון שרוב הסיבים נמצאים בפירות ובדגנים מלאים- דברים שמתנזרים מהם בדיאטה קיטוגנית, יכול להווצר מצב שבו חסר לגוף סיבים, לכן צריך להקפיד על אכילת מספיק סיבים במאכלים המותרים בדיאטה.

אכילת יתר של פחמימות- הרבה אנשים לא מודעים לכמות הפחמימות שהם צורכים ולכמות הפחמימות שיש במאכלים נפוצים, ובכדי להפחית במשקל בעזרת תזונה קיטוגנית צריך להפחית בצורה דרסטית בפחמימות עד שמגיעים למצב בו רק 5 אחוז מהקלוריות מגיעים מהפחמימות. לכן מומלץ להיעזר, לפחות בתחילה, במחשבון פחמימות.

לסיכום, ניתן לפחית קילוגרמים רבים על ידי דיאטה קיטוגנית אולם יש להתייעץ לפני תחילת הדיאטה עם דיאטנית ולבנות תוכנית מותאמת אישית, לדעת מה מותר ואסור בדיאטה, ולהביא בחשבון שעשויות להיות תופעות לוואי. בהצלחה!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

רופא שיניים מומלץ בקריית שמונה

מונית בקרית שמונה >>>

הסעות באזור קריית שמונה >>>

טכנאי גז מקצועי בקריית שמונה >>>

מדביר מומלץ באזור קריית שמונה והצפון >>>

דילוג לתוכן