כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

דיאטנית, מגזין דיאטנית

בקריית שמונה

דיאטנית מומחית ומנוסה בקריית שמונה 🥑תעזור גם לכם בהקניית הרגלי תזונה נכונה ובריאה בהתאמה למה שנכון לכם❗ התקשרו עכשיו📞 ליעוץ ללא התחייבות ✨

צום לסירוגין

צום לסירוגין הוא שיטה פופולארית כיום להורדה במשקל ולשמירה על אורח חיים בריא. דיאטנית בקריית שמונה קיימה שוחחנו נתנה לנו את כל המידע הדרוש לאדם לדעת לפני שבוחר לצום לסירוגין, כמו לדוגמא- למי מתאימה הדיאטה? מהם המעלות והחסרונות שלה? איך עושים אותה בכלל? מה מותר בשעות הצום? מה קצב הירידה במשקל אצל מי שצם לסירוגין? אנחנו ריכזנו את המידע כאן לפניכם.

מה זה בכלל צום לסירוגין?

צום לסירוגין, נקרא גם דיאטת 16\8, היא צורת אכילה בה צורכים מזון ומשקה עם קלוריות לחלון זמן קבוע מראש של שמונה שעות ביממה, בשאר היממה, כלומר בשש עשרה שעות שנותרו נמענים לגמרי מאכילה ושתיה מלבד מים. חשוב מאד להתאים את הזמנים לסדר היום הקבוע שלכם ולהקפיד על פעילות ספורטיבית.

יש עוד סוגים של צום לסירוגין?

כן, יש 3 קטגוריות של צום לסירוגין- 

צום יום כן יום לא- העקרון של הדיאטה הזו אומר שעשרים וארבע שעות צמים לחלוטין (מלבד מים) ובעשרים וארבע שעות שלאחר מכן אוכלים כרגיל. 

צום יום שלם- צום זה דומה מעט לצום של יום כן ויום לא אך השוני הוא שבצום זה יום או יומיים בשבוע צמים לחלוטין (שוב, מלבד מים כמובן) ובשאר ימות השבוע אוכלים כרגיל.

במאמר זה בחרנו להתמקד בצום לסירוגין שנקרא גם דיאטת 16\8.

למה כדאי לבחור בדיאטה זו? מה היתרונות שלה?

לדיאטת 16\8 יש מעלות רבות, העיקרית שבהן בצורת האכילה הזו נחשבת לגמישה ופחות מגבילה משאר סוגי הדיאטות ולכן תתאים יותר להרבה אנשים בעלי אורח חיים שונה זה מזה, לצום לסירוגין יש עוד מעלות:

מחפשים דיאטנית מומלצת בקריית שמונה והסביבה? צרו איתנו קשר ואנו נחזור לתיאום פגישה בהקדם >>>

שליטה ברמות הסוכר בדם- השעון הביולוגי שלנו נמשך כ24 שעות ביממה- הוא מתכוונן על ידי הרגשה של אור וחושך, טמפרטורה ואוכל. לשעון הביולוגי אחראי על הערות והשינה שלנו, ובעל השפעה על המטבוליזם ועל מגוון של תהליכים פיזיולוגים בגוף, בין היתר השעון שלנו אחראי גם על הפרשת האינסולין ועל כמות ההפרשה ביום ובלילה, אם אוכלים בלילה, תיגרם לרוב עליה בכמות הסוכר וממילא חשיפה גבוהה יותר לאינסולין דבר שעלול לגרום לעלייה בסיכון לחלות בסוכרת סוג 2. לכן, אם מקפידים ששעות האכילה בצום 16\8  יהיו ביום דווקא ולא בלילה ניתן למנוע תופעה זו.

ירידה מהירה במשקל- מחקר שפורסם ב2017 מגלה שצום לסירוגין הוא בעל קצב מהיר יותר בירידה במשקל ביחס לשאר הדיאטות, אחד מהסיבות לדבר, מלבד הפחתה באכילה וממילא בקלוריות דבר שקורה בגלל שעות הצום הארוכות, הוא שהדיאטה עוזרת להפחתה בתיאבון, כך שגם בשעות האכילה אוכלים פחות מהרגיל. חשוב לציין, אומרת הדיאטנית מקרית שמונה, שקצב המהיר של הירידה במשקל נשמר לרוב כחצי שנה ולאחר מכן קצב הירידה במשקל זהה לשאר הדיאטות. כמובן שהקצב נקבע על פי הקצב האישי שלך בשאר הדיאטות ולא בהשוואה לאנשים אחרים.

ירידה בגורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם- האיגוד הקרדיולוגי בישראל שצום לסירוגין הוא שיטה טובה להפחתת הביכון לחלות במחלות לב וכלי דם, הם ממליצים לשלב את דיאטת 16[8 עם תזונה בריאה ובכך למקסם את היעילות בהפחתת גורמי הסיכון. 

יש חסרונות לשיטה?

יש חסרונות לדיאטת 16\8 אך הם לא בהכרח יופיעו אצל כל אחד, אבל חשוב לתת עליהם את הדעת ולשים לב אליהם:

תחושת חולשה ועייפות- צום ממושך יכול לגרור איתו תופעות לא נעימות כמו חולשה ועייפות, אם ניסתם את דיאטת 16\8 וחשתם חולשה ועייפות רבה, אולי הדיאטה הזו לא מתאימה עבורכם.

אכילה מוגברת בשעות האכילה- יש אנשים שעלולים לאכול יותר מהרגיל בשעות האכילה אולי מתוך לחץ או פשוט הרגל, לכן אם אתם כאלה, והמטרה שלכם בצום לסירוגין הוא להפחית במשקל או לפחות לשמור עליו זה יכול להוות בעיה שצריך לתת עליה את הדעת ולבדוק איך ניתן לעקוף אותו.

השתכנעתי. יש השפעה למשקל ההתחלתי שלי בירידה במשקל?

בצום לסירוגין ניתן לרדת אחוז אחד ממשקל הגוף בממוצע של שבוע, הקילוגרמים שמורידים הם מרקמת השומן, לכן אם מתחילים את הדיאטה במשקל גבוה ובתזונה לא בריאה, הירידה תהיה מרשימה יותר וניתן להגיע אף לירידה של קילו עד שלוש בשבוע. לעיתים נרד קילו ועיתים כמה מאות גרמים בלבד אולם הממוצע יהיה בערך אחוז ממשקל הגוף.

האם כולם יורדים במשקל?

לא, אם אדם לא שומר על אורח חיים בריא ותזונה נכונה ובשעות האכילה הוא אוכל רוכל מתועש, לא בריא וג'אנק פוד הוא לא יצליח להוריד בשקל אף אם יצום שש עשרה שעות. וכן, כמו שכבר כתבנו, אם שעות הצום גורמות לאדם לאכול יותר בשעות האכילה, גם כאן האדם לא יפחית במשקלו על אף הצום.

האם צריך לשלב פעילות ספורטיבית בדיאטה?

מומלץ מאד לשלב פעילות ספורטיבית בדיאטה, וכדאי לעשות זאת דווקא בשעות האכילה, אם סדר היום שלכם מאפשר פעילות גופנית רק בשעות הצום- הדבר אפשרי אך עלול להוות אתגר בעיקר עבור מי שחשוב לו החיטוב, אך למרות זאת ניתן להתגבר על הבעיה בעזרת התאמות ייחודיות שיש לעשות עם בעל המקצוע. חשוב להדגיש שמכל שיטות הצום לסירוגין, דיאטת 16\8 היא עלות הראיות הרבות ביותר שתומכת בהפחתת שומן ביחד עם שמירה על כדח. 

כפי שקראתם, דיאטת 16\8 היא עשויה להתאים לחלק מהאנשים וחלק ממש לא, לכן צריך להיות ערניים כדי לבדוק האם השיטה מתאימה לכם, במידה וכן הדיאטה תעזור לכם להפחית ממשקלכם, למנוע מחלות לב וכלי דם ולשפר את רמת הסוכר בדם, כמובן שהצום לא מבטל את החשיבות והצורך של אורח חיים בריא ותזונה נכונה. חשוב להתייעץ עם הרופא והתזונאית שלכם לפני התחלת הדיאטה, במיוחד אם הנכם מתמודדים עם מצבים בריאותיים חריגים. בהצלחה!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

רופא שיניים מומלץ בקריית שמונה

מונית בקרית שמונה >>>

הסעות באזור קריית שמונה >>>

טכנאי גז מקצועי בקריית שמונה >>>

מדביר מומלץ באזור קריית שמונה והצפון >>>

דילוג לתוכן