כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

וטרינר, מגזין וטרינריה

בקריית שמונה

כי אנחנו באמת אוהבים את החיות שלכם 🐧 מומחים בטיפול ורפואה של כל חיות הבית 🐧 טיפול מסור ומקצועי 🐧 מחירים נפלאים מתאימים לכל כיס 🐧 התקשרו עכשיו ונטפל במסירות גם בחית הבית שלכם 🐧

הכינו את הבית לגור החדש שלכם!

בין אם מדובר בגור חתולים ובין אם אתם מביאים גור כלבים חדש, כדאי ורצוי להכין את הבית שלכם כך שיתאים לגור החדש. גור חתולים או גור כלבים שמגיע לסביבה חדשה, יחקור אותה וינסה להכיר וללמוד על חלקי הבית. כדי למנוע סיכונים ופציעות מיותרות, תכינו את הבית שלכם בצורה כזו שהחקירה והלמידה של הגור את הבית שלכם תיעשה בצורה הנעימה והנכונה ביותר גם לגור החדש שלכם וגם לריהוט ולציוד שלכם.

דבר נוסף שחשוב לתאם עם בואו של הכור הוא גם רופא וטרינרי היכול לקבל את הגור בשלבים מתקדמים יותר על מנת לבצע בדיקות, חיסונים ופעולות רפואיות נוספות. 

דיבור שקט ונעים

כל גור שמגיע לסביבה חדשה, ייבהל מכל מצליל מפתיע שהוא עלול לשמוע. נסו לדבר ביניכם בקול נעים ולא רם מדי. אין צורך ללחוש אבל בכל זאת עדיף להימנע מצעקות ומרעשים רמים ומפתיעים. הגור ירגיש איתכם יותר בנוח ויהיה יותר בטוח לגבי החקירה שלו את החלל אם הוא לא ייבהל מקולות פתאומיים. נסו לא לטרוק דלתות ולא להרעיש עם חפצים שונים בימים הראשונים של הגור בביתכם.

סגרו חלונות ודלתות

הגור החדש בין אם מדובר בכלב ובין אם מדובר בחתול, ירצה לחקור את הסביבה החדשה שלו. כדי שהוא יוכל לעשות זאת בביטחון וללא סכנה, סגרו את החלונות והדלתות. 

אנו ממליצים להגדיר לגור אזור חקירה ראשוני למשל של הסלון, כאשר במהלך השעות הראשונות של הגור בבית, תסגרו את הדלתות לחדרים הנוספים בבית. כך הגור יוכל להתמקד בחקירה של כל חלל בנפרד ולא יהיה מוצף ביותר מדי מקומות לחקירה. אם הגור יהיה מוצף הוא עלול להסתתר ולהימנע מחקירה רחבה של האזור כולו.

סגירת החלונות תמנע מהגור נפילות מיותרות. הוא עוד לא מכיר מספיק את גובה הדירה או גובה הנפילה מכל חלון ולכן כדאי למנוע ממנו את האפשרות לגלות בימים הראשונים של ההסתגלות שלו. גורי כלבים כמו גם גורי חתולים ינסו לקפוץ ולהגיע לכל חלל בבית ולכן מומלץ למנוע מהם גישה לנפילה מסוכנת.

שחקו איתו

גור חדש בבית צריך ללמוד להכיר את ביתו החדש אבל גם צריך להתחיל ולבנות מערכת יחסים איתכם – הבעלים שלו. אחרי כמה רגעים של מחקר שהגור עושה בביתכם, נסו לשחק איתו, לטפו אותו והראו לו שאתם אוהבים אותו ותומכים בו. ימי ההסתגלות של הגור החדש בביתכם הם גם בשביל שתוכלו לחזק את הקשר ביניכם לבין הגור. גשו לחנות חיות מקומית ורכשו לו מספר צעצועים חדשים שישמחו אותו.

פזרו ברחבי הבית משחקים שונים שהגור יוכל לשחק איתם גם בלעדיכם. בין אם זה כלב ובין אם זה חתול, הימצאותם של משחקים וצעצועים שונים שמותאמים לגורים, יחזקו את הביטחון של הגור בבית שלכם וגם ישמרו על הציוד והרהיטים שלכם מנזק של שיניים וציפורניים חדשות וצעירות.

צרו קשר עם וטרינר מוסמך ותאמו תור לגור החדש שלכם >>>

שימו לב שהגור לא יודע את ההבדל בין צעצוע שקניתם לו למשחק ובין כבלים או חפצים בעלי ערך. נסו להצניע או להסתיר כל חפץ שאתם לא מעוניינים שהגור יגיע אליו ובמיוחד כבלים וחוטים. כשמדובר בגורי כלבים, שימו חפצים שאינם מתאימים למשחק, בארון או מדף גבוה או מאחורי דלת סגורה ואם מדובר בחתול, מדף גבוה עדיין יכול להיות נגיש להם ולכן כדאי שכל חפץ שיש בו פוטנציאל לצעצוע, יהיה מאחורי דלת סגורה.

הכנות לקראת בואם של גורי חתולים

חתול הוא חיה טריטוריאלית ובין אם אתם מביאים גור חתולים או חתול בוגר, אתם צריכים להבהיר לו שזה הבית שלו. חשוב להשאיר את גור החתולים בתוך הבית למשך כמה ימים עד אפילו שבועיים. כך הוא יכול להכיר את הבית החדש שלו ולבסס את הטריטוריה החדשה אליה הוא נכנס. למדו אותו איפה מונחים כליי האוכל והמים שלו והיכן ארגז הצרכים. גם אם אתם מעוניינים שהחתול יעשה את צרכיו בחוץ, עם הגעתו חשוב לסגר לו ארגז צרכים בתוך הבית ובימים הראשונים, לא לאפשר לו לצאת לעשות את צרכיו בחוץ כי הוא עלול ללכת לכם לאיבוד.

אם הבאתם גור, חשוב שתחשבו על סירוס או עיקור שלו או שלה על מנת להקל על העתיד ולמנוע ביקורים לא רצויים של חיות נוספות. 

רכשו או הגדירו לגור החתולים אזור להשחזת הציפורניים

גורי חתולים וחתולים בוגרים נזקקים להשחיז את הציפורניים שלהם על בסיס יומי. 

בעזרת מתקן גירוד מיועד, יוכל החתול שלכם להשחיז את הציפורניים שלו בלי לגרום נזק לציוד ולרהיטים שלכם. השחזת הציפורניים אצל חתולים היא צורך אבולוציוני כמו אכילה ושתיה ולכן, הפעולה הלפעמים מעצבנת הזו, לא תיעלם גם אם תגזרו להם את הציפורניים (ואנחנו לא ממליצים על כך). 

כדי לנתב את הפעולה הזו כך שלא יהרסו לכם רהיטים, חשוב למקם בבית מתקן גירוד שיאפשר לחתול שלכם להשחיז את הציפורניים שלטו במקום שמוסכם עליכם.

שימו לב לחפצים בבית

גורי חתולים הם סקרנים מטבעם ובגלל יכולות הקפיצה שלהם, הם יכולים להגיע כמעט לכל מקום בבית. שימו לב איפה החפצים מפוזרים בביתכם. אם יש לכם עציצים או בקבוקי זכוכית שמונחים על מדפים, נסו לראות אם יש מקום בטוח יותר בו אתם יכולים לשים אותם. גורי החתולים במוקדם או במאוחר, יגיעו לחקור גם את המדף הגבוה ביותר וכדאי לכם למנוע את הרגעים האלו בהם תכנסו לביתכם ותגלו זכוכיות על הרצפה או עציץ שבור וחתול פצוע. 

הכנות לקראת בואם של גורי כלבים

כלבים אוהבים ללעוס. הכל. לכן כדאי למנוע נזק מיותר מהשיניים שלהם ואפשר לעשות זאת בקלות. פשוט קנו לכלב צעצועי לעיסה. לכלב צורך טבעי ללעוס ולכן כדאי לכם לספק לו מקום בו הוא יכול לממש את הצורך הזה בצורה שלא עושה נזק של מאות שקלים לציוד שלכם. אנו ממליצים לכם גם להצניע ציוד יקר ערך וחפצים קטנים מהישג הפה של הכלב שלכם ובכך למנוע הפתעות לא נעימות.

הכינו לגור חדר

אתם לא צריכים לעבור דירה בשביל לאפשר לחיית המחמד שלכם חלל שהוא רק שלה. ארגנו לגור החדש אזור תחום או ברור שידע שזהו אזור רק שלו. הפרידו את האזור מגשה של חיות אחרות ושל בני הבית ומקמו אותו באזור מבודד יחסית של הבית. ה"חדר" של גור הכלבים שלכם, יהוו מקום בטוח של מנוחה בשביל הכלב וחשוב ללמד אותו מגיל צעיר, ששם הוא ישן בלילה. האזור של הכלב שמהווה את ה"חדר" שלו, מקנה לכלב ביטחון לחקור את יתר חלקי הבית. אפשרו לגור גישה חופשית לצאת ולהכנס אל האזור התחום שלו ואפילו הניחו בימים הראשונים כרית חימום או בקבוק מים חם שמדמה את חומה של האם.

עכשיו אתם מוכנים להגעתו של הגור החדש שלכם! שימו לב שאתם קשובים לגור ולצרכים שלו, שאתם עדינים אליו ומאפשרים לו גם זמן לעצמו. צרו לעצמכם סביבה נוחה לגידול בעלי חיים, חזקו קשרים עם מוכרים בחנויות בעלי חיים, מצאו מספרת כלבים קרובה לביתכם ונסו לתת לבעל החיים שלכם יחס טוב ככל שניתן.  

בין אם בן המשפחה החדש שלכם הוא כלב ובין אם הוא חתול – עכשיו אתם יכולים להיות בטוחים שהוא ירגיש איתכם הכי בבית בעולם!

המאמר כתוב בלשון "גור" אבל פונה גם לכל הגורות המתוקות שמגיעות לבתים חדשים!

אולי יעניין אותך גם:

צלם אירועים מקצוען בקריית שמונה >>>
קואצ'ר ומאמן אישי באזור קריית שמונה >>>
קוסמטיקאית מומלצת באזור קריית שמונה >>>
מורה נהיגה מקצועי וסבלני בסביבת קריית שמונה >>>

דילוג לתוכן