כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

וטרינר, מגזין וטרינריה

בקריית שמונה

כי אנחנו באמת אוהבים את החיות שלכם 🐧 מומחים בטיפול ורפואה של כל חיות הבית 🐧 טיפול מסור ומקצועי 🐧 מחירים נפלאים מתאימים לכל כיס 🐧 התקשרו עכשיו ונטפל במסירות גם בחית הבית שלכם 🐧

צירוף חבר חדש למשפחה

אתם לקראת אימוץ של חבר חדש? מזל טוב! 

זה ללא ספק אחד מהרגעים המרגשים ומחממי הלב שיש. אימוץ של חיות מחמד לבית הפך לדבר נפוץ מאוד עם השנים וזה ברור לכל אדם שהכניס למשפחה שלו הולך על ארבע – אין מצב לוותר עליהם!

אז לקראת האימוץ, חשוב שנעבור על כמה דגשים קריטיים כדי שהתהליך יעבור בצורה מיטבית לשני הצדדים. הרי לכל חיית מחמד יש את הצרכים שלה, הגבולות שלה ושיטות גידול שונות שמתאימות לה. 

במאמר הזה נתייחס להולכי הארבע השניים הכי נפוצים לאימוץ במדינת ישראל ואלו הם החתולים! 

כמה עובדות מעניינות על חתולים

חתול הוא יונק טורף מבוית מסוג חתול (כמה מפתיע) ממשפחת החתולים (הלם!). בכל רחבי העולם נפוצים החתולים לגידול בבית מלבד באנטרקטיקה. נכון לשנת 2009 החתול היא חיית המחמד הכי נפוצה בעולם! חתולי הבית שונים מחתולי הבר הפראיים אך יש כמה נקודות דמיון ביניהם. לשני סוגי החתולים יש חוש שמיעה מפותח מאוד, אך לחתולי הבית, חוש השמיעה מתחיל במגמת היחלשות באזור גיל 5. שניהם שומרים על הניקיון העצמי שלהם, לשניהם יש יכולת ציד מפותחת וכישורי טיפוס מעולים! משקל תקין של חתול בוגר הוא בין 4-5 קילו לערך. התיעוד של חתול הבית המבוגר ביותר הוא 38 שנים. 

איך שומרים על אורך חיים תקין של חתול בבית?

קודם כל חשוב לזכור שחתול זו חיה מפונקת מאד, היא אוהבת שמתייחסים אליה ושמלטפים אותה ולכן גשו לחנות חיות ובחרו לחתול החדש שלכם צעצועים, משחקים ודברים שהוא יכול להתעסק איתם.

כאמור, חתול זו חיית טרף במהותה. לכן כשאנחנו מאמצים אותה אנחנו חייבים לאפשר לה סביבת מחייה שתאפשר לה לשמור על הכישורים שלה ועל הבריאות הפיזית והמנטלית שלה. חתולים זקוקים למקומות טיפוס והשקפה בגובה. אפשר להתקין מדפים יעודים או סתם למקם שידות וארונות למיניהם בסביבת החתול כדי שיוכל לקפוץ מעליהן. לחתול יש צורך בסיסי בציד ולכן המשחק הכי מפורסם שיש היום לחתולי הבית הוא חכה שמושכת אטרקציה מעניינת כדי להניע את החתול.

צרו קשר עם וטרינר מקצועי בקרית שמונה ותדאגו לחיית המחמד שלכם >>>

כמו ציד, עוד צורך בסיסי של החתול הוא להשחיז את הציפורניים שלו. חתול הבית זקוק לשיוף הציפורניים שלו, שכן הן אורכות ודורשות טיפוח והחתול תמיד צריך להיות מוכן לקרב (האבולוציה עוד לא סיימה את עבודתה בעניין הזה). פתרון מתאים זה עמוד גירוד\קרש גירוד שניתן לרכוש בכל חיות לחיות מחמד או לחלופין להכין לבד עם קרש עץ שמצאתם ברחוב או ערימת קרטונים שתדביקו יחד. 

החתולים הם חלק מהטבע, ולכן גישה לאור השמש היא חיונית וחשובה לכל חיות בית כמו לכל יצור חי אחר. יש לאפשר לחתולי הבית פינת רביצה עם הצצה לשמש כדי שיוכלו לנוח בה. 

בתכלס אבל, למה חתול זקוק?

אוכל ומים, כמובן. מומלץ לקנות כלים ייעודים שנועדו לשמור מהקערות להתהפך ולשפוך את תכולתן. איך בוחרים את האוכל המתאים לחתול זו תורה שלמה ונושא למאמר בנפרד, אבל נוכל לומר שמכיוון שחתול זו חיית טרף היא זקוקה לאחוז גדול של מרכיבים מן החי בתזונה שלה. מאחר וחתול הוא חיה שאוהבת פינוקים מומלץ לקחת אותו למספרת חיות כל תקופה ולבדוק על חומרים לטיפוח ופינוק החתול.

יש מספר מאכלי אדם שהם רעילים לחלוטין לחתולי הבית ולכן צריך לבדוק טוב מה נותנים להם! חלק חשוב מהם זה שוקולד על כל צורתיו, אבוקדו, בצל והרשימה עוד ארוכה. 

חתולים לא עושים את צרכיהם בטיולים בחוץ כמו כלבים, לכן חתולי הבית זקוקים לארגז חול ייעודי לעשיית הצרכים. את החול ניתן לרכוש בכל חנות חיות ויש מגוון רחב של סוגים מחול ריחני, חול סויה, שבבי עץ, חול קריסטלי ועוד. הדרך הכי טובה לדעת מה טוב עבורכם ועבור החתול שלכם זה לנסות כמה סוגים עד שתמצאו מה שהכי מתאים! לרוב שק חול יתאים לחודש שלם עבור חתול אחד, מומלץ לרוקן את הצרכים של החתול מהארגז פעמיים ביום או לפחות פעם ביום ואת הארגז יש לשטוף אחת לחודש בין ההחלפות של החול. אם תשאלו וטרינר בקריית שמונה, הכי טוב להשתמש באדמה שבחוץ! אם יש לכם בית קרקע עם שטח אדמה מסביבו, תרגילו את החתול שלכם לצאת החוצה כשהוא צריך לעשות את צרכיו. 

כמו כל חיית מחמד חתולי הבית ובמיוחד גורים צריכים משחקים בחלל שלהם כדי שיאתגרו אותם, יפעילו אותם וגם כדי לחזק את הקשר איתכם, הבעלים! חתולים מתלהבים מכל מיני דברים קטנים ולכן ממש לא חייב לשפוך כספים רבים על המשחקים וניתן להכין חלק בבית, אפילו שרוך של נעל ישנה יכול להפוך להיות המשחק האהוב עליהם.

אבל חתול זאת לא חיה שהורסת את הספות?

זה חשוב לגעת גם בבעיות ההתנהגות. חתול בבסיסו, כמו כלב, לא רוצה להרע לבעלים ובכל פעולה שלו אין בה כוונת זדון. לכן חשוב להבין את הצרכים של החתול שלכם בנוגע לאותה הבעיה שהוא מעורר ולספק לו תחלופות כך שלא יעורר את אותה הבעיה. 

נשמח להרחיב ולשפוך אור על הנושא. כאמור לחתול יש צורך בשיוף הציפורניים שלו, בטבע הוא יכול לשייף על העצים ולעומת זאת בבית, הוא זקוק לקרשי הגירוד הייעודיים. בכל פעם שהחתול משייף את הציפורניים על פריט שהוא לא ייעודי, אפשר להעביר אותו בזהירות, להראות לו את הפעולה ומיד לתת לו חטיף כדי לחזק את ההנהגות הזו. 

חשוב לנו לומר שחתולים כן ניתנים לחינוך, פשוט צריך לחקור את הצרכים שלהם ולהבין איך לגשת אליהם. יש כל מיני שיטות וגישות ל-איך מלמדים חתולים לעשות או לא לעשות דברים, בואו להתייעץ איתנו במרפאה הווטרינית בקריית שמונה ונשמח לעזור לכם. 

מתי חתול צריך לראות וטרינר?

לפני שאתם לוקחים את בן הבית החדש לבדיקה וטרינרית, חשוב למצוא וטרינר אמין שאתם סומכים עליו, יש המון וטרינרים בגישות שונות וחשוב לבחור כראוי. צוות הווטרינרים בקריית שמונה שמחים לתת מענה ראוי!

חתולים בשנה הראשונה שלהם עוברים 3-4 חיסוני גורים בשם "מרובע" (יש וטרינרים המחסנים שלושה חיסונים ויש כאלו ארבעה). לאחר מכן בכל שנה מומלץ לחסן במנת בוסט נוספת, החיסון הוא חיוני למערכת החיסונית של החתול לאורך כל חייו. את העיקור\הסירוס יש לבצע בסביבות גיל החצי שנה, פעולה זו מתבצעת בהרדמה מלאה במרפאה הוטרינית. שינויי התנהגות כמו סירוב לאכול ולשתות, חוסר במתן שתן או תגובה אפאטית של החתול לאורך כמה ימים עלולה להעיד על בעיה רפואית ועל כן יש לגשת למרפאה הווטרינרית בקרית שמונה. 

חתול זו חיה מדהימה שמכניסה המון אור לבית ואנחנו ממליצים עליה מאוד. גם הטיפול בה הוא חשוב ואנחנו צוות הוטרינרים בקרית שמונה נשמח לתת לכם ולחתול שלכם חווית טיפול איכותית ומקיפה!

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

צלם אירועים מקצוען בקריית שמונה >>>
קואצ'ר ומאמן אישי באזור קריית שמונה >>>
קוסמטיקאית מומלצת באזור קריית שמונה >>>
מורה נהיגה מקצועי וסבלני בסביבת קריית שמונה >>>

דילוג לתוכן