כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין טיולים, מדריך טיולים

בקריית שמונה

אין לנו ארץ אחרת

מארק טווין, בספרו: "מסע התענוגות אל ארץ הקודש" מלפני כמאה וחמישים שנה, מתעד את מסעו מארצות הברית של אמריקה לארץ ישראל. אחד הקטעים המשעשעים בספר מתאר את העייפות שתקפה אותו במהלך מסעו. טווין, אשר גמא מאות אלפי קילומטרים במסעותיו מהודו ועד אמריקה, לא עייף מתלאות המסע, אלא מעומס המידע שספג במהלך הסיורים המודרכים בצפון הארץ ולכל אורכה. הוא תהה האם יש עוד מקום בעולם עם כל כך הרבה מטען דתי, היסטורי ורגשי על כל כך מעט שטח.

המאמר הזה אמור לעמוד על ההבדלים בין מדריך טיולים בארץ, כמו למשל מדריך טיולים בקרית שמונה, למדריך טיולים בחו"ל. אבל כמעט אין מקום להשוואה, מכמה וכמה בחינות שעליהן נעמוד להלן.

כאן זה בית כאן זה לב

הרבה מלימודי הדרכת טיולים בחול הם לימודים שעוסקים בטכניקה ולוגיסטיקה: קודם כל רכישת השפה האנגלית, עם דגש על אנגלית תיירותית, איך להתנהל בנמל התעופה ואיך לעמוד מול קהל ולנהל את הקבוצה בארץ זרה. הרבה מזה נחסך ממדריך טיולים בארץ: שפת ההדרכה היא בדרך כלל עברית, ועל כל פנים אין הכרח לרכוש עוד שפה כחלק מהלימודים. המרחקים קצרים בהרבה ולקריית שמונה יש כריזמה משל עצמה.

אז רצוי שמדריך טיולים יידע להוביל, לנהל ולעמוד בפני קהל, אבל מדריכי טיולים בקרית שמונה יספרו לכם, שבסיור מודרך בראש פינה למשל, צריך להתאמץ מעט מאוד כדי לייצר הזדהות אצל הקהל.

רבותי היסטוריה פועמת!

כדי להיות מדריך טיולי עומק בחו"ל, שזה טרנד שמאוד תפס פה לאחרונה, צריך ללמוד המון היסטוריה על כל שכבותיה. זה לא שכדי להדריך מסלולים בקריית שמונה או בארץ בכלל לא צריך ללמוד היסטוריה, אבל סיור בקרית שמונה ובסביבתה, כמו כל טיול בארץ יפגיש אתכם עם ההיסטוריה באופן בלתי אמצעי, כי מדריך טיולים יידע להפגיש אתכם עם הקריית שמונאים הוותיקים שעלו לארץ עם החלום הגדול של שיבת ציון, יצאו מהמעברות ובנו את העיר במו ידיהם תחת איומי הקטיושות, עם הקיבוצניקים והמושבניקים שמקיפים את קרית שמונה והגשימו גם הם את החלום הציוני, עם הלוחמים והחולמים וגם עם המיעוטים האקזוטיים שגרים בכפרים בסביבה.

מחפשים מדריך טיולים בצפון? התקשרו עכשיו או צרו קשר לתיאום טיול >>>

סיורים מודרכים בצפון ובכל מקום הארץ ילוו בספר ההיסטוריה העתיק בעולם, שכל מדריך טיולים בגליל לוקח עמו תמיד: ספר התנ"ך, למרות שדרך אגב, לא רק התנ"ך הוא מקור עתיק ללימוד הארץ בכלל והצפון בפרט, אלא גם מהמשנה ניתן ללמוד על אורחות החיים, הדרך שבה עבדו פעם את האדמה וניהלו חקלאות משגשגת.

אני ירוק משמע אני קיים

מדריכי טיולים מקומיים תמיד עדיפים, אנשים שחיים ונושמים את המקום בו הם עובדים, כמו בקרית שמונה. מטיילים אוהבים לחוות טיולים עם כל חמשת החושים שלהם, מדריכי טיולים בקרית שמונה מכירים היטב את הצמחייה המקומית. הם יודעים לשלב בטיוליהם גם ליקוט צמחי מאכל ורוקחות טבעית ולא רק להתבונן מהצד. השיר של נעמי שמר הגלילית: ואלס להגנת הצומח, הציל חלק מצמחי ארץ ישראל, אך פגע מעט בחיבור לטבע.

כיום ילדים מטיילים עם אוזניות במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב עם מוזיקה מרעישה. הם עושים את הדבר שחונכו אליו: לא לפגוע בטבע, מה שהופך אותם למנותקים ומרוחקים. מדריך טיולים טוב בגליל, יידע לחבר אותם ולהטמיע בהם את ההכרה של ערכי החי, הצומח והדומם כמו גם לערכי המורשת, באמצעות הרבה מחשבות ורגשות. טרנד הליקוט והחינוך לקיימות זה טרנד חדש שדווקא הגיע מהדרכת הטיולים בחו"ל ונקלט פה בארץ היטב.

הדרך לליבו של התייר הישראלי עוברת דרך הקיבה

עוד טרנד שהגיע מתחום הטיולים המודרכים בחו"ל ותפס נהדר גם בארץ, כולל בסיורים בקריית שמונה, הוא טרנד הטיולים הקולינריים. יקבים וייננים, שוקולטיירים, מעדניות, מאפיות ומסעדות בוטיק – יש מסלולים בקריית שמונה שהם גן עדן לאוהבי הגורמה.

אבל למרות שהטרנד הגיע מחו"ל, הרבה יותר נוח ומתאים למטייל הישראלי לעשות טיול קולינרי בארץ, לפחות לציבור שומרי הכשרות, שהוא פלח גדול מהציבור הכללי בארץ, כי בארץ יש מודעות גדולה יותר לנושא ויש מבחר, לא רק קולינארי, אלא גם בכשרויות לסוגיהן, והמחירים של אוכל כשר בארץ יחסית למחירים בחו"ל סבירים בהרבה.

לחזור שוב ושוב

לרבים מאיתנו זכור תשדיר השרות משנות ה-80 שהפך לקאלט: בחרמון כבר היית? אז זהו, שכבר היינו הרבה פעמים בסיורים בגליל ובקרית שמונה, אבל פה בארץ, גם אם חוזרים לאותו מקום אלף פעמים -אף פעם לא נמאס, כי פשוט אי אפשר למצות את שלל ההיבטים של האתר ואת ההנאה מהטיול.

כל עונה מספרת סיפור אחר וכל אבן מספרת את סיפורה של שכבת זמן אחרת. אבל יותר מהכל, אנחנו נהנים מטיולים מודרכים בארץ, כי הטיולים בארץ מספרים לנו את הסיפור שלנו: מאיפה הגענו? מאיפה הגיעו ההורים שלנו? הם מספרים לנו על הקשר שלנו לארץ כבר אלפי שנים ועל התרבות שלנו שהתפתחה באקלים הזה.

לסיכום

במקום לטוס לחו"ל ולשרוף לפחות יומיים מהטיול בשיטוט בנמלי התעופה ובטיסות, לכו על תיירות פנים פה בארץ: סיור מודרך בראש פינה שיספר לכם את סיפור העליות הציוניות הראשונות ואת סיפורם המופלא של צמחי המרפא הארץ ישראליים, סיורים מודרכים בצפון שיספרו לכם את סיפורי המקובלים, החסידים, המתנגדים והתנאים שחיו בארץ ישראל עוד לפני שנולדה הציונות המודרנית, ועוד סיור בקרית שמונה שיספר לכם את סיפורי הגבורה של אנשים שעזבו הכל ועלו לארץ לחיות במעברות ולבנות את המדינה המשגשגת שלנו.

אז מה אתם עוד עושים בבית?!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

פרקטים בקרית שמונה >>>
חנות תכשיטים קרית שמונה >>>
תשמישי קדושה בקרית שמונה >>>
שטיפת רכב באזור קריית שמונה והצפון >>>

דילוג לתוכן