כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין טיולים, מדריך טיולים

בקריית שמונה

האוצר שמתחת לגשר

בגליל, לא הרחק מקרית שמונה, נולדה המשוררת נעמי שמר, שכתבה את השורות: "לטיול יצאנו/כלנית מצאנו"… אבל מה בעצם חיפשנו?

אגדה עתיקה מספרת על חסיד אחד מקריית שמונה, שחלם שיש אוצר מתחת לגשר חידו שליד ראש פינה. כשהגיע אליו והתחיל לחפור, ניגש אליו עובר אורח ושאל אותו למעשיו, החסיד סיפר לו על החלום ועובר האורח ענה: רגע! אבל אני חלמתי שיש אוצר מתחת למקרר בביתו של פלוני מקריית שמונה!! מה מסתבר?  שאותו פלוני לא היה אלא החסיד עצמו! חזר החסיד הביתה, חפר מתחת למקרר ומצא אוצר.

הלקח שנלמד מהמעשייה הזו הוא, שלפעמים צריך לצאת למסע כדי למצוא את האוצרות הטמונים בתוכנו.

הלקח הנוסף הוא, שאנחנו צריכים לשם כך מדריך טיולים שיכוון אותנו אל האוצר הזה.

הנוף האמיתי

יש הרבה אנשים ששואלים את עצמם: מי צריך סיורים מודרכים בצפון? ולמה לקחת מדריך טיולים בקרית שמונה? ממקום כל כך מקסים, עם נוף כל כך ירוק, נחלים זורמים, טבע שופע ואוויר צלול, אי אפשר להנות בלי להיות מחויבים לתוכניות מוכתבות מראש על ידי מדריכי טיולים בקרית שמונה? אז בואו נגלה לכם את האמת: הטבע המהמם של קריית שמונה ושל הגליל בכלל, הוא רק תפאורה לנוף האמיתי: הנוף האנושי.

כל המסלולים בקריית שמונה ובסביבתה הם רק תירוץ -אם כי תירוץ נהדר!- כדי לספר לכם את הסיפור האמיתי של אנשי קרית שמונה והישובים שסביבה: הקיבוצים, המושבים, תל חי וכפרי המיעוטים: הדרוזים, הצ'רקסים ועוד.

מדריך טיולים יודע לספר לכם שבקריית שמונה לא מחלקים אוכל אלא מוזגים אותו – אפילו אם מדובר בקוסקוס, לא נוקשים בדלת אלא מתקתקים בדלת והכדור, הרבה לפני עידן מירב מיכאלי, הוא בכלל היא: (הכדור נפלה, הכדור קפצה…). בסופו של דבר, גם כשאנחנו נוסעים רחוק מהבית, מה שאנחנו מחפשים זה פנים אנושיות וחיוך חם, ואת התיווך הזה עושה עבורנו מדריך טיולים מקצועי.

המסע האמיתי

מנהלת בית ספר או ועד עובדים, מה אתם באמת מצפים מסיור שארגנתם לחבר'ה בצפון? שיעשו ספורט אקסטרים ויחזרו עם קוביות בבטן? שיעשו הרבה קניות ויביאו הרבה מזכרות הביתה? בסתר ליבכם מה שאתם רוצים, זה פשוט לראות את הפרצופים של החבר'ה, לא דבוקים למסכים של הפלאפונים או של המחשב. אתם רוצים לראות אותם מדברים אחד עם השני, נפתחים והופכים לחבורה מגובשת.

מה יותר טוב לזה מאשר גיבושון עם קמפינג וסדרת סיורים מודרכים בצפון, במקום שאין בו לא קליטה ולפעמים גם אפילו אין נקודת טעינה? עם מדריך טיולים מקרית שמונה שמכיר את הדרכים, שיודע איפה אפשר לאכול טוב, איפה יש בית מרקחת במקרה הצורך חלילה, ושיודע גם לייצר את ה"ביחד".

מחפשים מדריך טיולים בצפון? התקשרו עכשיו או צרו קשר לתיאום טיול >>>

אתם תופתעו איך סביב המדורה או המנגל, עם מדריך טיולים מקרית שמונה, שיודע לספר סיפורים, לשיר ולגלגל שיחה, החבר'ה יושבים בלי אוזניות, בעיניים קרועות, בפנים גלויות ובלב פתוח, מקשיבים לסיפורים, שרים, מדברים זה עם זה ויוצרים קשרים, ממש כמו שגם אנחנו היינו עושים פעם…

כל חבורה והמסלול שלה

כשאתם פונים למדריך טיולים, כדאי שתספרו לו קצת על החבר'ה שאתם מביאים איתכם: האם יש שם בעלי מוגבלויות שכדאי להתאים להם מסלול מונגש? -עלתה המודעות לנושא, וקיימים הרבה מסלולים מונגשים, אפילו בתוך פארק הזהב ובאזור המעיין הכורדי של קרית שמונה.

אם אתם חבר'ה דתיים ודאי תשמחו לשלב טיול לקברי צדיקים – יש המון כאלה באזור קריית שמונה. אנשים מבוגרים ישמחו גם לגיחה בחמי טבריה או בחמת גדר, גם אם זה כרוך בנסיעה של שעה.

חובבי היסטוריה – יתלהבו מסיור מודרך בראש פינה, ולא רק הם – יהיו כאלה שיגלו שהם חובבי היסטוריה בעקבות סיור מודרך בראש פינה. בשביל החבר'ה הצעירים, הדובדבן שבקצפת יהיה סיור רכוב על אופניים, טרקטורונים, סוסים או ג׳יפים.

אוכל, קדימה אוכל!

סיפור אישי שקרה לנו, אבל לעולם לא היה קורה למישהו עם מדריך טיולים: ארגנו נופש ומכיוון שלרוב אנחנו קרניבורים, בתכנון היו רק מסעדות בשריות. הפלא ופלא! איך שהגענו למקום, נחה עלינו הדוּדה לפסטה עם שמנת. גוגל הדריך אותנו לכתובת שבה אמורה להיות מסעדה חלבית כשרה, אך אבוי! איפה המסעדה?! מקומי חביב שראה אותנו נבוכים בדרך, שאל אותנו מה אנחנו מחפשים, סיפרנו לו, ומה מסתבר? שהמסעדה נסגרה… נאלצנו להסתפק בהמבורגר גנרי.

אבל לא ויתרנו! למחרת ראינו מסעדה חלבית דרך חלון האוטובוס והחלטנו שנאכל בה ויהי מה.

כשסיימנו את הבילוי המתוכנן, עלינו על האוטובוס, נסענו לפי הוראות האפליקציה וכשירדנו התחלנו לצעוד לפי המסלול. הפעם ידענו שהמסעדה חייבת להיות שם, אבל האפליקציה שיטתה בנו: פעם המיקום קפץ קצת ימינה ופעם קצת שמאלה… בסוף התחלנו לשאול אנשים, שלא היו אלא תיירים כמונו. הם כיוונו אותנו ימינה, שוב ימינה ו- הפלא ופלא: מצאנו את עצמנו בדיוק בנקודה שבה התחלנו! נאלצנו לגשת לאותה תחנה ולעלות שוב על אוטובוס באותו כיוון. הפעם קיבלנו שכל ופשוט ביקשנו מהנהג שיוריד אותנו במסעדה שחיפשנו, וכך הגענו למסעדה עייפים מהמסע ומורעבים. חיכינו שעה למנה שלנו וקיבלנו מנה בגודל של בוטן.

אז אם אתם רוצים להימנע ממצב דומה, כדאי לכם מראש לדאוג למדריך טיולים צמוד בקרית שמונה שמעודכן בזמן אמת במיקומי המסעדות, בזמינותן, בטיב ובגודל המנות המוגשות בהן ובסוגיית הכשרות.

לסיכום

גם אם נראה לכם שבמקום מקסים כמו הגליל תסתדרו מצוין לבד, כדאי שתקחו בחשבון בכל זאת דווקא סיורים מודרכים בצפון עם מדריך טיולים מקרית שמונה. המדריך יידע לספר לכם סיפורים שלא הכרתם על המקומות שבהם אתם הולכים, הוא יתווך לכם את האנשים והאוכלוסייה, יעזור לכם בגיבוש החברתי, יעניק סיוע במקרי חרום וגם – ידאג שלא תישארו רעבים!

בילוי נעים!!!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

פרקטים בקרית שמונה >>>
חנות תכשיטים קרית שמונה >>>
תשמישי קדושה בקרית שמונה >>>
שטיפת רכב באזור קריית שמונה והצפון >>>

דילוג לתוכן