כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

גן ילדים, גן ילדים מגזין

בקריית שמונה

גן ילדים ומשפחתון – גם המקדם ביותר לילדכם וגם המפנק ביותר לילדכם כי אנחנו באמת אוהבים את הילדים – התקשרו עכשיו לקבל פרטים❗ – כי אין גן ילדים טוב מזה בקריית שמונה

גן ילדים – איך בוחרים גן ראוי?

הילדים שלנו הם כל עולמנו. זה ברור הרי עבור ההורים שבינינו. עובדה זו היא שעומדת לנגד עינינו ההורים בכל החלטה בה אנחנו בוחרים במהלך החיים, מהרגע בו הם מגיעים לעולם. והרי מהרגע בו הפכנו להורים אנחנו משתדלים כי כל החלטה כגון סוג וגודל הרכב שיש לנו, או גודל הדירה שלנו וכו' תתאים ותהיה נוחה גם לילדינו. כאמור הם הדבר החשוב ביותר בעבורנו – כזה שבאופן ישיר או עקיף, מוביל את מרבית ההחלטות שלנו בחיים מרגע הגעתם לעולם.

למעשה החיים המודרניים מעמידים אותנו בהרבה מאוד התלבטויות, אך מהרגע בו ישנם ילדים בתמונה, הרי שהפוקוס הופך להיות ככזה שדבר ראשון יטיב עם גידול הילדים או כזה שיתרום לרווחתם בזמן המידי וגם העתידי. בכל הקשור לילדינו כשהם בשלב גיל הגן, הרי שאחת ההחלטות החשובות ביותר (ויש שיגידו שאחת הקריטיות ביותר) זו הבחירה בגן שלהם. חשוב לנו ההורים לוודא כי הבחירה היא מיטבית. אז איך בוחרים בגן ראוי שכזה?

גן איכותי 

"אני גננת כבר 38 שנה, מהניסיון שלי אני יכולה לומר שלבחור גן טוב לילדים זה משהו שכנראה משפיע על חייהם בצורה המשמעותית ביותר. המחקרים מראים שגיל הילדות בגיל הרך הוא החשוב ביותר במהלך חיינו. הערכים והאנרגיה הכללית שהילדים הרכים סופגים זה עניין שבהחלט משפיע על מהלך החיים הבוגרים" סיפרה לנו גננת ותיקה בעלת גן ילדים בקריית שמונה

"אני בתור גננת ממליצה להורים שלא יהססו לערוך בדיקות (אפילו מקיפות) לגבי הגן שהם בוחרים. ויש כמה דברים קטנים ופשוטים שממש אפשר לעשות ולדעת שמדובר בגן טוב (או לא).

מה בודקים בגן או משפחתון?

כשבוחנים כניסה של ילד לגן מסויים או למשפחתון, הרי שדבר ראשון מומלץ לבקש המלצות – חשוב לשמוע ולקרוא המלצות מהורים אחרים לגבי אותו גן או משפחתון בו אתם מתעניינים. זה נשמע טריוויאלי אך זהו מעשה יעיל וזה בהחלט מאפשר ליצור סינון ראשוני לגבי בחירה בין גנים או משפחתונים שונים. כלי יעיל נוסף הוא הגעה פיזית לאותו גן שרוצים לבחון – כלומר ביצוע של  ביקורי פתע. ככה אפשר לראות אם המטפלת או הגננת היא כזו שיש לה מזג מתאים לטיפול בילדים (כלומר ככה ניתן להבין די במהירות האם מדובר באדם עצבני נסער, או דווקא אדם נעים הליכות שמקרין שלווה שכל כך נחוצה לילדים).

שיטה נוספת שתוכל לתת לא מעט אינפורמציה היא למעשה עניין פשוט גם הוא, אך כזה שאומר די הרבה. כדאי כשנכנסים לגן פוטנציאלי פשוט לפתוח עיניים ולראות את הכמות של הצעצועים במקום ולראות את האיכות שלהם (האם אלו צעצועים בטיחותיים, האם יש במקום פינות מסודרות למשחקים וכו' וכו'), כן, זה מאוד חשוב. זה פשוט לבדיקה וזה יכול ללמד אותנו הרבה על האיכות וכמובן שעל המקצועיות של המקום.

עניין נוסף שמומלץ לבדוק כשבוחנים גן או משפחתון בקריית שמונה , זהו המקום עצמו – האם יש חצר משחקים? האם הריהוט נראה מתאים? האם המקום בכללותו נראה נקי ומטופח? האם יש סכנות במקום? כן בהחלט, את כל אלו כדאי לבחון ולבדוק. יש לכך משמעות רבה בעבור ילדינו אם וכאשר נבחר באותו גן ספציפי בעבורם.

 

 

משפחתון פרטי 

משפחתון פרטי הוא כזה אשר מנוהל על ידי בעלים פרטיים. כן, כשמו כן הוא. ברוב המקרים הרי שהמשפחתונים יפעלו בבית הפרטי של בעלי המשפחתון או במקום כלשהו שהם שוכרים לטובת העסק. והרי מדובר בעניין עסקי לכל דבר ועניין (יש בישראל לא מעט אנשים שמתפרנסים מתחם זה, ומדובר בפרנסה מכובדת ביותר – כזו שמאפשרת השתכרות מעל הממוצע הקיים בישראל). משפחתון שכזה מונה על פי רוב בין 4 ל- 6 ילדים אך ישנן מקרים יוצאים מן הכלל בהקשר זה.

יש לציין כי במשפחתונים מסוג זה, הילדים זוכים ליהנות ממסגרת מסודרת וסדר יום קבוע. ישנם מקרים בהם אף יש במקום חוגים ופעילויות שונות כגון: חוג הפעלה מוזיקאלי, חוג פעילות מוטורית וכו' וכו'. בהקשר זה יש לציין כי רבים מהמשפחתונים הפרטיים אינם פועלים בפיקוחו של משרד החינוך. במקרים רבים כשמכניסים ילד למשפחתון פרטי שכזה, הילד החמוד או הילדה החמודה צריכים להסתגל לקרבת ילדים אחרים. והרי בכל זאת מדובר בסביבה חדשה ולא מוכרת להם. למעשה בכל הקשור להסתגלותם של ילדים הרי שאחרי גיל שנה תינוקות יכולים להסתגל לחלוטין למקומות חדשים (זה תלוי כמובן בכל מקרה לגופו). חברה כזו של תינוק או תינוקת ביחד עם תינוקות אחרים היא עניין משמעותי ביותר עבורם – מדובר בכניסה למערכת קבוצתית אשר תורמת רבות להתפתחותם של התינוק או התינוקת.

 

משפחתון בפיקוח

"משפחתונים בפיקוח הם בעצם משפחתונים אשר מופעל עליהם פיקוח על ידי הרשויות השונות כמו למשל: משרד הכלכלה, נעמת, ויצ"ו, החברה למתנסים ועוד גופים ממשלתיים ועירוניים מוסמכים. העניין הוא שלמשפחתונים האלו יש חיסרון עיקרי בעצם זה שמספר הילדים בכל משפחתון כזה הוא גדול באופן יחסי למספר הילדים שיש במשפחתון הפרטי. יחד עם זאת, היתרון של הפיקוח הוא עניין שבהחלט נותן להורים המון שקט נפשי, וזה משהו שהורים בהחלט מחפשים. זה ממש יתרון אדיר ומרכזי בשבילם (אחרי הכל אין תחליף לפיקוח מקצועי שמתבצע בתדירות גבוהה), הוסיפה בדבריה אותה גננת ותיקה בעלת גן ילדים בקריית שמונה.

לסיכום

כאשר אנחנו בוחנים גני ילדים או משפחתונים עבור ילדינו הקטנים, הרי שחשוב מאוד לבדוק באופן מדוקדק את העניין ולא לחשוש "לבזבז" אנרגיה וזמן על בדיקות שכאלו. כן, בהחלט ניתן לומר כי המטרה מקדשת את האמצעים כאשר מדובר בילדים שלנו – ואחרי הכל, הרי הם כל עולמנו.

דילוג לתוכן