כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

גן ילדים, גן ילדים מגזין

בקריית שמונה

גן ילדים ומשפחתון – גם המקדם ביותר לילדכם וגם המפנק ביותר לילדכם כי אנחנו באמת אוהבים את הילדים – התקשרו עכשיו לקבל פרטים❗ – כי אין גן ילדים טוב מזה בקריית שמונה

חשיבות גן הילדים לקידום הילד

משמעות החינוך בגיל הרך זו עובדה ידועה לכל. והרי המחקרים כולם ללא יוצא מן הכלל מראים כי בסיס עיצובו של האדם נקבע בגילאי הילדות המוקדמים שלו. כן בהחלט, בגיל זה מתעצב האדם ולפיכך מי שחווה ילדות טובה יהפוך לאדם טוב (על פי רוב) וכמובן שגם ההיפך. בהחלט ניתן לומר כי סגנון החיים של האדם מתהווה בגיל צעיר.

גן ילדים זהו המקום אשר מאפשר גיבוש זהות שבו הילדים לומדים בהדרגה למי ולאן הם שייכים בעולם. והרי מדובר בגיל בו חשוב לטפח את השמחה שבתגליות השונות והמפתיעות של החיים ואת הסקרנות לגלות דברים חדשים (על עצמם, על האחרים ועל עובדות החיים). זאת תוך כדי התמודדות עם אתגרים יומיומיים של ממש שבהם הם נתקלים במשך כל תקופה זו של חייהם.

גן איכותי

לצורך כתבה זו החלטנו לנסוע צפונה ולהגיע עד קריית שמונה שם נפגשנו עם גננת ותיקה אשר שמענו ממנה לא מעט אודות חשיבות הגן בחיי הילדים (בעבור עתידם שנמצא מעבר לפינה).

"אני תמיד טוענת שלהיות גננת זה מקצוע עתידני… כן, הרי אנחנו מקבלים בגן שלנו חומר גלם (של ממש) ואנחנו למעשה מעצבים אותו לכך שהוא יהפוך להיות דור העתיד שלנו. השאלה היא איך דור העתיד הזה יראה. כן… זאת השאלה למעשה", טענה בפניניו עם חיוך קטן שעלה על פניה אותה גננת אשר מפעילה כבר שנים רבות גן ילדים בקריית שמונה. "מה שאני אומרת זה שהילדות היא הדבר החשוב ביותר. העניין הוא שזאת אחריות כפולה: מצד אחד יש עלי אחריות כגננת לתת את המירב על מנת שהילדים יקבלו את כל ההשקעה האפשרית אצלי בגן, ואת כל החום והאהבה שרק אפשר, מצד שני יש גם אחריות על ההורים. כן, ההורים צריכים מה שנקרא לעשות היטב שעורי בית ולראות שהם אכן מכניסים את הילדים לגן הראוי ביותר עבורם. ואני בהחלט אומרת את זה גם על עצמי. כן, ממש ככה" צחקקה אותה בעלת גן ילדים בקרית שמונה.

"כן כן, אני טוענת שבדיקה של גן פוטנציאלי אליו הורים רוצים להכניס את הילד או הילדה זה עניין רציני שחשוב לקחת בכובד ראש ולעשות את כל הבדיקות האפשריות לקראת זה. ויש הרבה בדיקות כאלו שאפשר ורצוי לעשות. כלומר לא ללכת רק אחרי השיקול האם הגן קרוב לנו בדרך לעבודה, אלא לעשות בירור האם זה גן איכותי, כן או לא. וכן… אני גם מקווה שהורים עושים את הבדיקות האלה גם כשהם שוקלים להכניס את הילד או הילדה לגן שלי" חייכה בחיוך עם לא מעט מבוכה אותה גננת ותיקה שמפעילה גן עם מוניטין רב שנים בקריית שמונה.

כלים לבדיקה

כאשר אנחנו ההורים רוצים לבחון גן פוטנציאלי עבור ילדינו הרי שחשוב לדעת לאמץ מספר כלים אשר יתנו לנו אינדיקציה האם מדובר בגן איכותי אשר יבטיח את עתיד ילדינו. לצורך כך נעזרנו בידידתנו הגננת במהלך אותו ביקור אצלה (גן ילדים בקרית שמונה).

"תראה, זה עניין מורכב לבצע בדיקה לגבי טיב או איכות הגן אבל מדובר בכמה כלים פשוטים יחסית. דבר ראשון אני ממליצה על הגעה לגן באופן פיזי. אני חייבת לומר שאין כמו מבט עיניים הרי, מספיק ללכת ולראות האם יש במקום צעצועים, האם הם נראים צעצועים איכותיים וכו' וכו'. כמו כן, אני חושבת שעם כל הכבוד אין כמו להגיע לביקור פתע ולראות (אפילו ממבט רחוק) את האווירה הכללית של הגן – כלומר לראות את האינטראקציה של הילדים עם אנשי הצוות ובכלל אני חושבת שניתן להבין את האווירה ואת האנרגיה במקום, זה עניין של תחושה שקשה להסביר אבל כולנו יכולים להרגיש את זה די בקלות. פשוט צריכים לסמוך על החושים שלנו – זה דבר חשוב. עוד עניין וזה הרי דבר כל כך הגיוני וטבעי לעשייה – אני ממליצה מאוד לבקש המלצות. המלצות מהורים לילדים באותו הגן. כן בהחלט. חשוב לשמוע ולקרוא המלצות מהורים אחרים לגבי אותו משפחתון בו אתם מתעניינים, זה ממש כלי שיכול לעזור לנו לקבל החלטה. ממש ממש… זה כלי פשוט אבל זה כלי יעיל מאוד", הוסיפה בדבריה אותה גננת (מפעילת משפחתון בקריית שמונה). "דבר נוסף שחשוב לבדוק זה את המצב התברואתי והבטיחותי של מבנה הגן והחצר שבו. לצורך כך כמובן אפשר להתרשם באופן כללי באותו ביקור פתע שכאמור מומלץ לבצע במקום לטובת "תחושת" המקום (מבחינת האנרגיה הכללית שיש בו), אך בכל הקשור לענייניי תברואה וענייני בטיחות אלו דברים שאפשר וגם רצוי להיעזר בגורמי עירייה שיש להם מידע ואינדיקציה לגבי טיפולי ניקיון יסודיים שנערכו במקום (כמו הוצאת עשבייה על מנת להרחיק מזיקים שונים כמו נחשים בקיץ, או כמו ניקיון יסודי של רטיבות בשביל למנוע עובש, או כמו טיפול נגד ג'וקים בעיקר לקראת חודשי הקיץ וטיפולי מנע נגד יתושים ושאר מעופפים שכבר מופיעים להם בתקופת האביב וכו' וכו'). בכל הקשור לענייני הבטיחות אני ממליצה לבקש מידע מממונה הבטיחות בעירייה או ביישוב אודות מה בוצע בתקופה האחרונה במבנה הגן וכמובן שבחצר הגן ובמתקני המשחקים השונים", הוסיפה בדבריה אותה גננת (מפעילת גן ילדים ומשפחתון בקריית שמונה).

לסיכום

גן איכותי הוא כלי חשוב יותר בעבור התפתחות ילדינו לקראת העתיד לבוא. מדובר בעניין שכבר ברור וידוע לכל, כולל בדיקות ומחקרים רבים שנערכו בעניין. והרי לפיכך לקראת הכנסת ילדינו לגן ילדים או משפחתון, הרי שלא מומלץ לחסוך בבדיקות במקרה שכזה. בהחלט כדאי לדקדק בפרטים ולדעת שעשינו הכל כדי למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבור ילדינו היקרים. כן, זה הרי מאמץ שעולה לנו בזמן ואנרגיה אך בהמשך הדרך המאמץ ישתלם ונוכל להרגיש שעשינו את הצעד הנכון והמתבקש.

דילוג לתוכן