כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

גן ילדים, גן ילדים מגזין

בקריית שמונה

גן ילדים ומשפחתון – גם המקדם ביותר לילדכם וגם המפנק ביותר לילדכם כי אנחנו באמת אוהבים את הילדים – התקשרו עכשיו לקבל פרטים❗ – כי אין גן ילדים טוב מזה בקריית שמונה

משפחתון וצהרון – מה היתרונות?

ילדים זו שמחה. אין ספק כהורים אנחנו הרי יודעים שילדים זו ממש הדבר הכי טוב שקרה לנו בחיים. עם זאת זה גם קשה…

זאת ועוד, הרי שמהלך החיים התובעניים והמודרניים שלנו – בהם אנחנו עובדים שעות מרובות מחוץ לבית (שני בני הזוג), כאשר אנחנו צריכים גם לעבור פקקים בכל נסיעה לעבודה (או לביצוע קניות ושאר סידורים שוטפים), וכאשר אנחנו צריכים לעמוד בתור בכל מקום כמו קופת חולים, בנק וכד', הרי שזה מותיר מעט מאוד זמן פנוי. זמן עם המשפחה האהובה. זמן עם הילדים שלנו! 

במציאות לחוצה שכזו ובהעדר זמן כל כך משמעותי הרי שכבר מדובר במצב של אין ברירה ממשי. זוגות רבים נמצאים בדילמה האם אחד מבני הזוג צריך לעזוב את מקום עבודה כדי להיות עם הילדים או האם להמשיך ללכת לעבודה כאשר צריכים להביא עזרה… במסגרת עזרה שכזו הרי שמומלץ על משפחתון לרוב. משפחתון הוא מסגרת הפועלת, בדרך כלל, בבית של המטפל או המטפלת. על פי רוב, מסגרת זו מתאימה לתינוקות בגילאים  שלושה חודשים עד לגיל שנתיים. כמו כן, על פי רוב מספר התינוקות במשפחתון הינו קטן יחסית ומונה סה"כ  5-6 תינוקות בדרך כלל.

בכל הקשור להשוואה בין משפחתון למטפלת פרטית הרי שמן הסתם משפחתון הינו אטרקטיבי יותר (מחיר נמוך יותר משמעותית).

בארץ ישנה כמות לא מבוטלת של משפחתונים כאשר המספר עומד כיום על סדר גודל של 3500 משפחתונים פרטיים. בנוסף לזאת ישנם בארץ גם כ – 1800 משפחתונים ציבוריים אשר נמצאים תחת פיקוחו של משרד העבודה והרווחה. בהקשר זה הרי שיש לציין כי על פי החוק, משפחתון שבו ישנם פחות מ – 10 ילדים שהם מתחת לגיל שנתיים אינו מחויב בפיקוח או בהדרכה של המטפלות. 

הסתגלותו של הילד

"בהרבה מאוד מקרים כשמכניסים ילד למשפחתון, הילד החמוד או הילדה החמודה צריכים להסתגל לקרבת ילדים אחרים. בכל זאת מדובר הרי בסביבה חדשה ולא מוכרת. אחרי גיל שנה תינוקות יכולים להסתגל למקומות חדשים – חברה כזו יחד עם תינוקות אחרים היא ענין משמעותי שגם תורם להתפתחות התינוק או התינוקת" , אמרה מפעילת משפחתון בקריית שמונה שיש לה ניסיון של קרוב ל- 30 שנה מאחוריה.

מהם יתרונות המשפחתונים?

למשפחתונים ישנם לא מעט יתרונות אשר ההורים יכולים להפיק מכך שהם בוחרים בדרך זו. להלן חלק מהיתרונות של אותם המשפחתונים: ראשית, הרי שבמשפחתון ניתן לקבל טיפול מקצועי וטוב יותר (על פי רוב), מאשר מטפלת. בדרך כלל יש יותר ניסיון מצטבר במשפחתון מאשר זה הקיים אצל המטפלת. כמו כן  החומרים והמתקנים במשפחתון טובים וגם איכותיים יותר. בשורה התחתונה הרי שההעשרה המוענקת לילד טובה יותר. בנוסף, מגיל שנה ומעלה, חשוב לחשוף את הילד לאינטראקציה עם ילדים אחרים. יתרון נוסף הוא שהמחיר מתחלק בין מספר הורים ולכן, בדרך כלל, המחיר יהיה נמוך יותר ואפילו באופן משמעותי מאשר המחיר בגין מטפלת פרטית. עניין נוסף שמהווה יתרון בכך שנבחר במשפחתון הוא בכך שהפיקוח על המטפלת, מתבצע על ידי מספר הורים ולכן הפיקוח יהיה מן הסתם טוב יותר.

יש גם חסרונות

מלבד היתרונות הברורים הרי שישנם גם חסרונות שחשוב לקחת בחשבון כאשר אנחנו שוקלים את כניסתו של הילד או הילדה שלנו למשפחתון.

בין החסרונות יש לציין כי למעשה אין גמישות בשעות הפעילות של המשפחתון. ככה שקשה יותר להתאים את השעות ללו"ז ההורים. עוד עניין שחשוב לקחת בחשבון מפני שהוא מאוד משמעותי בעקיפין (בכל הקשור לאיבוד ימי עבודה) זהו העניין כי במשפחתון יש כמובן סיכוי גבוה יותר להידבק במחלות מילדים אחרים שנמצאים בו. חסרון נוסף הוא בכך שכאשר הילד חולה, הרי שעל מנת שלא להדביק ילדים אחרים, נדרשים ההורים להשאיר את הילד או הילדה בבית (וכמובן שהמשמעות היא למצוא סידור לטובת העניין – צריך מישהו שיישאר איתו, או לוותר על יום עבודה של אחד ההורים).

מה בודקים

"תראה לפני שמכניסים את הדבר הכי יקר לנו בחיים הילד או הילדה שלנו למשפחתון (עם או בלי צהרון) אז חשוב מאוד לעשות הכנות. את זה אני אומרת כמישהי שמפעילה הרבה שנים משפחתון וצהרון ובוא נגיד שאני יודעת על מה אני מדברת… " אמרה אותה מפעילת משפחתון בקרית שמונה.

"אני ממליצה ביותר, דבר ראשון לבקש המלצות. כן בהחלט. חשוב לשמוע ולקרוא המלצות מהורים אחרים לגבי אותו משפחתון בו אתם מתעניינים. זה ממש כלי שיכול לעזור לנו לקבל החלטה. זה כלי פשוט אבל כלי יעיל ביותר. דבר שני וגם את זה אני אומרת בתור מטפלת בעצמי, אני ממליצה לעשות ביקורי פתע. ככה אפשר לראות אם המטפלת נמצאת במצב רוח מתאים לטיפול בילדים – לראות שהיא לא עצבנית מדי, לא נסערת כל הזמן ושהיא משדרת שלווה ונעימות. זה מאוד מאוד חשוב" הוסיפה בדבריה אותה מטפלת (מפעילת משפחתון בקריית שמונה).

דבר נוסף שחשוב לבדוק זה פשוט לפתוח עיניים ולראות את הכמות של הצעצועים במקום ולראות את האיכות שלהם. זה פשוט לבדיקה וזה יכול ללמד אותנו הרבה על האיכות והמקצועיות של המקום" הוסיפה בדבריה.

לסיכום

כשאנחנו נמצאים בחוסר זמן ועלינו למצוא פתרון לשמירה על התינוק או התינוקת שלנו, הרי שזו משימה חשובה ביותר שעלינו להפנות לה את מירב תשומת הלב. זה מקרה קלאסי בו צריכה להתקבל החלטה אחראית לאחר שנלקחו כל הגורמים בחשבון – כלומר, החלטה מושכלת. ואחרי הכל מדובר בדבר החשוב לנו ביותר – הילדים שלנו. לכן לא מומלץ לחסוך בבדיקות במקרה שכזה, אלא לדקדק בפרטים ולדעת שעשינו הכל כדי למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבור ילדינו היקרים.

דילוג לתוכן